  • 21. Data: 2017-04-14 15:32:45
    Temat: Re: Perpetuum mobile ;)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:ococ2p$qns$2@node1.news.atman.pl...

    > Wystarczy niewidoczny w kadrze elektromagnes z polem zmiennym odpowiednio
    > do obrotów magnesów. Banalne.

    Ale czy by nie wzbudzał kontaktronika w patyczku od lodów i po co on?
    Ewidentnie system obcowzbudny, widzę po miganiu diodek. Pewnie mała
    bateryjka, prosty obwód na jednym tranzystorze i jedziemy. Ja myślę, że
    gdyby magnes bezpośrednio wzbudzał cewkę zasilająca diodę, to ta by inaczej
    migała.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 22. Data: 2017-04-14 15:53:37
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-14 o 09:17, J.F. pisze:

    > Moze to zbyt upierdliwe w eksploatacji by bylo, co chwila do warsztatu
    > na wymiane szczotek... no a linie dopiero elektryfikowano.

    Ale prądnice napędzane od kół to mają jeszcze bardziej skomplikowany myk
    - szczotki są mocowane do ruchomego mostu, który w zależności od
    kierunku jazdy ustawia się w jednej lub drugiej pozycji.

    To dopiero jest skomplikowana mechanika. Przy tym silnik bocznikowy 3kV
    i stałoobrotowa prądnica bocznikowa 24V byłyby prostsze.

    A konieczność obracania szczotek bierze się z tego, że dla uzyskania
    odpowiednio stabilnego napięcia przy różnych obrotach, prądnica wagonowa
    jest budową spokrewniona z amplidyną, a amplidyna nie działa prawidłowo
    na przeciwnym kierunku obrotów niż ten na który została zaprojektowana,
    stąd ten cały korowód z przesuwaniem punktu komutacji w zależności od
    kierunku jazdy.

  • 23. Data: 2017-04-14 16:37:44
    Od: jacek <j...@w...pl>

    > Ściemniasz :) Jechałem ostatnio transsybirką i nawet samowar był na
    > prąd. Może gdzieś na prowincji.

    W Warszawie na dworcu Wschodnim wczoraj widziałem jak kolejarz
    dokładał do pieca bo chmury dymu puścił z wagonu po dołożeniu.

    --
    pzdr, j.r.

  • 24. Data: 2017-04-15 21:38:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-14 14:23, Marek wrote:

    > idei
    >
    > A nie odwrotmie? Bo film raczej.oka nie puszcza, szczególnie ten
    > drugi w białych rękawiczkach.

    ma kolejne z dokladnym wyjasnieniem co jest grane
    https://youtu.be/-NLnTmbGjM4?t=76

  • 25. Data: 2017-04-15 22:16:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-15 o 21:38, m4rkiz pisze:

    > ma kolejne z dokladnym wyjasnieniem co jest grane
    > https://youtu.be/-NLnTmbGjM4?t=76

    Czyli szału nie ma. :-)
    A byłby gdyby zasilanie było ukryte w przewodzie. Taka elastyczna
    bateria fi 2 mm. :-) Coś jak taśma LED, tniemy od długości na jakie
    potrzebujemy napięcie.

    Robert

  • 26. Data: 2017-04-16 04:04:58
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał:

    > Zapewne potrzebne do tego jest odkrycie albo zmodyfikowanie jakichś tam
    > "praw fizyki".

    Prawa fizyki w cudzysłowiu??? Modyfikowanie praw fizyki? Kim Ty jesteś?
    Bogiem, czy kretynem?

    BZPZDR

  • 27. Data: 2017-04-16 04:07:37
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > Zamiast tego wagony wożą akumulatory ołowiowe o pojemności uwaga: 500 Ah,
    > żeby światło działało na postoju na stacji.

    Kolejny kretyn. Publiczne wypisywanie takich bredni powinno byc karane
    sądownoe.

    BZPZDR

  • 28. Data: 2017-04-18 09:33:09
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 19:25, sundayman pisze:
    > To jest mój ulubieniec;
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Es7KiqgM68k

    Smaczku dodają rękawiczki.