  • 11. Data: 2017-04-14 01:52:33
    Temat: Re: Perpetuum mobile ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Friday, April 14, 2017, 1:16:05 AM, you wrote:

    > Te przeżytki sięgają głębiej i dalej. Każdy wagon sypialny miał (może
    > nawet jeszcze ma) indywidualny piec centralnego ogrzewania opalany
    > węglem.

    Ale to radzieckie wagony sypialne tak miały.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2017-04-14 09:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 00:27:26 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
    > Nie uwierzysz, ilu miłośników kolei wierzy, że energia elektryczna z
    > prądnicy wagonowej napędzanej od kół jest za darmo.

    Do oswietlenia to moze i za darmo - ciekawe czy jest mierzalna roznica
    w oporach toczenia wagonu :-)

    > Swoją drogą, te prądnice wagonowe to przeżytek po czasach parowozów. Się
    > dziwię kolejarzom, że skoro powiedzmy od lat 60 było już w wagonach
    > elektryczne ogrzewanie 3kV, to że już wtedy nie montowano pod wagonem
    > wirującej przetwornicy 3kV/24V - mogła by przy okazji napędzać
    > wentylator nadmuchu i sprężarkę klimy, gdyby była.

    Moze to zbyt upierdliwe w eksploatacji by bylo, co chwila do warsztatu
    na wymiane szczotek... no a linie dopiero elektryfikowano.

    > Zamiast tego wagony
    > wożą akumulatory ołowiowe o pojemności uwaga: 500 Ah, żeby światło
    > działało na postoju na stacji.

    Tych zarowek to w wagonie troche bylo, z 500W sie sie chyba uzbiera,
    moze to odpowiednia pojemnosc ?

    Ewentualnie ... takiego 500Ah to nikt nie ukradnie :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-04-14 09:34:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Apr 2017 19:25:44 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > To jest mój ulubieniec;
    > https://www.youtube.com/watch?v=Es7KiqgM68k

    No i czym to się różni od wyciągania królika z kapelusza?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-04-14 12:33:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-04-14 01:52, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale to radzieckie wagony sypialne tak miały.

    I nadal mają :-)

    Włodek

  • 15. Data: 2017-04-14 12:42:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-14 o 09:17, J.F. pisze:

    > Do oswietlenia to moze i za darmo - ciekawe czy jest mierzalna roznica
    > w oporach toczenia wagonu :-)

    10 przedziałów * 2 świetlówki * 40W = 800W
    4 świetlówki na korytarzu po 25W = 100W
    oświetlenie w łazienkach i przedsionkach żarowe, powiedzmy 200W

    razem 1100W.

    Przy przewidywanej sprawności, lokomotywa zużyje na to ze 3 kW. Razy 10
    wagonów i mamy 30 kW, z czego prawie 20 kW strat.

  • 16. Data: 2017-04-14 13:06:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Apr 2017 12:33:03 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > I nadal mają :-)

    Ściemniasz :) Jechałem ostatnio transsybirką i nawet samowar był na
    prąd. Może gdzieś na prowincji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-04-14 13:10:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Apr 2017 22:46:51 -0700 (PDT), bobofrut napisał(a):

    > Co Panowie o tym sądzą https://youtu.be/jKFTAobM-l0

    Dobry żart/łamigłówka. Wbrew pozorom nie jest to upowszechnianie idei
    p.m. Kilku ludzi przy okazji się nauczy że nie ma energii darmowej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2017-04-14 14:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Przy przewidywanej sprawności, lokomotywa zużyje na to ze 3 kW. Razy
    >10 wagonów i mamy 30 kW, z czego prawie 20 kW strat.

    Tak to niby wychodzi, ale ta lokomotywa ma mocy maksymalnej powiedzmy
    1500kW, sprawnosci nadal 30%,
    i nawet jak w czasie jazdy wystarczy tylko polowe mocy silnika, to
    ciekawe czy sie da w zuzyciu paliwa zauwazyc te 10kW oswietlenia.

    Probowalem kiedys zmierzyc ile paliwa kosztuja swiatla w samochodzie
    osobowym ... nie udalo mi sie.
    Niemierzalnie malo ... ale w skali roku musi sie pare litrow uzbierac
    :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-04-14 14:23:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Apr 2017 13:10:30 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Dobry żart/łamigłówka. Wbrew pozorom nie jest to upowszechnianie
    idei
    > p.m. Kilku ludzi przy okazji się nauczy że nie ma energii darmowej.

    A nie odwrotmie? Bo film raczej.oka nie puszcza, szczególnie ten
    drugi w białych rękawiczkach.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2017-04-14 14:30:32
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Dobry żart/łamigłówka. Wbrew pozorom nie jest to upowszechnianie idei
    > p.m. Kilku ludzi przy okazji się nauczy że nie ma energii darmowej.

    Przy małej prędkości błyska kiedy magnes kończy przelot nad śrubą,
    przy wysokiej prędkości błyska kiedy magnes jest między śrubami.
    Czasem wcale nie ma błyska.
    Film nie jest dopracowany. Błyski powinny mieć zmienną jasność.

    Nu ale za 3mln wyświetleń wpadnie pensyjka Bieńkoskiej, albo i dwie.
    Ogólnie interes raczej opłacalny.