    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Peltier, chłodzenie
    Date: Sun, 17 May 2015 03:06:00 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <0...@g...com>
    <jre522d16cpj$.nnm6ut3n7p5r$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <x...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mj794q$c2e$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnmlf7rh.avp.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Znajomy kiedyś kupił taką latarkę. Dzielnie nia potrząsał przed każdą
    > potrzebą zaświecenia i cieszył się ekologią. Dość szybko jednak przestała
    > działać. Nie po potrząsaniu, tylko w ogóle. Choćby nie wiem ile machać,
    > to nie zaświeciła. Rozebrał więc ją na części żeby obejrzeć jak to
    > wszystko jest zrobione. W środku były pastylkowe bateryjki do zasilania
    > diody. A cewka i latający w środku magnes ładowały nie akumulator, lecz
    > kondensator. Napięcie na nim otwierało klucz tranzystorowy zamykający
    > obwód z baterią i diodą. Jak się kondensator rozładował, to dioda gasła.
> [...]

    Pachnie waloną chińszczyzną. A dają się ludzie dymać...
    Kolega kupił będąc w Kanadzie, dwa penisy 1GB po 3 ichniejsze dolary sztuka.
    Zgrał zdjęcia (i już tu powinien zauważyć pewien niuans, za chwilę o nim) i
    woła "ratuj, bo się nie otwierają". Wziąłem na warsztat, odpalam ten
    odpowiednik testdiska do ratowania fotek, gówno. Formalnie, struktura
    filesystemu jest OK, ale fotki gdzieś wcięło.
    Wziąłem do domu oba pędraki, drugi zapakowany w blisterek, trochu się
    zapierał przy otwieraniu, ale uległ.
    To biorę program Victoria, odpalam test zapisu z zaptaszonym wykrywaniem
    niezgodności (DDD enable) i za wyjątkiem kilku pierwszych bloków, na całej
    powierzchni wyrzuca mi "Distortion". Się okazało, że w sumie hmm... niecały
    megabajt nadawał się do użycia, a reszta, mimo "powodzenia" zapisu, była do
    dupy, albowiem niezależnie od tego, co się zapisało, w sektorze zostawały
    się same zera. Dodatkowo, odczyt, a i zapis, były niesamowicie powolne, o
    kilka oczek niżej, niż deklaracja na opakowaniu i to powinno było zwrócić
    uwagę - trwało bardzo długo. Jednak formalnie błędów, ani odczytu, ani
    zapisu, nie zgłaszało.
    Wygląd dość nowoczesny, nadruk nawet równy, mechanicznie wygląda nieźle, ale
    w środku, rozebrałem jeden, to w miejsce pamięci i kontrolera jakieś
    protezy, obsmarkane masą podobną w wygladzie i dotyku do tego, co jest w
    tanich zegarkach LCD, co robi za główny scalak.
    Oba były uszkodzone NIEMAL w tym samym miejscu, czyli drobne różnice były,
    ale rezultat taki sam, tak samo skaszanione foty.

    Czyli...
    Obaj zostali zrobieni, pardon le mot, w chuja...

    Cóż... kupione w spożywczaku, chyba odpowiednik naszego Lidla, nieważne. Ale
    na opakowaniu... mejd in czajna...

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)