  • 1. Data: 2014-10-02 18:47:28
    Temat: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Podkomisja sejmowa przyjęła sprawozdanie.
    Podkomisja jest za takim pierwszeństwem.
    Video z posiedzenia w dn. 25.09.2014
    http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp
    ?unid=98FD36C04BBB89AFC1257D55002CA1E1
    Projekt pójdzie do komisji infrastruktury.

  • 2. Data: 2014-10-02 19:09:40
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.10.2014 o 18:47, Witolko pisze:
> [...]
    > http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp
    ?unid=98FD36C04BBB89AFC1257D55002CA1E1
    > Projekt pójdzie do komisji infrastruktury.

    Jest jedno ALE. Problem nie polega na przepisach i przymuszaniu
    kierowcow do zatrzmywania sie. Problemem jest MENTALNOSC. Mieszkam od
    jakiegos czasu w Szwecji i jak tylko zblize sie do pasow to kierowcy
    zwalniaja. Jak zwolnisz odpowiednio wczesnie to pieszy przejdzie i nie
    musisz sie zatrzymywac. Ale do tego potrzeba porozumienia miedzy pieszym
    a kierowca. Bo jako kierowca wiesz, ze pieszy wejdzie, a jako pieszy
    wiesz, ze kierowca zwolni a w razie czego sie zatrzyma. W Polsce jak
    jestem za kierownica to chodzi masa glupich pizd, ktore podchodza do
    pasow i same nie wiedza czy chca przejsc czy moze tylko sobie tak
    postoja przy pasach, a przez wiekszosc czasu nie wiedza w ogole co chca
    zrobic. Gdyby jedna i druga strona byla zdecydowana to nie byloby
    problemu durnych uchwal i przepisow, ktory nic na lepsze nie zmienia.
    Pdoobnie jak z przechodzeniem na czerwonym swietle - nic nie jedzie, OK,
    przechodze na wlasna odpowiedzialnosc i nie dostane mandatu. W Polsce
    idziesz w srodku nocy, pusta droga a za rogiem juz psiarnia z mandatem
    czeka. Mentalnosc.

  • 3. Data: 2014-10-02 19:54:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup
    ?unid=98FD36C04BBB89AFC1257D55002CA1E1

    > Jest jedno ALE. Problem nie polega na przepisach

    Chyba jednak polega - nie zatrzymujesz się bez powodu, jeśli nie musisz.
    I tak jest dobrze.

    > Jak zwolnisz odpowiednio wczesnie to pieszy przejdzie i nie musisz sie
    > zatrzymywac.

    A przepisy komu dają pierwszeństwo?

  • 4. Data: 2014-10-02 20:52:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-02 19:09, neoniusz wrote:
> [...]
    > pasow i same nie wiedza czy chca przejsc czy moze tylko sobie tak
    > postoja przy pasach, a przez wiekszosc czasu nie wiedza w ogole co chca

    Wiedzą co chcą zrobić - nie stoją sobie przy przejściach dla funu, tylko
    żeby się przedostać na drugą stronę. A nie wiedzą czy wejść czy nie, bo
    nie wiedzą czy nie wylądują na masce. Jak zwolnisz, to wchodzą (problem
    w tym, że na oślep i nie patrzą co się dzieje na sąsiednim pasie, więc
    niejako na tobie ciąży moralny obowiązek sprawdzić czy można ich
    puścić:( ). Więc mylisz przyczynę ze skutkiem, to nie piesi są
    nierozgarnięci, tylko kierowcy ich nie przepuszczają.

    Shrek.

  • 5. Data: 2014-10-02 20:54:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-02 19:54, Cavallino wrote:

    > A przepisy komu dają pierwszeństwo?

    Przepisy są niejasne, jak już jest na przejściu to ma pierwszeństwo, ale
    nie wolno mu wejść tak, żebyś nie miał możliwości zatrzymania się.

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-10-02 21:25:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > Przepisy są niejasne, jak już jest na przejściu to ma pierwszeństwo, ale
    > nie wolno mu wejść tak, żebyś nie miał możliwości zatrzymania się.

    Zwykły rozsądek nakazuje na drodze ustąpić cięższemu.

  • 7. Data: 2014-10-02 21:53:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-02 21:25, John Kołalsky wrote:

    > Zwykły rozsądek nakazuje na drodze ustąpić cięższemu.

    Przedpisca się pytał o przepisy.

    Shrek.

  • 8. Data: 2014-10-02 22:39:12
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 02/10/14 20:52, Shrek wrote:
    > Jak zwolnisz, to wchodzą

    No nie wiem, czasem stoją aż zacznę machać ręcamy. A czasem w ogóle
    stoją z ręką w uchu i gapią się na niebo... I tak, przodem do mnie i pół
    płytki chodnikowej od asfaltu.

    --
    Alf/red/

  • 9. Data: 2014-10-02 22:46:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-02 22:39, Alf/red/ wrote:

    > No nie wiem, czasem stoją aż zacznę machać ręcamy. A czasem w ogóle
    > stoją z ręką w uchu i gapią się na niebo... I tak, przodem do mnie i pół
    > płytki chodnikowej od asfaltu.

    Widać masz pecha, albo jakoś "nieczytelnie" prowadzisz. Ja jak zwalniam,
    to max w pięć sekund się zbierają. Jak już napisałem, ma to tą wadę, że
    zbierają się nie patrząc na resztę okoliczności.

    Shrek.

  • 10. Data: 2014-10-02 23:19:02
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-10-02 22:46, Shrek wrote:

    > Widać masz pecha, albo jakoś "nieczytelnie" prowadzisz. Ja jak zwalniam,
    > to max w pięć sekund się zbierają. Jak już napisałem, ma to tą wadę, że
    > zbierają się nie patrząc na resztę okoliczności.

    No to masakra jak ty bedac ponad 100 metrow przed przejsciem zwalniasz...

    Ciekawe jak to postrzegaja ci co jada za toba - jak nic jakas p****
    jedzie ;)

    --
    mk4