  • 51. Data: 2020-04-09 17:19:32
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest niezbędny..... . Kolejne tłumaczenie alkoholika. Pewno jak byś tylko chciał to
    mógłbyś nie używać alkoholu. Ale akurat nie chcesz bo dziewięcio procentowy porter ma
    bukiet.

  • 52. Data: 2020-04-09 17:26:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-04-08 o 16:44, K pisze:
> [...]
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT

    >Statystyki po pierwszym roku po wprowadzeniu tego przepisu dowiodły,
    >że ma.

    A mozesz przypomniec te statystyki ?
    Bo o ile pamietam, to wlasnie dowiodly, ze nie ma.

    Podobnie w Austrii - tylko tam sie potrafia przyznac do bledu, i nakaz
    wycofali.

    T.

  • 53. Data: 2020-04-09 17:39:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 09/04/2020 00:00, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przy ponad jedenastu litrach czystego spirytusu na głowę Polaka
    > udowodnij że nie ma kilku milionów alkoholików. Czy zdajesz sobie
    > sprawę z tego ze podzielenia 11 litów wódki na łeb wypiłeś dzisiaj
    > prawie malpke. I to codziennie wypijasz statystyczna małpkę a tak
    > jak tutaj jestesmy to dwie bo ja nie pije.

    >Statystycznie to ja i moj pies mamy po trzy nogi.

    No ale wlasnie o to chodzi.
    11 litrow spirytusu ... mniej niz w paru innych europejskich krajach.
    Ale ... to jest pol litra 40% wodki co tydzien. Albo "70gr"
    codziennie.
    Takie tam "dwa drinki" w amerykanskim stylu - ale u nas sie tak nie
    pije.
    Pol litra w weekend - niby nie tak duzo, zabawic sie czasem mozna, ale
    w kazdy jeden weekend to juz jakas stachanowska norma.

    No ale to sa owe trzy nogi - ja malo pije, kobiety raczej malo - wiec
    ktos musi malpke codziennie lub litra na tydzien - i to juz jest duzo.

    J.

  • 54. Data: 2020-04-09 17:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-04-08 17:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Pęknięta końcówka wahacza, a coś takiego kilka lat temu podczas
    >przeglądu diagnosta mi na szarpaku wykrył, w chuj zagraża
    >bezpieczeństwu. Nawet trochę się ucieszyłem, że wykrył, chociaż kilka
    >ładnych stówek mnie to kosztowało...

    Oczywiscie, ale ... ile widziales przypadkow, gdy samochod nagle z
    drogi wypadl, bo mu cos w zawieszeniu peklo ?

    To sa jakies pojedyncze przypadki, ktorych wyeliminowanie
    bezpieczenstwa nie zwiekszy, podobnie jak walka z pijanymi kierowcami
    :-)

    Oczywiscie trzeba jakos te badania egzekwowac, bo jak przestana w
    ogole jezdzic, to kiedys te kocowki pekna..
    Aczkolwiek, moje ostatnie doswiadczenie z fordami - predzej rdza
    blache przezre, niz koncowka peknie.

    http://www.hamulce.net/kolekcja-tabela.html

    Karygodne ?
    Owszem, ale ... wszyscy oni jakos do mechanika dojechali aby auto
    naprawic ... bez wypadku.

    J.

  • 55. Data: 2020-04-09 18:00:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 08/04/2020 18:05, J.F. wrote:
    >Ok, zostawmy swiatla ale zycze powodzenia w gaszeniu auta tymi
    >gasnicami wielkosci dezodorantu. Zakladajac, ze w ogole zadzialaja w
    >krytycznej

    No wiesz - malo tych samochodow plonie, ale jak na taki trafisz, to
    lepiej miec gasnice niz nie miec.

    Ale chyba jeszcze mniej w tych plonacych ginie, wiec bezpieczenstwa
    mierzonego trupami to nie poprawi.

    >chwili. Apteczka samochodowa to sobie mozesz zalozyc opatrunek jak
    >sie nozem w kuchni skaleczysz.

    albo odciskow na urlopie dorobisz.

    >Kamerki owszem i pomagaja w sytuacji gdy faktycznie do kolizji doszlo
    >ale brakuje zeby policja reagowala na zgloszenia takie jak wczesniej
    >opisane.

    Komu brakuje temu brakuje ...

    > Te 300pln + koszt za kazda kolejna dobe to wiekszosci wypadkow po
    > kilku dniach robi kwote przewyzszajaca wartosc pojazdu.

    Byc moze ... to kupi nastepny, a z tym bedzie problem :-)

    >Co do reszty, to slucham jakie masz propozycje aby poprawic
    >bezpieczenstwo na polskich drogach bo wyglada na to, ze to co jest
    >teraz nie dziala i nie ma mozliwosci aby to zmienic.

    Ja ? Mam dwie:
    -wiecej autostrad lub ekspresowek,
    -przeredagowac przepis o pieszych. "Pieszemu zabrania sie wchodzic
    bezposrednio przed jadacy pojazd, takze na przejsciu.
    Kierowcy sa zobowiazani ustapic pierwszenstwa pieszemu, ktory juz jest
    na przejsciu".

    Wiecej mi nie trzeba - mnie sie dobrze jezdzi po kraju, i dobrze
    przechodzi przez ulice, i prosze nie poprawiac :-)

    Gdzieniegdzie mozna jeszcze lokalna wladze zobligowac, zeby swiatla
    postawila, na przycisk, albo ze stalym cyklem.

    J.

  • 56. Data: 2020-04-09 18:07:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-04-2020 o 18:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    >
    > No wiesz - malo tych samochodow plonie, ale jak na taki trafisz, to
    > lepiej miec gasnice niz nie miec.

    Jak płonie, to z taką bez różnicy - nie pomoże ani trochę.
    Tym to możesz tlący się przewód może ugasić....

  • 57. Data: 2020-04-09 18:33:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwa drinki z amerykańskich filmów dla debili ale na każdego statystycznego Polaka.
    Tego co się dziesięć minut temu urodził i tego co w śpiączce pod respiratorem teraz
    leży. Jak zredukujesz do kilku milionów, bo tylu będzie w Polsce alkoholików, to
    wychodzi że każdy z nich pół litra wódki albo jej odpowiednik w piwach codziennie
    wypija. Jeśli pijesz codziennie piwo, i inni co wypijają codziennie piwo, i
    twierdzicie że dla smaczku po obiedzie, bo ma bukiet, żeby lepiej się trawilo, bo jak
    tylko byście chcieli to piwa byście nie pili. To znaczy że ty i inni jesteście
    czynnymi alkoholikami. Nie pijący lub pijący okazjonalnie nie chcą żadnego
    podwyższenia dopuszczalnej ilości promili. Dla nas 0,00 jest w sam raz.

  • 58. Data: 2020-04-09 18:36:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 09/04/2020 11:12, T. wrote:

    >To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    >pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?

    Nic - zawsze bylismy w tyle. Tyle, ze wypadkowosc u nas spadala,
    w Europie tez spadala.
    Teraz ponoc juz u nas nie spada.

    Fotoradary, wysokie mandaty, punkty - poprawiaja.
    Ale ja glosuje przeciw :-)

    Ciekawy byl przyklad Austrii, z czasow, gdy wprowadzano obowiazkowe
    swiatla.
    Wczesniej przez ~20 lat im wypadkowosc systematycznie spadala, w tym
    roku trend sie zatrzymal.

    Ale czemu wczesniej spadala ?
    Lepsze drogi ? Niekoniecznie, autostrady juz mieli wczesniej.
    Moze te gwiazdki w samochodach cos daja ?

    A moze policjanci dokupywali radarow i podnosili mandaty ?

    Mozesz tez sie zapoznac z Vision Zero - oni tam mieli pare
    interesujacych pomyslow.
    Np oddzielic ruch pieszy i samochodowy, zlikwidowac skrzyzowania ... i
    zrobic ronda.

    J.

  • 59. Data: 2020-04-09 19:23:04
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-04-09 13:14, T. wrote:
> [...]
    >
    > Wracając do problemu liczby wypadków - po dogłębnej analizie może
    > dojdzie się do wniosków typu - większość wypadków z pieszymi to brak
    > elementów odblaskowych u pieszych, a wypadki głównie w godzinach
    > wieczornych i nocnych? Nawet jeśli ktoś wtargnie na jezdnię to najpierw
    > się do niej zbliża - z odblaskami lepiej widać. Sam noszę (jesienią,
    > zimą), choć czasem ludzie na mnie dziwnie patrzą... I tu ciekawostka -
    > po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    > jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed

    Mógłbyś jeszcze nosić broń.

  • 60. Data: 2020-04-09 19:59:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dwa drinki z amerykańskich filmów dla debili ale na każdego
    > statystycznego Polaka. Tego co się dziesięć minut temu urodził i
    > tego co w śpiączce pod respiratorem teraz leży.

    Statystyka 11 litrów liczona jest dla ludzi powyzej 15 roku zycia, wiec
    ten co sie własnie urodził nie jest wliczany do sredniej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy