  • Data: 2010-12-27 17:48:30
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel pisze:

    > takie jak świece, kable WN, cewki WN, itp... :-P

    nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w
    samarze z 16 lat temu). W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
    Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
    ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol
    dwumasowych?

    w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla
    HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?)
    dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy,
    ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
    sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)

    > zaoszczędzisz tak samo a nawet więcej - niedogrzany diesel będzie palił 7,
    > a niedogrzany benzyniak 10-11, chyba, że zrobisz "tradycyjne" porównanie
    > diesla 2.0 z benzyną 1.2 czy jakoś w ten deseń.

    mondeo diesel 2.0 - miasto 8km (dojazd dom-biuro-dom) pali 9l/100km
    (zima) w trasie zazwyczaj 6 -6.5l/10km
    C4 benzyna(1.6 16v) - dojazd na trasie 8km jak wyzej - pali 8l/100km
    (zima) - tw rasie 7-9l/100km (zalezy od uzyszkodnika)
    W mondeo po 8km nadal zimno, w C4 umiarkowanie cieplo (czuc, ze cos grzeje)

    --
    pozdr
    Adam (AL)