  • 21. Data: 2011-07-02 23:40:11
    Temat: Re: PiTek automat...albo inne cudo z ASB...[dlugie]
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Dman-666 nawija makaron na uszy:

    > Jedyne co martwi to:
    > -widoczna (?) tandeta w srodku
    > -slaby rocznik (o AC raczej musze zapomniec)
    > -brak pasa trzypounktowego z tylu

    i jeszcze na szybko...slaby rocznik owocuje w autach na europe
    padaczkami osprzetu...po prostu rozlazi sie ze starosci (kompresor
    klimy, chlodnica, paski, rozrzad, kolo pasowe, pompa wody, elementy
    gumowe zawieszenia itp duperele)...wiem ile kosztuje wymiana samych
    popychaczy zaworowych dla V6 ;/
    Tutaj bolaczka jest tez dostepnasc gratow (dla Galanta, na ten przyklad
    jest jeden sprzedawca na polske)
    Fajne, ale czy to nie skarbona jak nieprzewidywalny PT Cruiser (ktory
    nadal jest na top)?
    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 22. Data: 2011-07-03 09:48:08
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-07-02 11:48, Dman-666 pisze:
    > Tak se patrze i patrze jak Krzysiek Matyasik nawija makaron na uszy:

    > A szoty podeslesz? Ja wiem jak wyglada, ale to nie moje oczy decyduja o
    > ew. kupnie.

    Jesli to jest skrzynia CVT to unikaj jak ognia, szrot ztraszny i drogie
    w naprawie.

  • 23. Data: 2011-07-03 11:17:58
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2011-07-03 09:48, Robson pisze:

    > Jesli to jest skrzynia CVT to unikaj jak ognia, szrot ztraszny i drogie
    > w naprawie.

    Multitronic to zło, u mnie siedzi Tiptronic - klasyczna skrzynia
    hydrokinetyczna z możliwością ręcznej zmiany biegów (a jest ich pięć).

  • 24. Data: 2011-07-03 12:42:44
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Napisz prosze:
    > -jak wyglada serwis w DC (albo Twoje rejony)

    jak juz powiedzalem moja jezdzi Visionem, ale mechanicznie to to samo co
    300m.
    serwis wyglada tak ze jak masz kogos w usa to ceny czesci sa wrecz
    smieszne - zreszta sprawdz na rockauto lub autozone.
    jesli chodzi o realne spalanie to tez sprawdzic mozesz na oficjalnej stronie
    w usa (fueleconomy.com)- tam nikt na sile nie ubarwia ze mu passat 1,9TDI
    pali 3 litry :-)
    no a jesli chodzi o polskie realia to ceny elementow zawieszenia ksztaltuja
    sie na wrecz identycznym poziomie jak do mondeo Igen - pozatym ujezdzajac
    amerykanca juz jakies 5 lat zauwazylem ze sa 2 typy sprzedajacych czesci -
    jedni chca mega drogo (kilkakrotnie!! drozej niz za nowke! "bo to przeciez
    amerykanski"), drudzy znow chca smiesznie tanio " bo to przeciez niechodliwy
    amerykanski" :-)
    spalanie (realne) trzeba przyjac na poziomie 10trasa, 15 miasto -wiecej
    raczej nie powinien spalic, a kazda mniejsza ilosc mozna uznac za
    zaoszczedzona :-)

    > -jak z awatryjnoscia (amerykaniec...wiesz, wycieki oleju, padaczka

    moj ma 17 lat i garazowany jest od nowosci pod chmurka ..w garazu spedzil
    moze ze 4 dni :-) jedyne oznaki korozji sa tam gdzie byla ingerencja
    zlodziejow i lakiernika czyli na tylnej klapie.pozatym 0 rdzy wiec jak na 17
    to chyba tragedii nie ma :-)

    > -widoczna (?) tandeta w srodku

    to rzecz gustu - choc osobiscie twierdze ze amerykance sprzed gdzies ok.2004
    sa poprostu sliczne - tandetne sa juz te nowsze bo tam sam plastik/fantastik
    jak w piacie panda

    > -slaby rocznik (o AC raczej musze zapomniec)

    ja tam AC nie place ale z tego co gdzies slyszlame to na starsze jak 10 lat
    tez mozna ywkupic..ale 100% pewnosci nei mam

    > zawieszenia itp...mialem okazje prawie macac Voyagera w "dosc dobrym
    > roczniku" i sobie bym nie kupil - opinia zaufanego maniaka motoryzacji)

    hmm...to pewnie tez rzecz gustu, ciekawe czy ten maniak motoryzacji
    kiedykolwiek jezdzil takim voyagerem - bo jesli to zatwardzialy fanatyk
    sharana 1,9tdi z manulem w full wypasie w postaci tylnych szyb na korbke i
    manualnej klimy to faktycznie taki voyek z relanym malym przebiegiem z 3
    strefowym climatronikiem, silnikiem 3,8, pelna elektryka(lacznie z bocznymi
    dzwiami, regulacja foteli, fotochromatycznymi lusterkami,skora, kapitanskimi
    fotelami itp,itd) za 1/3 czy nawet 1/5 ceny skromnie wyposazonego sharana
    moze przyprawic o "niezadowolnie" wlasciciela sharana..ale jak juz mowilem
    to rzecz gustu :-)
    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 25. Data: 2011-07-03 12:52:42
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak ..:maniek:.. nawija makaron na uszy:
> [...]
    > moze przyprawic o "niezadowolnie" wlasciciela sharana..ale jak juz mowilem

    Jezdzil a i owszem...i nawet wersja jak piszesz...byl wlascicielem przez
    ok pol roku...zatwardzialym jest-przeciwnikiem TDI ;) dla niego liczy
    sie tylko cos co ma >=V6 i benzyne.
    Byc moze to wina egzemplarza, ale za pozwoleniem "jebalo sie tam
    wszystko"...a wydawaloby sie, ze rocznikowo dobry i nic nie powinno sie
    dziac. Byc moze wypadki po ludziach chodza...

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 26. Data: 2011-07-03 14:43:03
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-07-03 11:17, Krzysiek Matyasik pisze:

    > Multitronic to zło, u mnie siedzi Tiptronic - klasyczna skrzynia
    > hydrokinetyczna z możliwością ręcznej zmiany biegów (a jest ich pięć).

    ZF5HP19FL znaczy sie. Porządna skrzynia.

  • 27. Data: 2011-07-03 14:47:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Jul 2011 22:48:50 +0200, Dman-666 napisał(a):

    > -inne ASB niz ww odpadaja ("magik" od skrzyn nie toleruje innych marek a
    > konkretnie rzuca "spieprzaj Pan" jak slyszy ze "z francji"...tutaj go
    > rozumiem)

    LOL!!!!
    Napisz który, poda się znajomym, żeby omijali jak magazyn zużytych
    pampersów. Jeszcze któryś niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 28. Data: 2011-07-03 19:58:41
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    >a wydawaloby sie, ze rocznikowo dobry i nic nie powinno sie
    > dziac. Byc moze wypadki po ludziach chodza...

    bo nei o rocznik tu chodzi! wrecz przeciwnie! najtrwalsze vojtki to te stare
    Igen - oprocz problemow z korozja z racji wieku sa praktycznie nie
    zniszczalne...wojki pordukowane zas po 2000roku to juz dzielo inzynierow
    jakosci i ksiegowych...w tym chyba wszystko jest zrobione aby wytrzymalo
    pare lat i padlo...np. ECU silnika jest w aluminiowej obudowie i umieszczony
    jest nad przednim kolem pod blotnikiem - wystarczy mala stluczka i idzie w
    psia mac - a zalatwienie nowego to oldbrzymie koszta bo to jest sprzezone
    immo itp..pozatym wystarczy tylko mala nieszczelnosc w nadkolu i woda spod
    kol leci po ECU - po 1 lub 2 zimach z aluminiowej obudowy zostale tylko
    bialy pyl i mamy identyczna sytuacje jw...ale taka produkcja samochodow to
    nie tylko problem vojkow ale calej nowej motoryzacji ;/ 5-7 lat i auto na
    zlom..life is brutal

  • 29. Data: 2011-07-03 20:48:05
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Waldek Godel nawija makaron na uszy:

    > LOL!!!!
    > Napisz który, poda się znajomym, żeby omijali jak magazyn zużytych
    > pampersów. Jeszcze któryś niepatrznie tam trafi, brrrrrrrrr....

    Sam sobie znajdz leniu jeden!I zaden lol. Nie znasz, nie oceniaj, nie
    wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z
    ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w
    calosci.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 30. Data: 2011-07-03 21:00:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 3 Jul 2011 20:48:05 +0200, Dman-666 napisał(a):

> [...]
    > wymadrzaj sie. Facet ma po prostu ma waska specjalizacje z
    > ukierunkowaniem na skrzynie ktore da sie naprawiac a nie wymieniac w

    Facet jest buszmenem, który nie ma pojęcia o branży i każdy normalny
    człowiek nie pozwoliłby mu się zbliżyć na bliżej niż 100 metrów do auta.
    Jakby ziutek miał choćby zielone pojęcie, które być może wystarczyłoby
    handlarzowi a nie mechanikowi, to wiedziałby, że w ostatnich 20 latach była
    używana w zasadzie jedna francuska automatyczna skrzynia biegów, i to wcale
    nie jakoś powszechnie używana. W dodatku właśnie łatwa w naprawie.
    Cała reszta francuzów jeździła na produktach rdzennie francuskiej firmy
    ZahnriemenFabrik. A nowsze na równie francuskich Aisin Warner.

    To wiem ja. A nie podjąłbym się żadnej poważnej roboty przy aucie. Mechanik
    powinien z pamięci cytować jaka skrzynia w jakim aucie.
    Elmilcin. Zapamiętam i starannie powtórzę wszystkim znajomym.