  • 101. Data: 2012-05-24 15:57:45
    Temat: Re: Pierwsza autostrada w Mazowieckim
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jakub Witkowski nabazgrał(a):

    3) szansę wcześniejszego, porządnego przetestowania w warunkach zbliżonych
    do realnych.

    Juz wiedzę 40-50 letnich roboli bawiących się w piaskownicach, zjeżdżalniach
    ze zjeżdżalni czy huśtających się na huśtawkach, nie mówię już o tak zwanych
    małpich gajach gdzie trzeba się wspinać, biegać po sznurkowych mostkach itp
    :)

  • 102. Data: 2012-05-24 15:58:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 15:38, Arek pisze:
    > W dniu 2012-05-24 13:19, komar pisze:
    > [...]
    > [...]
    >
    > TVN przeciwko rządowi? Już widać, że nie wiesz o czy m piszesz.

    Oni nawet gdy krytykują rząd, to tylko po to, żeby sobie dodać wiarygodności.

  • 103. Data: 2012-05-24 16:06:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 15:57, Chris pisze:

> [...]
    gajach gdzie trzeba się wspinać, biegać po sznurkowych mostkach itp :)

    To by było bardzo zabawne, ale to nie był by realistyczny test.
    Prawdziwe testy każda z tych zabawek (typ) przeszła wcześniej, na wielu innych
    placach zabaw,
    a jeszcze wcześniej zapewne u producenta, bo nie wierzę że by zaczął je sprzedawać,
    zanim
    nie wpuścił stada dzieci i nie sprawdził, jak się bawią, czy nie spadają na łeb
    itd...

  • 104. Data: 2012-05-24 16:11:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Rząd może nie jest stroną, ale jako zwierzchnik GDDKiA powinien poczuwać
    > się do odpowiedzialności za jej zobowiązania.

    Z jakiego powodu?
    I dlaczego bardziej niż ten co przyjął i wykonał na gębę zlecenie za kilka
    milionów?

    > Istnieje przepis, że inwestor odpowiada za zobowiązania wobec
    > podwykonawców zatrudnionych przez wykonawców.

    Tych zgłoszonych oficjalnie.
    Ten co stracił, zadbał by być zgłoszonym?

  • 105. Data: 2012-05-24 16:33:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-05-24 14:33, komar pisze:

    > Mi bardziej chodzi o to, że firmy biorą jedno zlecenie, które wykańcza całą firmę.
    Zwykle jedna nieopłacona faktura nie kładzie całej firmy, chyba, że ktoś biorąc
    zlecenie kierował się ułańską fantazją.

    To trochę tak, jakbyś napisał że ułańską fantazja wykazuje się np. zwykła rodzina,
    która wybierając wybierając
    ofertę developera ryzykuje, że ten w razie bankructwa, zostawi ich na lodzie bez
    pieniędzy i bez mieszkania.
    Skrajnie nierozsądne? Może, tylko co zamiast - wegetacja po kątach u teściowej?

    Niektóre firmy po prostu są za małe na to, żeby naraz prowadzić z 10 niezależnych
    projektów i móc zamortyzować
    jeden czy dwa nieudane kontrakty. Ryzykują więc biorąc spory kontrakt, bo chcą
    rosnąć, i wiedzą, że ci co już
    urośli, też kiedyś ryzykowali. A jak się nie uda to padną. Czy to tragedia? Dla tych
    ludzi osobiście może i tak,
    ale z punktu widzenia systemu? Znika jeden podmiot, pojawi się drugi, zasoby nie
    znikają, tylko zmieniają
    właściciela... ot, darwinizm.

  • 106. Data: 2012-05-24 16:51:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
> [...]

    > rodzina, która wybierając wybierając
    > ofertę developera ryzykuje, że ten w razie bankructwa, zostawi ich na

    A nie jest tak?

    > Skrajnie nierozsądne? Może, tylko co zamiast - wegetacja po kątach u
    > teściowej?

    Zakup nowego, ale gotowego mieszkania, zakup mieszkania z drugiej ręki,
    zakup od dużej spółdzielni mieszkaniowej, budowa własnego domu...
    Możliwości jest sporo, a jak ktoś wybiera najbardziej ryzykowną, to sam
    sobie jest winien.

  • 107. Data: 2012-05-24 17:11:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > niezależnych projektów i móc zamortyzować
    > jeden czy dwa nieudane kontrakty. Ryzykują więc biorąc spory kontrakt,

    Dokładnie, jednak warto dodać, że jak nie biorą kontraktów to nie traca
    i nie ryzykują. Owszem tracą, koszt maszyn, koszt ludzi jest kosztem
    stałym. Jeżeli są same kontrakty ryzykowne, to może się okazać, że nie
    ma wyboru.

