eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt. › Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 4 Oct 2014 16:47:56 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    In-Reply-To: <m0oloa$28p$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410041627310.4640@quad>
    References: <542d81c8$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net> <m0k6td$ant$1@node1.news.atman.pl>
    <m0kd5g$idl$1@node1.news.atman.pl> <m0kdik$upq$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n0iv$19k$1@mx1.internetia.pl> <m0n0g8$h7a$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n45p$d6d$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410041001570.324@quad>
    <m0occs$nl3$1@node1.news.atman.pl> <m0ojnn$vqr$1@node1.news.atman.pl>
    <m0ojpf$vsi$1@node1.news.atman.pl> <m0oke1$rr$1@node1.news.atman.pl>
    <m0oloa$28p$1@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1412435096 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12639 83.15.167.123:64890
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545899
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 4 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    > W efekcie każdy z samochodów straciłby przez tymi przejściami więcej czasu
    > niż pieszy który sobie poczeka kilkanaście sekund na swoją kolej.

    s/pieszy/każdy pieszy/

    Posługujesz się obrazem "egzemplarza pieszego", skutecznie wykorzystując
    fakt, że pieszy wygląda taki malutki, zaś samochód (z kierowcą, a nawet
    z pasażerami) zajmuje na drodze tragicznie dużo miejsca, i dlatego
    "ćwierć kilometra samochodów" :> wygląda na znaczną stratę czasu,
    a ci piesi *łacznie* wcale nie tracą go przez te "kilkanaście sekund"
    mniej.
    Podobnie, jak przy kładkach i podobnych wynalazkach, BTW :>

    Tak FYI: owszem, wielokroć przechodzę na czerwonym i nie naciskam
    przycisku sygnalizacji, również jak się "kończy kolumna" - bo
    nie ma sensu blokować ruchu widocznej "paczki".
    Nie zatrzymuję również pojedycznego pojazdu.
    A powód jest prosty: do tego nie trzeba *KILKUNASTU SEKUND*.
    Jeśli do przejechania pojazdu jest kilkanaście sekund, to ja
    już jestem sporo po drugiej stronie.

    Pic w tym, że przy "ciurku" pojazdów każdy z kierowców traktuje *się*
    jakby był w sytuacji wyżej.
    I przejść się nie da.

    > HINT: świat nie składa się z Warszawy, gdzie nikt nie przepuszcza pieszych

    Czyżby głównie dlatego, że spora część świata doszła do wniosku,
    że jedyna bezpieczna konstrukcja jest jaka jest (w Londynie, Berlinie
    i Paryżu)?

    > W Poznaniu, na tych wyjątkowych zebrach bez świateł i dużym ruchu,
    > jak nie 5, to 10 samochód zwalnia i pozwala spokojnie przejść.

    To ci tępieni na grupie powodowacze wypadków ;> czy ci mający
    doświadczenie z krajów w których nieustąpienie jest karalne?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: