  • 11. Data: 2012-03-13 20:15:51
    Temat: Re: Philips a odbiór DVB-T
    Od: "SB" <b...@v...pl1>

    0/47pfl5603d_10_pss_pol.pdf

    > A telewizor wyprodukowany i trzeba go było jeleniom wcisnąć.
    >
    > Jeśli to ten sam tv, to piszą że faktycznie ma mpeg-2 tylko:
    > http://www.telewizory.lcd.philips.cenohit.com/philip
    s_47pfl5603_d/

    No tak, to trzeba będzie "jeleniowi" dokupić jakis zewnętrzny dekoder. A
    niesmak w stosunku do firmy na "P" pozostanie :)

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 12. Data: 2012-03-13 20:20:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SB" <b...@v...pl1> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    s_47pfl5603_d/

    > No tak, to trzeba będzie "jeleniowi" dokupić jakis zewnętrzny dekoder. A
    > niesmak w stosunku do firmy na "P" pozostanie :)

    Zawsze mówiłem, że trzeba się trochę zainteresować tym, co się kupuje.
    Pewnie w planach w momencie zakupu nie było oglądania dvb-t, tylko teraz się
    kolega obudził z ręką w nocniku i zdziwionego udaje.
    3 lata temu to jednak już można było się dowiedzieć jakie dvb-t ma być w tv
    (ja np, już dłużej korzystam z takiego odbioru) tylko trzeba było chcieć.

  • 13. Data: 2012-03-14 06:19:31
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > No tak, to trzeba będzie "jeleniowi" dokupić jakis zewnętrzny dekoder. A
    > niesmak w stosunku do firmy na "P" pozostanie :)

    Ja kupiłem sobie Wiwę HD-50 w okazyjnej cenie 95zł i nie dość że nagrywa
    programy DVB-T (pełny strumień z wszystkimi ścieżkami audio i tekst - co nie
    jest takie oczywiste dla niektórych tunerów) to jeszcze odtwarza filmy do
    rozdzielczości 1080p. :-)
    Wadą jest, że nie ma CEC po HDMI i trzeba używać dwóch pilotów.

  • 14. Data: 2012-03-14 08:22:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Mar 2012 21:09:08 +0100, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > jest tam nawet instrukcja obsługi z danymi. Ale konia z rzędem temu
    kto
    > mi powie jakie on ma MPEG

    Nie ma nic gorszego niż celowe ukrywanie przez producenta informacji
    o kluczowych parametrach produktu. To tak jakby producent uznał ze
    jedyna istotna informacja dla kupujacego o tym tv było to, ze jest
    "ladny i kolorowy" (mam nadzieję ze tv jest chociaż kolorowy? ;-))

    --
    Marek

  • 15. Data: 2012-03-14 09:33:31
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > No tak, to trzeba będzie "jeleniowi" dokupić jakis
    > zewnętrzny dekoder. A niesmak w stosunku do firmy na "P"
    > pozostanie :)

    A co Ty chcesz od firmy na "P"? Pretensje należy kierować do
    sprzedawców, a nie do producenta. I nie dotyczy to tylko
    firmy na "P", ale w zasadzie wszystkich firm :-). Około trzy
    lata temu sklepy wyzbywały się TV z MPEG-2 (zapewne tanio
    kupionych), nie informując klientów że te nie odbiorą
    naszego DVB-T. Na pytanie klienta czy nada się do cyfry
    sprzedawca zwykle odpowiadał że nada się, bo ma tuner
    cyfrowy :-). Często nawet samemu nie zdając sobie sprawy że
    wprowadza klienta w błąd. A jak wszedł obowiązek takiej
    informacji, to felernych telewizorów już praktycznie nie
    było. Jak przychodzi do mnie klient żeby podłączyć mu pakiet
    cyfrowy to zadaję pytanie kiedy kupił TV. Jak słyszę że
    "nówka, 3 lata temu kupiona", to w 75% okazuje się, że ma
    tylko MPEG-2 :-).

  • 16. Data: 2012-03-14 09:36:44
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > jest tam nawet instrukcja obsługi z danymi. Ale konia z
    > rzędem temu kto
    > mi powie jakie on ma MPEG

    Mój dobry znajomy kupił 3-4 lata temu wielkiego SONY, chyba
    52 cale, za czapkę pieniędzy, i wszędzie pisali tylko że ma
    MPEG. Niestety okazało się że to MPEG-2 :-). Ale
    mistrzostwem świata jest moja klientka, która 2 lata temu
    kupiła sonego za... kurde, aż mi się ręce trzęsą ;-), za
    16.000 !!! I kurde zonk, ma tylko MPEG-2 :-))).

  • 17. Data: 2012-03-14 09:46:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@n...neostrada.pl
    *Marek* napisał(-a):

> [...]
    > jedyna istotna informacja dla kupujacego o tym tv było to, ze jest
    > "ladny i kolorowy" (mam nadzieję ze tv jest chociaż kolorowy? ;-))

    Ładny? Nie wykluczam, ale to kwestia upodobań. Kolorowy? Być może. Ale
    gdyby się okazało, że jednak ma tylko MPEG-2 dla DVB-T, to ten kolor
    jest jeden - czarny. Sugerowałbym kontakt z producentem lub jakimś
    utoryzowanym serwisem żeby rozwiać wątpliwości. I nie wyobrażam sobie
    sytuacji żeby odsyłali do specyfikacji w instrukcji obsługi w której tak
    istotnej informacji nie ma, lub też żeby robili z tego tajemnicę, albo
    zbywali zainteresowanego "że ma (TV) możliwość odbioru DVB-T" dyskretnie
    przemilczając w jakim standardzie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2012-03-14 10:00:16
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Robert_J* napisał(-a):

> [...]

    > sprzedawca zwykle odpowiadał że nada się, bo ma tuner
    > cyfrowy :-). Często nawet samemu nie zdając sobie sprawy że

    Nie czujesz sprzeczności w tych stwierdzeniach? Moim zdaniem nie można
    mieć pretensji do sprzedawców o to, że ich wiedza nie wykracza ponad to,
    co podaje sprzedawca, tak jak w przypadku tego Philipsa.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2012-03-14 11:27:29
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > istotnej informacji nie ma, lub też żeby robili z tego
    > tajemnicę, albo
    > zbywali zainteresowanego "że ma (TV) możliwość odbioru

    To masz słabą wyobraźnię ;-).

  • 20. Data: 2012-03-14 11:34:21
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Robert_J* napisał(-a):

    > To masz słabą wyobraźnię ;-).

    To co ja sobie wyobrażam, bądź nie, może pozostawać w sprzeczności ze
    stanem faktycznym.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675