  • 21. Data: 2010-12-27 00:58:42
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 00:30:49 +0100, Lewis napisał(a):

    > Diesle droższe w zakupie,

    ... i sprzedaży...

    > droższe w serwisowaniu,

    to jest trzeci rodzaj prawdy

    > ciężej znoszą
    > użytkowanie w opisanych warunkach...

    tak samo jak benzynowy silnik o podobnej pojemności, choć będzie nieco
    wolniej się nagrzewał

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-12-27 06:31:23
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

    > Nie wiem co Ford wymodził. Ale 1.6HDi w wersji 90KM nie ma filtra FAP
    > (przy okazji - nie ma też dwumasowego koła zamachowego). Dopiero wersje
    > mocniejsze (110KM - 156KM) mają FAP.

    Jedno sprostowanie. 1.8TDCI nie ma, ale to stara jednostka, chociaz w
    2007 jeszcze uzywana. Nie wiem jak bylo pozniej. Co do 2.0TDCI
    (przynajmniej w Focusie) to jakis czas temu sytuacja byla taka, jak z
    1.6TDCI. Jedne 2.0 FAP mialy, a te slabsze 2.0 nie. Nie wiem jak jest teraz.

  • 23. Data: 2010-12-27 09:38:16
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bierz Focusa 1,6 TDCI! To sprawdzony i bardzo trwały silnik, nie to co ta
    > francuska padaka 1,6HDI. Różnią się, wprawdzie tylko tym, że HDI ma ładną
    > osłonę, a TDCI całą druciarnię na wierzchu.

    NIEPRAWDA!! TDCi też ma ładna, plastikową osłonę!

    >Produkowane są w jednej fabryce
    > dla Forda i PSA,

    (...) i Volvo i Mazda :)

    ale wiesz, co niemieckie, to niemieckie, a nie jakiś
    > francuski szajs :-)

    Racja:)
    A poważniej - silnik szeroko stosowany i doceniany.
    Mity o FAP/DPF, dwumasie, turbinie itp. uważam za pecha innych
    użyszkodników.
    Ujeżdzam Focusa z w.w. silnikiem i zjadł mi parę groszy po 175-180 tys -
    amortyzatory, napęd wieloklinowy (koło, napinacz, pasek), napęd rozrządu
    (niby robi sie po 200-240 tys zależnie od producenta auta), łańcuszek
    "drugiego wałka". Silnik zrobił sie cichutki:) i jeździmy dalej.
    Pozatym płyny, filtry i - chodzi jak zegarek, -25 zeszłej a -13 obecnej zimy
    nie robiło na nim żadnego wrażenia.
    Silniczek - marzenie.

    Powodzenia
    MK

  • 24. Data: 2010-12-27 10:59:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 09:38:16 +0100, MiKhau napisał(a):

> [...]

    to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

    > (...) i Volvo i Mazda :)

    Landrovera, Fiata i Jaguara.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 25. Data: 2010-12-27 11:08:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    Waldek Godel pisze:

    > ... i sprzedaży...
    niwiele drozsze
    - dodatkowo kupujacy ma obekcje jak licznik po 10 latach wskazuje 70kkm
    tylko

    > to jest trzeci rodzaj prawdy

    ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
    - to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

    > tak samo jak benzynowy silnik o podobnej pojemności, choć będzie nieco
    > wolniej się nagrzewał

    tu silnik benzynowy bedzie sie raczej szybciej nagrzewal (tzn. w kabinie
    bedzie duzo szybciej cieplej)
    (grzalka w dieslu sie przydaje, lecz nie nagrzeje ona tak srodka jak w
    przypadku silnika benzynowego)

    Podsumowujac:
    diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
    jezdzac po 10km w jedna strone)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 26. Data: 2010-12-27 11:23:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 11:08:38 +0100, AL napisał(a):

    > ale prawdy - ma jednak wiecej potencjalnych elementow
    > - to, ze nie zawsze one padaja, nie znaczy, ze nie padaja

    takie jak świece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

    > Podsumowujac:
    > diesel do miasta nie ma sensu (na paliwie specjalnie nie zaoszczedzisz
    > jezdzac po 10km w jedna strone)

    zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
    a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
    diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2010-12-27 12:50:47
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > to jest trzeci rodzaj prawdy - w dwóch

    > Landrovera, Fiata i Jaguara.

    yyy...hmm...
    o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
    2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?
    \
    pozdro
    MH

  • 28. Data: 2010-12-27 16:28:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-27 12:50, MiKhau pisze:

    > yyy...hmm...
    > o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
    > 2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

    Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
    Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
    stosowany też przez BMW.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 29. Data: 2010-12-27 16:58:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:50:47 +0100, MiKhau napisał(a):

    > yyy...hmm...
    > o ile 1,6 jest w mazdzie 3, Citroenach Peugotach i Focusach,
    > 2,0 takze w Volvo to o reszcie nie słyszałem... zwłaszcza Fiat w HDi?

    2.7 i 3.0 są w wozach wyższej klasy.

    2.0 HDi 109 KM jest w eurovanie, czyli Fiat Ulysse i Lancii. Oznaczony jako
    2.0 JTDS

    silniki HDi/TDCI są robione wspólnie przez PSA i Forda, 1.6 i 2.0 w fabryce
    PSA we Francji, 2.7 i 3.0 w fabryce Forda w UK.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-12-27 16:59:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:28:07 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Tu Waldkowi coś się pomerdało. Fiat ma swoje, znane i udane JTD.
    > Za to silnik DV6 - czyli to o czym rozmawiamy (1.6HDi/TDCi) jest
    > stosowany też przez BMW.

    Widziałeś, żeby Fiat produkował JTD 2.0 ???
    http://www.autocentrum.pl/fiat/ulysse/ii/silnik-dies
    la-2.0-jtd-136km

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel