eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiS nie rokujeRe: PiS nie rokuje
  • Data: 2020-04-09 19:23:04
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: kk <k...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2020-04-09 13:14, T. wrote:
    > W dniu 2020-04-09 o 12:25, K pisze:
    >> On 09/04/2020 11:12, T. wrote:
    >>> W dniu 2020-04-08 o 16:44, K pisze:
    >>>> On 08/04/2020 13:09, Przemek Jedrzejczak wrote:
    >>>>> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25851913,rok-2019-to-
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?
    >>>>> Właściwie wszystko ;-)
    >>>>>
    >>>>
    >>>> To nie tylko PiSu wina ale wszystkich kolejnych ekip rzadzacych
    >>>> przed i po 1989. Nie moge zrozumiec dlaczego nie mozemy skopiowac
    >>>> rozwiazac zza granicy, Norwegii, UK, Niemiec? Juz chyba nie trzeba
    >>>> nikomu tlumaczyc, ze:
    >>>>
    >>>> - Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na
    >>>> bezpieczenstwo,
    >>>
    >>> Statystyki po pierwszym roku po wprowadzeniu tego przepisu dowiodły,
    >>> że ma.
    >>> T.
    >>
    >> To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    >> pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?
    >
    > Już kiedyś pisałem, jak trzeba analizować statystyki, bo nie wszyscy ją
    > rozumieją - zgodnie z nią, jak mówi anegdota, mamy z psem po 3 nogi. :-)
    >
    > A właściwa analiza statystyk to źródło cennej wiedzy i późniejszego
    > postępowania. Co do wypadków - gdzieś wyczytałem, że policja w
    > protokółach nie ma możliwości zaznaczania kilku opcji, więc wpisuje tę
    > przyczynę, która miała największy wpływ. Stąd mamy wysyp "nadmiernych
    > prędkości" i śladowe ilości stanu technicznego czy jakości drogi.
    >
    > Większość ludzi wątpiących w sens używania świateł pisze po prostu -
    > przecież liczba wypadków nie zmalała, więc to nie ma wpływu...
    > Ale:
    > - należy odrzucić ze statystyk wypadki w okresie październik-marzec,
    > kiedy używanie świateł obowiązuje od lat i nikt tego nie kwestionuje,
    > - należy odrzucić wypadki spowodowane w nocy, bo wtedy światła mijania i
    > tak się używa od lat i nikt nie kwestionuje tego obowiązku.
    > I zostaje nam liczba wypadków w dzień w sezonie kwiecień-wrzesień
    > porównana z poprzednim rokiem (latami). No i wyszło, że liczba wypadków
    > zmalała o 7%, zwłaszcza tych najgroźniejszych "na czołówkę" w słoneczny
    > dzień w lesie. Natomiast ogólna liczba wypadków w ciągu roku pozostała
    > bez zmian, bo akurat w tamtym roku znacząco wzrosła liczba wypadków nocą
    > koło godziny 2 na terenie niezabudowanym (kolokwialnie pisząc -
    > wracająca młodzież z dyskotek).
    > Ale żeby dojść do takich wniosków trzeba rzeczywiście dogłębnie
    > zanalizować statystyki i mieć dostęp do wyników cząstkowych.
    >
    > Wracając do problemu liczby wypadków - po dogłębnej analizie może
    > dojdzie się do wniosków typu - większość wypadków z pieszymi to brak
    > elementów odblaskowych u pieszych, a wypadki głównie w godzinach
    > wieczornych i nocnych? Nawet jeśli ktoś wtargnie na jezdnię to najpierw
    > się do niej zbliża - z odblaskami lepiej widać. Sam noszę (jesienią,
    > zimą), choć czasem ludzie na mnie dziwnie patrzą... I tu ciekawostka -
    > po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    > jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed
    > przejściem :-)

    Mógłbyś jeszcze nosić broń.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: