  • Data: 2011-05-04 12:49:20
    Temat: Re: Pentium 2 400 i system
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-05-2011 12:17, bn rzecze:

    > Pytanie troche NTG, ale nie wiem jaka bylaby odpowiednia grupa. Chodzi
    > o to jaki system zainstalowac na zabytku p2 400 MHz i 256 MB RAM,
    > video ati rage. System ma byc uzywany do uruchamiania przegladarki i
    > odtwarzania mp3. Probowalem Linuksow, ale dzialaja tragicznie wolno,

    Po pierwsze- system systemem, a oprogramowanie oprogramowaniem.
    Co z tego, że sam system nie będzie zjadał zbytnio zasobów,
    jak sprzęt klęknie obciążony Firefoksem i flashem?

    Po drugie: koszt Windows będzie i tak większy od sprzętu-
    jeśli chcesz używać Windows i tak wydasz te 300-400 zł.
    Dorzuć jeszcze 100 zł na sprzęt i będzie OK.

    A jak chcesz bezkosztowo, to Linux będzie działał znośnie,
    byle z jakimś lekkim środowiskiem graficznym- lxde, icewm lub t.p.
    Z uwagami co do aplikacji.

    Swego czasu korzystałem z Ubuntu na PIII 866 256 MB i chodziło
    nie najgorzej- Gnome, Firefox, Thunderbird, Skype (tylko głos).

    --
    Dominik (& kąpany)