  • 1. Data: 2010-01-29 14:51:49
    Temat: Re: Pentax a M42
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 29 styczeń (piątek), gdy o godz. 12:43 *kQr* napisał(a):

    > Gdzieniegdzie wyszukuje ze w trybie Av mozna robic zdjecia tylko na
    > pelnym otworze - raczej aparat sam nie potrafi jej przymykac :)

    Bawiłem się swoim Pentaksem ze szkłami M42 (nawet Helios) i moim zdaniem
    nie da się pracowac w trybie Av. A na przysłonę jest taki sposób (żeby nie
    była ciągle otwarta), że odkręca się tył obiektywu i blokuje bolec, aby był
    ciągle wciśnięty. Wtedy przysłonę ustawiamy ręcznie pierścieniem w całym
    zakresie i od razu się ona przymyka zanim zrobimy zdjęcie, więc przymykając
    mamy ciemniej w wizjerze i większą GO. Dlatego ostrość łatwiej ustawiać na
    otwartej przysłonie, a ewentualnie po przymknięciu mierzyć światło i w
    trybie M aparat dobierze czas. Lampa błyska pełną mocą bo nie wie, jaka
    jest ustawiona przysłona. Tak samo jest z obiektywami na bagnet Pentax K,
    ale takimi bez styków.

    --
    Krasnal...