  • Data: 2014-10-07 02:06:24
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Oct 2014, neelix wrote:

    > Pieszy mógł
    > zrezygnować z wejścia z wielu powodów, choćby dlatego by ... nie przeszkodzić
    > eLce.

    I tu wraca sprawa braku sygnału "jedź".
    Już kiedyś pisałem, za czasów samochodu łupanego było trochę opcjonalnych
    sygnałów (w rozporządzeniu AFAIR), mogących ułatwić życie.
    Fakt, że wtedy chyba jeszcze było dopuszczalne sygnalizowanie zamiaru
    skręcenia samochodem ręką :) (mam na myśli lata 50..60. zeszłego wieku,
    nie przedwojnie).

    > Sprawa mocno dyskusyjna

    Jasne.
    I nie twierdzę (jak to niektórzy czynią) że NIE WOLNO ustępować
    swojego pierwszeństwa, z drugiej strony, wymaga to czytelnego
    sygnału od ustępującego (i nie dotyczy ani nie zobowiązuje "osób
    trzecich").

    > Jest jeszcze kwestia z której strony pieszy ma wejść.

    Masz na myśli wejście z przeciwległej strony jezdni?
    (co czyni sprawę bezdyskusyjną, IMHO)

    > Znak (70) obowiązuje do skrzyżowania.
    > Nie wiem czy aż absurdalne.
    > Samo tak wychodzi z przepisów.

    :)
    Całkiem jakbym przepisy podatkowe czytał ;)
    (pułapki też "same wychodzą", niechcący)

    pzdr, Gotfryd