  • 1. Data: 2017-04-13 07:46:51
    Temat: Perpetuum mobile ;)
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Co Panowie o tym sądzą https://youtu.be/jKFTAobM-l0

  • 2. Data: 2017-04-13 08:25:09
    Temat: Re: Perpetuum mobile ;)
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.04.2017 07:46, bobofrut wrote:
    > Co Panowie o tym sądzą https://youtu.be/jKFTAobM-l0

    To samo, co ludzie piszą w cod rugim komentarzu ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2017-04-13 08:27:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 07:46, bobofrut pisze:
    > Co Panowie o tym sądzą https://youtu.be/jKFTAobM-l0

    Że baterie są w karkasach.

    Robert

  • 4. Data: 2017-04-13 08:29:19
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 13.04.2017 o 07:46, bobofrut pisze:
    > Co Panowie o tym sądzą https://youtu.be/jKFTAobM-l0

    skłaniam się ku teorii jednego z komentujących:
    "la bateria esta en la bobina :b"
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-04-13 19:21:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > skłaniam się ku teorii jednego z komentujących:
    > "la bateria esta en la bobina :b"
    > ToMasz

    Wystarczy niewidoczny w kadrze elektromagnes z polem zmiennym
    odpowiednio do obrotów magnesów. Banalne.

  • 6. Data: 2017-04-13 19:25:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    To jest mój ulubieniec;

    https://www.youtube.com/watch?v=Es7KiqgM68k

  • 7. Data: 2017-04-13 22:38:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 19:25, sundayman pisze:
    > To jest mój ulubieniec;
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Es7KiqgM68k

    No i co w tym dziwnego? Zastosował "neodymowe magnesy przemiennego pola
    magnetycznego" :)

  • 8. Data: 2017-04-14 00:05:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No i co w tym dziwnego? Zastosował "neodymowe magnesy przemiennego pola
    > magnetycznego" :)

    No cóż... zastanawiałem się czemu (poza durną rozrywką) służą takie
    "produkcje". Wyjaśnieniem jest liczba obejrzeń....
    W niektórych przypadkach - miliony.

    Jest to dla mnie tym bardziej przykre, że osobiście wierzę, że można
    zbudować coś w rodzaju "free energy". Czyli coś dające energię nie tyle
    "z niczego", co z morza energii dostępnego wszędzie.
    Zapewne potrzebne do tego jest odkrycie albo zmodyfikowanie jakichś tam
    "praw fizyki".

    Coś, z czym mamy do czynienia być może w przypadku np. EMdrive.

    No ale - raczej nie da się tego zrobić za pomocą drutu nawiniętego na
    rurkę. Czy innym sposobem o podobnym stopniu komplikacji.

    Zatem te internetowe oszołomy żerują na ludzkiej nadziei na lepszy świat
    i niewiedzy. Bo nawet miłośnik "odkryć naukowych" powinien umieć
    krytycznie spojrzeć na internetowe "wynalazki".

    Jednym słowem - coś takiego imo powoduje wymierne straty. Iluś ludzi
    będzie nawijać te druciki, inni stwierdzą, że to "wszystko ściema", itp.
    W wszystko to w imię ilości kliknięć. Smutne.

  • 9. Data: 2017-04-14 00:27:26
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-14 o 00:05, sundayman pisze:
    > Zatem te internetowe oszołomy żerują na ludzkiej nadziei na lepszy świat
    > i niewiedzy. Bo nawet miłośnik "odkryć naukowych" powinien umieć
    > krytycznie spojrzeć na internetowe "wynalazki".

    Nie uwierzysz, ilu miłośników kolei wierzy, że energia elektryczna z
    prądnicy wagonowej napędzanej od kół jest za darmo. Włożenie do głowy,
    że silniki lokomotywy więcej zużyją na to energii niż dostanie wagon z
    tej prądnicy jest bardzo trudne i pracochłonne, bo tacy ludzie do tego
    podejdą z niedowierzaniem, a w "darmową energię" wierzą bezkrytycznie.

    Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów. Się
    dziwię kolejarzom, że skoro powiedzmy od lat 60 było już w wagonach
    elektryczne ogrzewanie 3kV, to że już wtedy nie montowano pod wagonem
    wirującej przetwornicy 3kV/24V - mogła by przy okazji napędzać
    wentylator nadmuchu i sprężarkę klimy, gdyby była. Zamiast tego wagony
    wożą akumulatory ołowiowe o pojemności uwaga: 500 Ah, żeby światło
    działało na postoju na stacji.

    Owszem, współczesne wagony mają już przetwornice tranzystorowe 3kV na
    24V i 3x400V dla klimy, ale to dopiero lata 90.

  • 10. Data: 2017-04-14 01:16:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów.

    Te przeżytki sięgają głębiej i dalej. Każdy wagon sypialny miał (może
    nawet jeszcze ma) indywidualny piec centralnego ogrzewania opalany
    węglem. Goły konduktor biegnie wzdłuż pociągu, wszędzie prądu ile chcieć,
    a kuszetkowy hajcuje węglem pod kotłem, żeby ciepło było.

    Jarek

    --
    Jedzie pociąg z daleka
    nikt na stacjach nie czeka