  • Data: 2010-12-27 23:09:45
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel pisze:

    > Jak tak sobie przypomnę forum, to jakaś jedna turbina na dziesięć cewek. To
    > ja już wolę diesla.

    moze jakis przyklad?
    - poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

    > O... a jakie problemy mogą być z filtrem FAP?
    > (nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
    > wioskowych głupków)
    > Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
    > 500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
    > szansę na konieczność czyszczenia filtra FAP.

    wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan
    bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).
    Nie twierdze, ze dotyczy to kazdego z aut z HDi - moze to jest tylko 1%,
    moze mniej, ale troche tych pytan jednak jest w w/w temacie - i to nie
    bezpodstawnych, gdyz pytania pojawiaja sie zazwyczaj po
    komunikacie/bledzie komputera (rowniez na tej grupie, ale wystarczy
    przejrzec fora peugeota, citroena). Nie zawsze pomaga 'przedmuchanie'
    filtra szybsza jazda na autostradzie. Zreszta sam producent zaleca, by w
    warunkach eksploatacji uwzglednic ten fakt, ze aby spalic wszelkie
    czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac
    odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak
    tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).
    Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego
    silnika.
    Dlatego diesel na trasy - jak najbardziej, do miasta - srednio, tylko do
    miasta i do tego miasta zakorkowanego - nie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)