eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiS nie rokujeRe: PiS nie rokuje
  • Data: 2020-04-09 14:27:58
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 09/04/2020 12:14, T. wrote:
    >>
    >> To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    >> pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?
    >
    > Już kiedyś pisałem, jak trzeba analizować statystyki, bo nie wszyscy ją
    > rozumieją - zgodnie z nią, jak mówi anegdota, mamy z psem po 3 nogi. :-)
    >
    > A właściwa analiza statystyk to źródło cennej wiedzy i późniejszego
    > postępowania. Co do wypadków - gdzieś wyczytałem, że policja w
    > protokółach nie ma możliwości zaznaczania kilku opcji, więc wpisuje tę
    > przyczynę, która miała największy wpływ. Stąd mamy wysyp "nadmiernych
    > prędkości" i śladowe ilości stanu technicznego czy jakości drogi.
    >
    > Większość ludzi wątpiących w sens używania świateł pisze po prostu -
    > przecież liczba wypadków nie zmalała, więc to nie ma wpływu...
    > Ale:
    > - należy odrzucić ze statystyk wypadki w okresie październik-marzec,
    > kiedy używanie świateł obowiązuje od lat i nikt tego nie kwestionuje,
    > - należy odrzucić wypadki spowodowane w nocy, bo wtedy światła mijania i
    > tak się używa od lat i nikt nie kwestionuje tego obowiązku.
    > I zostaje nam liczba wypadków w dzień w sezonie kwiecień-wrzesień
    > porównana z poprzednim rokiem (latami). No i wyszło, że liczba wypadków
    > zmalała o 7%, zwłaszcza tych najgroźniejszych "na czołówkę" w słoneczny
    > dzień w lesie. Natomiast ogólna liczba wypadków w ciągu roku pozostała
    > bez zmian, bo akurat w tamtym roku znacząco wzrosła liczba wypadków nocą
    > koło godziny 2 na terenie niezabudowanym (kolokwialnie pisząc -
    > wracająca młodzież z dyskotek).
    > Ale żeby dojść do takich wniosków trzeba rzeczywiście dogłębnie
    > zanalizować statystyki i mieć dostęp do wyników cząstkowych.
    >
    > Wracając do problemu liczby wypadków - po dogłębnej analizie może
    > dojdzie się do wniosków typu - większość wypadków z pieszymi to brak
    > elementów odblaskowych u pieszych, a wypadki głównie w godzinach
    > wieczornych i nocnych? Nawet jeśli ktoś wtargnie na jezdnię to najpierw
    > się do niej zbliża - z odblaskami lepiej widać. Sam noszę (jesienią,
    > zimą), choć czasem ludzie na mnie dziwnie patrzą... I tu ciekawostka -
    > po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    > jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed
    > przejściem :-)
    >
    >
    > T.

    Ale nie o pieszych tylko chodzi. Mam porownanie z UK gdzie jazda z
    wlaczonymi swiatlami nie jest obwiazkowa, a po drogach poruszaja sie
    samochody, ktore maja jeszcze mozliwosc wylaczenia dziennych. Czesto
    mijam samochody, ktore mimo faktycznie zlej pogody czy nawet
    zapadajacego mroku jada bez swiatel. Ale nikt nie jedzie dwa razy
    szybciej niz mozna, a tych ktorzy nie maja oplat za podatek drogowy,
    ubezpiecznia czy przegladu wylapuja kamery i jak w poblizu jest radiowoz
    to skutecznie takiego pacjenta eliminuja. Wypadkow, a szczegolnie z
    ofiarami jest mniej bo ludzie maja swiadomosc nieuchronnej kary (wieznia
    wlacznie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: