  • 41. Data: 2014-10-04 03:08:10
    Temat: Re: Pierwszeństwo ... kogucik obszczymurek.
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    news:6fc47b7f-56e7-4013-bd7e-12fc98303204@googlegrou
    ps.com...

    > Gdzieś przeczytane. Ludzi głupich jest niewiele. Za to są tak <ciach> poustawiani
    że są wszędzie.

    kogucik,
    Idealnie pasuje do ciebie, obszczymurku.

  • 42. Data: 2014-10-04 07:34:40
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-04 00:14, k...@g...com wrote:

    > Mamy takie same poglądy. Samochody po chodnikach nie jeżdżą.

    Jak nie, jak tak. Przecież stawanie na chodniku (i to niekoniecznie przy
    krawędzi jezdni jest normą.
    https://www.google.pl/maps/@52.2711212,20.9759751,3a
    ,59.2y,133.5h,87.07t/data=!3m4!1e1!3m2!1sFGg9wXNLOKY
    qcJnl6pY6LA!2e0

    Przeciez się tam nie teleportują.

    Shrek

  • 43. Data: 2014-10-04 08:39:18
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 października 2014 07:34:40 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Jak nie, jak tak. Przecieďż˝ stawanie na chodniku (i to niekoniecznie przy
    >
    > kraw�dzi jezdni jest norm�.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2711212,20.9759751,3a
    ,59.2y,133.5h,87.07t/data=!3m4!1e1!3m2!1sFGg9wXNLOKY
    qcJnl6pY6LA!2e0

    > Przeciez siďż˝ tam nie teleportujďż˝.
    >

    > Shrek

    Lepszym przykładem było by że wyjeżdża z bramy. Bo musi przeciąć naturalny trakt
    pieszych. Praktycznie codziennie tak robię. Powolutku wyjeżdżam i się okazuje ze ze
    dwie osoby powinny poczekać aż zjadę z chodnika. Powinny ale tego nie robią i
    koniecznie muszą przejść z przodu wchodząc na jezdnię. A ile razy opierdol zebrałem
    już przestałem liczyć. Albo przepychają się z tylu bo kurwa 10 sekund nie mogą
    poczekać. Jak miałem samochód z hakiem to nie raz słyszałem z tylu ciche puk i głośne
    o kurwa. Ja chce równouprawnienia. Jak piesi mają mieć pierwszeństwo na przejściach
    to ja chcę dla kierowców pierwszeństwa przy wyjeżdżaniu z bramy. I jeszcze chcę w
    sytuacji jak jest legalnie wyznaczony parking na chodniku możliwości rozpędzenia
    pieszych jak chcę zaparkować. A jak jakiegoś nieużytego trafię to ma zawsze być jego
    wina. I jeszcze chcę żeby przy każdym nie regulowanym światłami przejściu była obok
    przejścia siatka z dwu stron przejścia. Tak na 10-15 metrów i żeby był kawałek
    labiryntu żeby z marszu w poprzek się nie dało wejść na jezdnię, jak pizdek z
    jabłkami z reklamu jedz 10 mniej. I jeszcze chcę żeby Policja i Straszniki jebały na
    funty i karały mandatami pieszych co zachowują się niebezpiecznie na jezdni nawet na
    przejściach dla pieszych i ich okolicach.

  • 44. Data: 2014-10-04 10:01:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, mk4 wrote:

    > Nie pomne ale czy nie jest tak ze jak pieszy jest naprzejsciu to ja wcale nie
    > musze sie zatrzymac byle tylko przepisowi o pierwszenstwie stalo sie zadosc
    > (tzn. ze zatrzymywanie sie jest jedynie tuba propagandy)?

    Mi z litery przepisu wychodzi, że tak właśnie jest (nie trzeba się
    zatrzymywać, wystarczy jechać tak aby ustąpić pierwszeństwa).
    Z dokładnością do "odstępu bezpiecznego", bo oczywiście pozostaje
    zasada "obowiązuje całe prawo".

    > Czyli wystarczy, ze pieszy nie musi zwolnic ani przyspieszyc?
    > No a jak nie musi to nie ma mowy o tym, ze nie ustapiono pierwszenstwa?

    Na mój gust nie musi, również nieco dziwi mnie spotkana gdzieś teza,
    że można dostać mandat za to, że przejeżdża mu się za plecami, kiedy
    jest już na przeciwnej połowie jezdni.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-10-04 10:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl>

    [...]
    > No i to właśnie byłoby złe.

    Mniej złe, niż domniemywanie sobie pierwszeństwa które jest dziś.
    Bo to teza że "jemu nie wolno wejść więc ja mogę jechać" jest
    wypadkogenna. Coś w stylu linii zatrzymania na placu przed marketem,
    nie wspartej przez A-7 (jak porównać z ruchem pojazdów).
    Rozwiązanie bezpieczne wymaga, aby pierwszeństwo miała *jedna*
    strona, z kolei do przechodzenia z ustąpieniem pierwszeństwa przez
    pieszego wcale nie trzeba żadnych przejść - nieporozumienie leży
    w tym miejscu, postulat ustąpienia przez pieszego sprowadza się
    do marnowania farby i znaków.

    > Dobrze, że "cywilizacja do nas jeszcze nie dotarła"

    Pewnie dlatego Anglicy masowo przyjeżdżają do Polski popracować
    na zmywaku :P (przypomnę, że to taki kraik w którym piesi mają
    pierwszeństwo na pasach, dopuszczalne stężenie alkoholu jest
    cztery razy większe niż w Polsce, za przejście na czerwonym
    *z nieutrudnieniem ruchu* innych nie ma mandatu, a wypadkowość
    mają coś dwa razy mniejszą niż w Polsce).

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2014-10-04 10:13:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-03 o 19:17, Czesław Wiśniak pisze:
    > Nie ma obowiązku czytania.
    > Niestety do pewnych spraw trzeba dorosnąć. Ale tak juz jest, że w wielu
    > istotnych i ważnych kwestiach zawsze jesteśmy te 20 lat do tyłu w stosunku
    > do cywilizowanych państw.
    > Martwi mnie tylko opór betonu który to opóźnia:/
    Do betonu powinno przede wszystkim dotrzeć, że najpierw należałoby
    stworzyć sieć możliwie bezkolizyjnych dróg, omijających miejscowości, a
    dopiero potem wdrażać takie chore przepisy. Wyjdzie, że przejeżdżając
    przez wioskę bez chodnika i pobocza, taniej będzie przepchać samochód,
    bo dzielni gminni strażnicy zaraz dojdą do tego, że niezłym biznesem
    jest wysyłanie połowy obsady do "cywilnych" spacerów wzdłuż drogi,
    podczas gdy druga umundurowana połowa będzie robić zdjęcia.

    Maciek

  • 47. Data: 2014-10-04 10:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Maciek wrote:

    > Ostatnio zaobserwowana sytuacja: stoją dwie baby na przejściu
    > i plotkują. Obie przodem do jezdni, prawie na zebrze, normalnie 100% że
    > chcą przejść.

    Owszem, za to powinna być sankcja.
    Coś w stylu "utrudnianie ruchu", ale pewnie brakuje dla odmiany
    "obrębu przejśca dla pieszych" (bo na samym przejściu zakaz
    zatrzymania oczywiście jest, ale potrzeba aby "wchodziło" ono
    w głąb chodnika).
    Oczywiście, nagłośnienie w mediach też, ale nagłośnienie w mediach
    sankcji by zadziałało, a "gołe" nagłośnienie w mediach... już coś
    pisałem o "kulturze" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2014-10-04 10:31:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > A dla bab muszących poczekać chwilę przed jezdnią,

    ...problemem jest definicja "chwili".

    Tak BTW - jeśli w proponowanych przepisach czegoś brakuje, to zalecanego
    sygnału (ze strony pieszych) "jedź, poczekam".

    Tak offtopicznie, to w sumie w ogóle brakuje listy takich "zaleceń",
    a swojego czasu stosowne przepisy były (np. bodaj do lat 60. ze strony
    rowerzystów "będę się zatrzymywał/hamował" w postaci ręki pionowo do góry,
    ciekawe jaki promil kierowców dziś jarzy co to znaczy).

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2014-10-04 10:33:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-04 10:13, Maciek pisze:

    > przez wioskę bez chodnika i pobocza, taniej będzie przepchać samochód,

    Jest to jakieś rozwiązanie, można też oddać prawo jazdy, skoro
    bezpieczna jazda robi takie trudności.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2014-10-04 10:39:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, k...@g...com wrote:

    > Lepszym przykładem było by że wyjeżdża z bramy.

    Przecina drogę, niestety.
    Chciałbyś, aby traktor przejeżdżający z pola po jednej stronie drogi
    na drugą miał pierwszeństwo i "był w prawie" zatrzymać się w poprzek
    któregoś pasa?

    pzdr, Gotfryd