> [...]
    > tragedia? Dla tych ludzi osobiście może i tak,
    > ale z punktu widzenia systemu? Znika jeden podmiot, pojawi się drugi,

    Zależy jak szeroko zdefiniujesz system. Myślę, że jest to tragedia do
    obszaru naszego kraju. Dla firm europejskich koszenie tańszej
    wyspecjalizowanej konkurencji z polski to czysty zysk.

    Tak trochę z boku, dzięki budowom na euro Polska mogła zyskać podwójnie,
    jednym z tych zysków to wpompowanie kasy w rozwój krajowego przemysłu.
    Wszyło jak zwykle inaczej. Większą część kasy zgarnęli niepolscy
    wykonawcy, a mali podwykonawcy pobankrutowali. Czyli nie ma kasy, nie ma
    przemysłu a są długi i kosmicznie drogie autostrady.

    I co ciekawe są jeszcze tacy co się cieszą, dramat.

    A.

  • 108. Data: 2012-05-24 17:25:12
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-24 14:21, komar pisze:

    > Tak, wtedy trzeba dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Ale jak firma
    > bierze się za zlecenie - jedno zlecenie - które wykańcza całą firmę, to
    > znaczy, że po prostu zarząd uprawia hazard.

    > ale umowę z DSS między kima a kim? sugerujesz, że DSS zmuszał
    > podwykonawców do podpisywania z nimi umów? :)

    > to ty? gdzie tu jakaś merytoryka?
    > Gościu majaczy, że go rząd okradł, ten film tylko pokazuje właśnie
    > dlaczego firmy padają.
    >
    > też odpowiem linkiem:
    > http://www.adamduda.pl/2012/05/14/koko-koko-badz-pan
    -spoko/

    No tak:
    "Spekulanci się wcześniej czy później wykruszają, a zostaną ci, co
    umieją planować, albo wielkie koncerny, które potrafią położyć
    odpowiednie pieniądze na stół żeby zabezpieczyć transakcję."

    Zwykła głupawa demagogia dla domorosłych kapitalistów wonabi. Przy takim
    podejściu kosi się właśnie uczciwych a zarabiają spekulanci, którzy
    wyprowadzają kasę na zewnątrz. Jeżeli nie, to wyjaśnij co DSS zrobiło z
    kasą którą otrzymało od rządu? wiemy, że nie poszło to na drogi.

    A.

  • 109. Data: 2012-05-24 17:36:31
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 24 May 2012 12:55:53 +0200, komar <k...@1...cc> wrote:

    >Jak na razie
    >wszystko oddawane jest przed terminem mimo medialnej sraczki na temat tej
    autostrady.

    Bzdura. Popatrz sobie w standii. Odcinki A i B miały być gotowe w
    maju. A - marne szanse. B - może tak - ale po co? Odcinki C, D, E -
    czerwiec 2012. E oddany przed terminem, D ma szanse. C? Wątpię.
    I mowa jest o zakończeniu budowy, a nie "przejezdności".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 110. Data: 2012-05-24 17:37:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >autostrady.
    >I co ciekawe są jeszcze tacy co się cieszą, dramat.

    Bo to tak:
    a) nie mogles wybrac polskich wykonawcow. Kazda unijna firma moze
    startowac. Jesli polska firma wygrywa, to musi miec podstawy.
    b) polskie firmy tez mogly startowac, mogly tez wygrac, tylko czemu
    byly drozsze ?
    c) te co wygraly, to czesto polskie oddzialy, konsorcja z polskim
    partnerem itd.
    d) nawet jak wygraly zagraniczne, to jak widac wykonawcy sa polscy.

    Ciekawy przyklad miales we Wroclawiu - przetarg na stadion wygral
    Mostostal.
    Jakos mu ta robota nie szla, opoznienia byly i mu w koncu zlecenie
    odebrali.
    Niemiecki wykonawca np robil u siebie cale elementy zelbetowe.

    Nie wiem jak sie skonczyla sprawa z transportem, ale transport po
    miescie tych elementow po 100t robila polska firma, i ja ITD zwazyla.
    Przeciazenie wyszlo i mandat srogi byl. Albo poplyneli, albo wyszlo ze
    ITD wazyc nie umie, bo przyczepa odpowiednia ilosc osi miala.
    A teraz slyszymy ze do instalacji zatrudniono polska firme Imtech
    niemieckiego wlasiciela, ktora tez ma polskich podwykonawcow, ale im
    nie placi :-)

    zobaczymy jeszcze jak to z Chinczykami wyjdzie - czy w sumie
    sfinansuja nam polskie przedsiebiorstwa i budzet, czy sie okaze ze to
    im trzeba bedzie zaplacic :-)

    J.