  • Data: 2011-06-16 15:37:17
    Temat: Re: Pierwsze ofiary nowego rejestratora :-)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-06-16 14:42, Jakub Witkowski wrote:

    > To jest chyba jeszcze mniej realistyczne niż moja koncepcja :)
    > Nikt nie rozluźni w sposób istotny przepisów przy ich nieegzekwowalności.
    > Kogo nie swędzi, ten się nie drapie...

    Przede wszystkim nie nalezy traktowac tego w kategoriach 'rozluznienia'
    bo z formalnego punktu widzenia przeciez restrykcyjne przepisy nie sa
    same z siebie forma represji. Oczywiscie tylko formalnego bo w praktyce
    wiadomo jak to dziala ;).

    > Urealnienie może odbyć się jedynie drogą reakcji decydentów na nadmierną
    > bolesność danego przepisu - przy zwiększeniu egzekwowalności... niestety.

    Sam napisales przed chwila o 100% wykrywalnosci jako pewna droga do
    urealnienia przepisow. Wiec to by oznaczalo specjalnie ustawienie
    policjanta w kazdym mozliwym miejscu albo nadzwyczajne formy kontroli,
    ocierajace sie w chwili obecnej o absurd (nie zyjemy w rzeczywistosci
    S-F na modle filmow 'Sedzia Dredd' czy 'Raport Mniejszosci'). I po co?
    Zeby niby cos potem zmieniac? Policjant w takim miejscu przeciez
    jest niejako uzasadnieniem sensu obowiazujacych w nim restrykcji.

    Urealnienie wystarczy ze nastapi w obliczu istnienia przepisow ktore
    wiadomo ze sa martwe i generalnie przeprowadzeniu ich analizy w
    odniesieniu do realiow.
    W przypadku drogownictwa takie cos sie generalnie potrafi wiazac z
    przegladem oznakowania drog i analizy otoczenia. Do tego nie jest
    potrzebne wyciaganie zestawien z ilosci wystawionych mandatow. Chyba
    ze ktos sie uprze policzyc, jakie zyski finansowe to przynosi. W
    odroznieniu od tego jak powinno sie do tego podchodzic - czyli
    policzenia korzysci w bezpieczenstwie i tych o charakterze spolecznym.

    --

    memento lorem ipsum