  • Data: 2013-10-13 19:43:01
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l39ddb$2oo$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Proszę bardzo, jeśli chcesz tkwić w ignorancji. Historia pokazuje, że

    Nie wiem, czemu mylisz pokorę z ignorancją?

    > próby wyznaczania granic poznawczych nauki (w oparciu o całkiem sensowne
    > zresztą argumenty) niejednokrotnie zawodziły na całej linii. Najlepszy
    > przykład to słynne stwierdzenie Augusta Comte'a, który stwierdził, że
    > skład chemiczny gwiazd na zawsze pozostanie dla nauki tajemnicą. Bo
    > przecież wiadomo - nikt tam nie doleci, żeby pobrać próbki. Nie musiało
    > minąć dużo czasu, a pojawiła się spektroskopia.

    A masz pewność, np. że Teoria Względności (znamienne jest dla mnie słowo
    TEORIA) nie zostanie niebawem obalona?

    > Podobnie z techniką. Z Goddarda też się niektórzy podśmiewali, gdy
    > eksperymentował z rakietami. Wizja lotu na księżyc wielu wydawała się
    > obłąkanym pomysłem, który na zawsze pozostanie w sferze fantastyki.
    > Trochę wcześniej podobna sytuacja miała zresztą miejsce w przypadku
    > lotnictwa. Ludziom nie chciało się wierzyć z możliwość rejestracji
    > ludzkiego głosu, a w pierwszych doniesieniach o fonografie widziano
    > wyssaną z palca plotkę. Po skonstruowaniu telefonu przez Bella w prasie
    > pojawiały się sceptyczne opinie. No bo jak to? Kawałek blaszki i

    No i np. muzułmanie bali się, że się nie usłyszą, bo przez telefon, jako
    dzieło diabła, nie przejdą świete słowa Koranu.

    > elektromagnes wystarczą do reprodukcji ludzkiego głosu?

    Nie wystarczą, potrzeba jeszcze przewodów.

    > Poza tym w nauce nie da się stwierdzić, że coś jest absolutnie
    > niemożliwe. Można co najwyżej operować skalą prawdopodobieństwa - jeśli

    W rzeczy samej.

    > od wielu lat kolejne obserwacje potwierdzają założenia starej teorii, to
    > coraz mniej prawdopodobne staje się znalezienie jakiegoś maleńkiego
    > poletka, na której się ona nie sprawdzi (i trzeba będzie szukać nowej).
    > Prawa fizyki nie są jednak imperatywami zapisanymi na kamiennych
    > tablicach i zawsze trzeba brać pod uwagę możliwość, że jakieś
    > specyficzne warunki pozwalają na wystąpienie wyjątku. Pamiętaj, że

    Zatem TW Einsteina też może paść. Mnie chodziło o to, aby np. nie obalać jej
    za wszelką cenę, czy nie dumać za wszelką cenę, czy i jakie życie jest na
    planecie w sąsiedniej galaktyce.

    > kiedyś w prawie Ohma widziano prawo uniwersalne, a dzisiaj cała
    > elektronika opiera się na substancjach, w których zależność pomiędzy
    > prądem i napięciem nie jest liniowa.

    Jednakże dla wartości chwilowej, czyż schematem zastępczym nie są oporniki
    połączone w oczka i węzły? Bo ja uważam, że obowiązuje ono zawsze, inna
    sprawa, jakie mamy czynniki dodatkowe.

    > Po pierwsze: Co ma piernik do wiatraka?

    Ziarna, mąka, ciasko, karmel, przyprawy korzenne, piekarnik, piernik!

    > Po drugie: Choćbyś ile pieniędzy nie przeznaczył na badania "zwaśnionych
    > narodów" to i tak prawdopodobnie nie uzyskasz żadnej konkretnej teorii,
    > którą dałoby się zastosować w praktyce. Zdecydowanie za dużo zmiennych,

    Znaczy się, nie ruszać tego, niech się wybiją?

    > wszystko zależne od kontekstu czasu i miejsca, trudno uchwycić jakieś
    > prawidłowości, a ludzie to złośliwe bestie, które czasami zachowują się
    > w całkowicie nielogiczny i nieprzewidywalny sposób. Dyscypliny

    Najlepiej leżeć z rączkami na kołderce i nic nie robić. Nie próbować
    pogodzić narodów, nie próbować znaleźć, czemu coś się dzieje (np. lot
    trzmiela, dopiero chyba całkiem niedawno odpowiedziano, dlaczego trzmiel
    jednak może latać), takie mędrca szkiełko i oko - bawimy się i działamy
    jedynie z tym, co można znaleźć w Mądrych Książkach. Ale nic to, twoja racja
    jest bardziej twoja, niż moja, masz do tego pełne prawo w wolnym kraju, tak
    jak ja do swojej, zatem pozwolę sobie wątek zakończyć i pozostałych kolegów
    też o to proszę - bo oftopiczny.
    Wgrzebałbym się głębiej w te treści, ale mam teraz co innego, ważniejszego,
    na głowie. Więc kończę.
    Albowiem Mędrca Szkiełko i Oko mnie nie bawi.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.