  • 41. Data: 2012-03-15 19:05:01
    Temat: Re: Philips a odbiór DVB-T
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 15 Mar 2012 19:39:59 +0100, ToMasz napisał(a):

    > napiszcie coś więcej o "polskim" mpeg4. po jasną cholerę komplikować i
    > mieszać w europie mpeg wer 2 i wer4 razem z -T1 i T2. Wikipedia jakoś mi
    > nie rozwiązała tej gmatwaniny.

    nie wersja, ale kompresja danych, MPEG2 albo MPEG4.
    Oprócz tego MPEG4 umożliwia emisję programów HD. Co prawda MPEG2 też niby
    teoretycznie umożliwia, ale nikt tego nie stosuje.

    Różnica między DVB-T a DVB-T2 jest w modulacji. O ile telewizor MPEG2
    odbiera kanały MPEG4, działa EPG, jest dźwięk i tylko obrazu nie ma, to
    odbiornik DVB-T w ogóle nie zobaczy kanałów DVB-T2, pokaże, że nic nie
    znalazł przy wyszukiwaniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2012-03-16 09:22:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 15.03.2012 20:02, Kapec pisze:

    > Nowe telewizory sa wielosystemowe i radza sobie z roznymi systemami.
    > Problemem moze byc sprzet z USA bo u nich sa Cale.

    a co mają cale do transmisji sygnału?
    czy w usa długość fali jest inna bo mierzona w calach?

    zacznijmy od tego, że tam są urządzenia wyłącznie na ich rynek
    i uniwersalne. te na ich rynek są chociażby wyłącznie na 115V i jak
    dotychczas ntsc. nie wiem jaki obecnie system cyfrowy tam działa,
    nie zamierzam sprowadzać.
    analgowe działały bez problemu, mam jeszcze jeden działający.