eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiS nie rokujeRe: PiS nie rokuje
  • Data: 2020-04-09 13:14:06
    Temat: Re: PiS nie rokuje
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-04-09 o 12:25, K pisze:
    > On 09/04/2020 11:12, T. wrote:
    >> W dniu 2020-04-08 o 16:44, K pisze:
    >>> On 08/04/2020 13:09, Przemek Jedrzejczak wrote:
    >>>> https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25851913,rok-2019-to-
    kolejny-w-ktorym-wzrosla-liczba-zabitych-na-drogach.
    html#s=BoxOpMT
    >>>>
    >>>>
    >>>> Kolejny rok i słupki w górę. Co robią źle ?
    >>>> Właściwie wszystko ;-)
    >>>>
    >>>
    >>> To nie tylko PiSu wina ale wszystkich kolejnych ekip rzadzacych przed
    >>> i po 1989. Nie moge zrozumiec dlaczego nie mozemy skopiowac rozwiazac
    >>> zza granicy, Norwegii, UK, Niemiec? Juz chyba nie trzeba nikomu
    >>> tlumaczyc, ze:
    >>>
    >>> - Obowizkowa jazda na swiatlach caly rok nie ma wplywu na
    >>> bezpieczenstwo,
    >>
    >> Statystyki po pierwszym roku po wprowadzeniu tego przepisu dowiodły,
    >> że ma.
    >> T.
    >
    > To moze teraz nakaz jazdy w przod przy wlaczonych cofania. Co sie
    > pozniej stalo z tymi statystykami, ze jestesmy w ogonie europy?

    Już kiedyś pisałem, jak trzeba analizować statystyki, bo nie wszyscy ją
    rozumieją - zgodnie z nią, jak mówi anegdota, mamy z psem po 3 nogi. :-)

    A właściwa analiza statystyk to źródło cennej wiedzy i późniejszego
    postępowania. Co do wypadków - gdzieś wyczytałem, że policja w
    protokółach nie ma możliwości zaznaczania kilku opcji, więc wpisuje tę
    przyczynę, która miała największy wpływ. Stąd mamy wysyp "nadmiernych
    prędkości" i śladowe ilości stanu technicznego czy jakości drogi.

    Większość ludzi wątpiących w sens używania świateł pisze po prostu -
    przecież liczba wypadków nie zmalała, więc to nie ma wpływu...
    Ale:
    - należy odrzucić ze statystyk wypadki w okresie październik-marzec,
    kiedy używanie świateł obowiązuje od lat i nikt tego nie kwestionuje,
    - należy odrzucić wypadki spowodowane w nocy, bo wtedy światła mijania i
    tak się używa od lat i nikt nie kwestionuje tego obowiązku.
    I zostaje nam liczba wypadków w dzień w sezonie kwiecień-wrzesień
    porównana z poprzednim rokiem (latami). No i wyszło, że liczba wypadków
    zmalała o 7%, zwłaszcza tych najgroźniejszych "na czołówkę" w słoneczny
    dzień w lesie. Natomiast ogólna liczba wypadków w ciągu roku pozostała
    bez zmian, bo akurat w tamtym roku znacząco wzrosła liczba wypadków nocą
    koło godziny 2 na terenie niezabudowanym (kolokwialnie pisząc -
    wracająca młodzież z dyskotek).
    Ale żeby dojść do takich wniosków trzeba rzeczywiście dogłębnie
    zanalizować statystyki i mieć dostęp do wyników cząstkowych.

    Wracając do problemu liczby wypadków - po dogłębnej analizie może
    dojdzie się do wniosków typu - większość wypadków z pieszymi to brak
    elementów odblaskowych u pieszych, a wypadki głównie w godzinach
    wieczornych i nocnych? Nawet jeśli ktoś wtargnie na jezdnię to najpierw
    się do niej zbliża - z odblaskami lepiej widać. Sam noszę (jesienią,
    zimą), choć czasem ludzie na mnie dziwnie patrzą... I tu ciekawostka -
    po ciemku w czarnej kurtce z odblaskami na mankietach z daleka wyglądam
    jak policjant - wyraźnie wzrósł respekt kierowców kiedy stoję przed
    przejściem :-)


    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: