  • Data: 2014-10-03 01:17:58
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: "Witolko" <v...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    news:m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net...

    > Mieszkam od
    > jakiegos czasu w Szwecji i jak tylko zblize sie do pasow to kierowcy
    > zwalniaja.

    Polski przepis nakazuje zwolnienie.
    Art. 47, ust. 4, rozporządzenie o znakach i sygnałach.

    > Jak zwolnisz odpowiednio wczesnie to pieszy przejdzie i nie
    > musisz sie zatrzymywac. Ale do tego potrzeba porozumienia miedzy pieszym
    > a kierowca.

    Porozumienie jest potrzebne, ale to za mało tam gdzie chodzi
    o bezpieczeństwo. Porozumienie musi być wspomagane przez przepisy.

    > W Polsce jak
    > jestem za kierownica to chodzi masa glupich, ktore podchodza do
    > pasow i same nie wiedza czy chca przejsc czy moze tylko sobie tak
    > postoja przy pasach, a przez wiekszosc czasu nie wiedza w ogole co chca
    > zrobic.

    Oni wiedzą co chcą zrobić. Oni chcą przejść i nie zginąć przy tym.
    Tym bardziej, że przepisy nie sprzyjają pieszemu.

    > Gdyby jedna i druga strona byla zdecydowana to nie byloby
    > problemu durnych uchwal i przepisow, ktory nic na lepsze nie zmienia.

    Nie każdy jest mistrzem w ocenie sytuacji.
    Dziecko 10 lat może poruszać się samodzielnie po drodze.

    > Pdoobnie jak z przechodzeniem na czerwonym swietle - nic nie jedzie, OK,
    > przechodze na wlasna odpowiedzialnosc i nie dostane mandatu.

    Czy jest to zgodne z prawem szwedzkim ? Którym ?

    > W Polsce
    > idziesz w srodku nocy, pusta droga a za rogiem juz psiarnia z mandatem
    > czeka.

    Takie jest prawo polskie.