eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Date: Sat, 4 Oct 2014 18:29:38 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 64
    Message-ID: <m0p79i$lao$1@node1.news.atman.pl>
    References: <542d81c8$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net> <m0k6td$ant$1@node1.news.atman.pl>
    <m0kd5g$idl$1@node1.news.atman.pl> <m0kdik$upq$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n0iv$19k$1@mx1.internetia.pl> <m0n0g8$h7a$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n45p$d6d$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410041001570.324@quad>
    <m0occs$nl3$1@node1.news.atman.pl> <m0ojnn$vqr$1@node1.news.atman.pl>
    <m0ojpf$vsi$1@node1.news.atman.pl> <m0oke1$rr$1@node1.news.atman.pl>
    <m0oloa$28p$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410041627310.4640@quad>
    NNTP-Posting-Host: e74-143.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1412440178 21848 46.238.74.143 (4 Oct 2014 16:29:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Oct 2014 16:29:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410041627310.4640@quad>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 141004-0, 2014-10-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545919
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410041627310.4640@quad..
    .
    > On Sat, 4 Oct 2014, Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:
    >> W efekcie każdy z samochodów straciłby przez tymi przejściami więcej
    >> czasu niż pieszy który sobie poczeka kilkanaście sekund na swoją kolej.
    >
    > s/pieszy/każdy pieszy/
    >
    > Posługujesz się obrazem "egzemplarza pieszego", skutecznie wykorzystując
    > fakt, że pieszy wygląda taki malutki, zaś samochód (z kierowcą, a nawet
    > z pasażerami) zajmuje na drodze tragicznie dużo miejsca, i dlatego
    > "ćwierć kilometra samochodów" :> wygląda na znaczną stratę czasu,
    > a ci piesi *łacznie* wcale nie tracą go przez te "kilkanaście sekund"
    > mniej.

    No i?
    Na wsi nie ma problemów z przejściem przez jezdnię - wybór miejsca
    zamieszkania należy do pieszego.


    > Pic w tym, że przy "ciurku" pojazdów każdy z kierowców traktuje *się*
    > jakby był w sytuacji wyżej.
    > I przejść się nie da.

    Gdzie mieszkasz?
    W Poznaniu nie ma tego problemu.


    >
    >> HINT: świat nie składa się z Warszawy, gdzie nikt nie przepuszcza
    >> pieszych
    >
    > Czyżby głównie dlatego, że spora część świata doszła do wniosku,
    > że jedyna bezpieczna konstrukcja jest jaka jest (w Londynie, Berlinie
    > i Paryżu)?

    Bo to ten sam problem co w Warszawie widać był.
    Ale nie porównywał bym ich uwarunkowań z Polską.
    Tam ruch tranzytowy w przytłaczającej większości odbywa się poza miastami i
    wsiami.



    >
    >> W Poznaniu, na tych wyjątkowych zebrach bez świateł i dużym ruchu,
    >> jak nie 5, to 10 samochód zwalnia i pozwala spokojnie przejść.
    >
    > To ci tępieni na grupie powodowacze wypadków ;> czy ci mający
    > doświadczenie z krajów w których nieustąpienie jest karalne?

    Po prostu kultura niewymuszona żadnym przepisem.
    Widzisz potrzebę/chęć to się zatrzymujesz.
    Albo żeby przepuścić pieszego, albo wpuścić kogoś z podporządkowanej.

    Ale nie bezwzględny nakaz, w którym jeden pieszy może zatrzymać bez potrzeby
    kolumnę pojazdów, która ruszyła z poprzednich świateł, mimo że bez bólu może
    przejść zaraz za nią.

    Na to zgody nie ma i nie będzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: