eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPeugeot 307, 308 bać się ???Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
  • Data: 2010-12-27 23:09:45
    Temat: Re: Peugeot 307, 308 bać się ???
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Waldek Godel pisze:
    > Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:48:30 +0100, AL napisał(a):
    >
    >> nie pamietam kiedy wymienialem kable WN (chyba ostatni raz to bylo w
    >> samarze z 16 lat temu). W obecnym nie mam kabli WN (benzyna).
    >> Jesli pojdzie cewka (u mnie w ilosci 2szt) to ich wymiana jest to 1/3
    >> ceny turbiny - ile slyszy sie, ze poszlo cewek, a ile turbin lub kol
    >> dwumasowych?
    >
    > Jak tak sobie przypomnę forum, to jakaś jedna turbina na dziesięć cewek. To
    > ja już wolę diesla.
    >
    moze jakis przyklad?
    - poza 3.0 V6 (w C5) nie slyszalem o padajacych cewkach

    >> w nowoczesnym Dieslu masz jeszcze obsluge filtra FAP - plynu eloys (dla
    >> HDi) nie kupisz za 3 grosze a co 80-100kkm musisz go te 5 litrow (?)
    >> dolac (dodatkowym ryzykiem jest sam filtr czastek stalych, ale zalozmy,
    >> ze nie bedzie z nim problemow i prawopodobienstwo jego uszkodzeniu rowna
    >> sie prawdopodobienstwa uszkodzenia cewki.)
    >
    > O... a jakie problemy mogą być z filtrem FAP?
    > (nieustannie proszę o darowanie sobie strasznych bajek do straszenia
    > wioskowych głupków)
    > Porcja eolysa (jeżeli w ogóle dany silnik go używa) kosztuje już mniej niż
    > 500 zł, na te 80 tysięcy da się przeboleć. Zwłaszcza, że eolys zmniejsza
    > szansę na konieczność czyszczenia filtra FAP.
    >
    wpisz w wyszukiwarke "anti polution fault" i zobacz ile samych pytan
    bylo z tym zwiazanych (czy to tez legenda?).
    Nie twierdze, ze dotyczy to kazdego z aut z HDi - moze to jest tylko 1%,
    moze mniej, ale troche tych pytan jednak jest w w/w temacie - i to nie
    bezpodstawnych, gdyz pytania pojawiaja sie zazwyczaj po
    komunikacie/bledzie komputera (rowniez na tej grupie, ale wystarczy
    przejrzec fora peugeota, citroena). Nie zawsze pomaga 'przedmuchanie'
    filtra szybsza jazda na autostradzie. Zreszta sam producent zaleca, by w
    warunkach eksploatacji uwzglednic ten fakt, ze aby spalic wszelkie
    czastki na filtrze (po to wszak jest tez eloys) filtr musi osiagnac
    odpowiednia temperature - czyli trzeba auto troche 'przepedzic' - jak
    tego nie zrobisz = masz problem (lub mozesz go miec).
    Jezdzac codziennie tylko w korkach jest to najgorszy scenariusz dla tego
    silnika.
    Dlatego diesel na trasy - jak najbardziej, do miasta - srednio, tylko do
    miasta i do tego miasta zakorkowanego - nie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: