  • 11. Data: 2012-09-29 14:31:02
    Temat: Re: Phone 5 has the best smartphone display in the market today
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > P.S. Czy to dzien premiery, czy tam codzien taka kolejka pod sklepem ?

    Nie codziennie, musiala byc jakas premiera...

    > OT ... i gdzie te amerykanskie grubasy ? Jednego tu widac, na pierwszym
    > filmie jakby wiecej.

    Amerykanskid grubasy sa w pewnych rejonach kraju tylko. Glownie centralna i
    poludniowa USA. Polnocny Wschod i praktycznie caly zachod sa ludzie
    szczupli.

    Najwieksze grubasy sa w Texasie.

  • 12. Data: 2012-09-29 22:33:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 27-09-2012 21:40, Pszemol pisze:
    > ... taką konkluzję wyczytałem dziś w poniższym artykule:
    > http://www.redmondpie.com/displaymate-iphone-5-displ
    ay-is-better-than-any-consumer-display-you-own-beats
    -galaxy-s-iii/

    Ale nędza z tego wyświetlacza IP5.
    Pierwsza z brzegu Xperia S ma więcej ppi bo aż 342 oraz normalną
    rozdzielczość hd tj. 720x1280 a nie jakąś 1136x640. Widać Apple
    nieudolnie próbuje gonić konkurencję.

    --
    Pozdr.

  • 13. Data: 2012-09-29 22:42:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 29 Sep 2012 22:33:45 +0200, DoQ napisał(a):

    > Pierwsza z brzegu Xperia S ma więcej ppi bo aż 342 oraz normalną
    > rozdzielczość hd tj. 720x1280 a nie jakąś 1136x640. Widać Apple
    > nieudolnie próbuje gonić konkurencję.

    Gonią jak mogą. Nie mogą zmienić drastycznie rozdzielczości, bo całe UI w
    iOS jest zrobione w bitmapach, więc duża zmiana rozdzielczości, to robienie
    sporej części programów od nowa.
    A tak, te, które nie są dostosowane działają z czarnymi paskami u góry i u
    dołu.
    Z tego powodu też iPad3 ma tak bezsensowną rozdzielczość (i wynikającą z
    niej konieczność bardzo silnego GPU, co z kolei oznacza duży pobór prądu,
    dużą baterię i długie czasy ładowania), bo rozmiary w pikselach podwojono,
    więc GPU może łatwo przeskalować aplikacje nie pisane dla retiny.

    Takie to już bezsensy tzw. nowoczesnych telefonów. Można iść tak, żeby w
    nowych modelach nie było widać, że grafika się rozsypuje (tak jak Apple) a
    można po prostu nie dopuścić, żeby w ogóle soft działał - tak robi
    Microsoft.
    WP7.x w ogóle nie dopuszcza niestandardowych rozdzielczości, a WP8 (które
    dopuszcza wyższe rozdzielczości niż WP7.x) wymaga od nowa kompilowanych
    programów.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2012-10-01 07:20:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Gonią jak mogą. Nie mogą zmienić drastycznie rozdzielczości, bo całe UI w
    > iOS jest zrobione w bitmapach, więc duża zmiana rozdzielczości, to
    > robienie
    > sporej części programów od nowa.

    O ile podmiane bitmap nazwiemy programowaniem. Ale w swietle Waldusia
    wszystko mozliwe.

  • 15. Data: 2012-10-01 07:50:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-01 07:20, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości

    > O ile podmiane bitmap nazwiemy programowaniem. Ale w swietle Waldusia
    > wszystko mozliwe.

    Aż trudno uwierzyć, że programiści z Appla nie przewidzieli, że ich
    urządzenia będą miały różne rozdzielczości. Serio takie przyjęli założenie?

    --
    MN

  • 16. Data: 2012-10-01 10:48:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości

    >O ile podmiane bitmap nazwiemy programowaniem. Ale w swietle Waldusia
    >wszystko mozliwe.

    Jesli Waldek ma racje, to sama podmiana moze byc za malo - cos tam
    reszte tresci wyswietla np 12 pikseli od brzegu i po zmianie bitmap
    nadal bedzie wyswietlalo 12 pikseli, czyli na srodku ikony.

    Z tym ze ... takie rzeczy to mozna w elektronice rozwiazac, program
    stawia piksel, a elektronika zamiast niego wstawia 4.
    Nowsze programy moga korzystac z innych.

    J.

  • 17. Data: 2012-10-01 11:20:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 1 Oct 2012 10:48:22 +0200, J.F napisał(a):

    > Z tym ze ... takie rzeczy to mozna w elektronice rozwiazac, program
    > stawia piksel, a elektronika zamiast niego wstawia 4.

    Nie można, tylko rozwiązano - w iPadzie3.
    Ale już jak trzeba będzie postawić 1,10475 piksela zamiast jednego, to się
    robia schody.

  • 18. Data: 2012-10-01 13:32:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > piksel, a elektronika zamiast niego wstawia 4.
    > Nowsze programy moga korzystac z innych.

    W elektronice? Pogielo Cie? Przeciez piksle fizycznie stawia jakis nizszy
    soft.

  • 19. Data: 2012-10-01 13:39:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > W elektronice? Pogielo Cie? Przeciez piksle fizycznie stawia jakis nizszy soft.

    There must be an app for that :-)

  • 20. Data: 2012-10-01 14:11:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup

    >Nie można, tylko rozwiązano - w iPadzie3.
    >Ale już jak trzeba będzie postawić 1,10475 piksela zamiast jednego,
    >to się
    >robia schody.

    Pisales o drastycznej zmianie rozdzielczosci. 10% to mozna sie nie
    przejmowac i uzywac chocby w zmniejszonym okienku.

    gorzej jak trzeba bedzie 1.5 piksela (tzn 2.25) ..

    J.