  • Data: 2020-06-16 18:13:22
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-06-15 12:45, K wrote:
    [...]
    > Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    > ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    > ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    > porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
    Takie uniwersalne wyliczenia przecież do dupy są. Np. ja robię 6000 km
    rocznie i w sam raz ,,oszczędny dizel" byłby pewnie ze wszystkich trzech
    najmniej oszczędny pod względem zużycia paliwa (większość czasu słabo
    rozgrzany). Do tego te krótkie dzienne dystansy pewnie szybciej by go
    zakatowały niż benzynkę, o elektryku nawet nie wspominając.