  • Data: 2014-10-04 16:47:56
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Witolko" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    > W efekcie każdy z samochodów straciłby przez tymi przejściami więcej czasu
    > niż pieszy który sobie poczeka kilkanaście sekund na swoją kolej.

    s/pieszy/każdy pieszy/

    Posługujesz się obrazem "egzemplarza pieszego", skutecznie wykorzystując
    fakt, że pieszy wygląda taki malutki, zaś samochód (z kierowcą, a nawet
    z pasażerami) zajmuje na drodze tragicznie dużo miejsca, i dlatego
    "ćwierć kilometra samochodów" :> wygląda na znaczną stratę czasu,
    a ci piesi *łacznie* wcale nie tracą go przez te "kilkanaście sekund"
    mniej.
    Podobnie, jak przy kładkach i podobnych wynalazkach, BTW :>

    Tak FYI: owszem, wielokroć przechodzę na czerwonym i nie naciskam
    przycisku sygnalizacji, również jak się "kończy kolumna" - bo
    nie ma sensu blokować ruchu widocznej "paczki".
    Nie zatrzymuję również pojedycznego pojazdu.
    A powód jest prosty: do tego nie trzeba *KILKUNASTU SEKUND*.
    Jeśli do przejechania pojazdu jest kilkanaście sekund, to ja
    już jestem sporo po drugiej stronie.

    Pic w tym, że przy "ciurku" pojazdów każdy z kierowców traktuje *się*
    jakby był w sytuacji wyżej.
    I przejść się nie da.

    > HINT: świat nie składa się z Warszawy, gdzie nikt nie przepuszcza pieszych

    Czyżby głównie dlatego, że spora część świata doszła do wniosku,
    że jedyna bezpieczna konstrukcja jest jaka jest (w Londynie, Berlinie
    i Paryżu)?

    > W Poznaniu, na tych wyjątkowych zebrach bez świateł i dużym ruchu,
    > jak nie 5, to 10 samochód zwalnia i pozwala spokojnie przejść.

    To ci tępieni na grupie powodowacze wypadków ;> czy ci mający
    doświadczenie z krajów w których nieustąpienie jest karalne?

    pzdr, Gotfryd