  • Data: 2009-11-05 13:20:41
    Temat: Re: Pierwsze bum.
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafael pisze:

    > odbijanie podczas hamowania awaryjnego? ciekawe,

    odruch taki. nie każdy jest, miszczem walki z przeszkodami po 12k w
    sezonie w korkach. a Piernik pisał o hamowaniu przy lekkim skręcie przodu.

    > jeśli dobrze zrozumiałem wątkotwórcę, to napisał on że nie miał czasu ani
    > szans na inną reakcję oprócz złapania za klamkę przedniego hamulca,

    no. przypomniało mi się coś. ale Twój post dot. postu Piernika i o tym
    rozmawialiśmy.

    > zgaduję: może akurat tak się szczęśliwie złożyło że się zmieścił?

    brawo. czyli miał trochę miejsca, co?

    > swoją drogą jeśli to prawda to musiało być tam naprawdę sporo miejsca jak na
    > miejskie warunki :)

    bo jest. jeśli dobrze kojarzę, to są 2 dość szerokie pasy.

    > faktycznie, można odnieść wrażenie że promujesz kupno motocykla z ABS,

    ja?

    > Jak obserwuję Twoje zachowanie na grupie Gildorze to widzę że nawet gdy Twoja
    > racja jest wątpliwa to i tak musisz mieć ostatnie zdanie a jako że
    > powiedziałem już co miałem do powiedzenia to EOT.

    w zasadzie powinienem zaprzestać, ale jak chcesz robić EOT, to rób to na
    początku, a skoro już mi odpisujesz, to przynajmniej dokończ, a nie się
    zrywasz.
    racje jakie mam takie mam, ale nie wydaje mi się, żeby ABS miał
    jakikolwiek wpływ na uratowanie sytuacji awaryjnego hamowania przy
    niewielkiej prędkości ze skręconym kołem (do tego właśnie się odnosiłeś
    podpinając sie pod post Piernika, a ja do tego się odnosiłem). jak nie
    położysz motocykla, to co najmniej naciągniesz sobie dość silnie ściegna
    podpierając się odruchowo nogą próbując utrzymac motocykl. miałem takie
    sytuacje wielokrotnie na różnych motocyklach i nigdy mi się przy tym
    koło nie uślizgnęło. ergo, jak się nie ślizga to ABS nie zadziała. tak
    czy nie?

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5