    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Date: Thu, 30 Jun 2016 19:57:20 +0200
    <nl00i5$i2t$1@node1.news.atman.pl>
    <5773929b$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <nl0ahu$sb4$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nl0e1c$bn$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nl0o4j$atm$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nl1k9u$8f3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.p l>
    <nl2tmd$jma$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnnna5kt.41t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Osiedle Gocław zbudowane na byłym lotnisku tak ma, że gdy wysoka woda
    > wypełni przestrzeń między wałami, to jest na poziomie pierwszego lub
    > drugiego piętra tego osiedla. Holendrzy, którzy za Sasa osuszali Saską
    > Kępę i sypali Wał Miedzeszyński, tak to pomyśleli, by zielony teren
    > późniejszego lotniska był rezerwowym obszarem zalewowym, polderem
    > gromadzącym nadmiar wiślanej wody. Ja wciąż dobrze pamiętam ten

    Coś jak wrocławski Kozanów. Pobudowano i był wielki płacz w '97.

    > poprzeczny wał, przez który trzeba było przejść, gdy się szło popatrzeć
    > na samoloty. On miał dalej chronić zabudowania, gdyby w czasie powodzi
    > planowo przekopany został wiślany wał powyżej Saskiej Kępy. Po zbudowaniu
    > osiedla Gocław, w imę sprawiedliwości społecznej tego poprzecznego wała
    > zlikwidowano.

    W ogóle tam, gdzie się buduje, likwiduje się wały, które napotyka się po
    drodze.

    > Na tymże Gocławiu jest trochę domów, które w planach miały dziesięć czy
    > więcej pięter, a w trakcie budowy poprzestano na kilku. I to mimo dość
    > tęgich fundamentów. Bagienko pod spodem tego nie wytrzymuje.

    No, pieprzyli się z tym Orlikiem bardzo długo. Mętnie pamiętam, jak z Ojcem
    chodziłem oglądać szybowce i spadochroniarzy.
    Nawet budowa mojego osiedla:
    http://arbiter.pl/files/g/2_7147_270_7095.jpg
    https://www.google.pl/maps/@52.232708,21.0804041,17z
    /data=!3m1!1e3
    http://remont38m2.blox.pl/resource/przycz2.jpg
    jak się przyjrzeć, została podyktowana obecnością lotniska, które i tak
    krótko po wybudowaniu osiedla poszło się, wiecie co...
    To widać linię, jaka pewnie była podyktowana minimalną wysokością przelotu
    nad budynkami i pewnie 10 lat później już by się nie bujali tak z obcinką
    pięter...
    Nie znalazłem pewnego bardzo konkretnego zdjęcia, znacznie lepiej
    przedstawiającego to, o co mi chodzi... ale i na tych coś-tam widać.
    Ktoś mi mówił, że moje osiedle jest zrobione na podsypce... i mimo, że stoi
    już ponad 40 lat, nie dotarły jeszcze do mnie wieści o podciekaniu wodą,
    nawet specjalnie wilgotno nie jest w piwnicach. To prawda, grunt i budynek
    pracuje, co widać po łączeniach. Ale jest suchy. A budynek obok, nowego
    osiedla, niebawem z piaskami spłynie. Przewidziałem to, zanim go wybudowali.

    > Nic się nie stało, dysk nie uległ żadnej awarii, to płytę główną coś
    > lekko nadwątliło. Dyski mają prostą płytę elektroniki, z reguły dobrze

    Jednak bym pokusil się o domysły, że woda, skażona cementem (a wapno jest
    elektrolitem jak się masz), niewypłukana, lecz tylko wyschnięta, jak tylko
    załapała wilgoci, o którą w piwnicy nietrudno nawet mimo braku wody, nie
    muszę dalej mówić, co mogła zrobić.

    > polakierowaną. A skoro do wnętrza mechanizmu woda się nie dostała, to
    > nic nie mogła zepsuć.

    W mechanizmie zapewne nie, ale na zewnątrz w elektronice, jak najbardziej.

    --
    Koroną starców jest ich siwizna (PD)Biblia