  • 71. Data: 2024-06-13 20:27:06
    Temat: Re: Peltier
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    > Możesz podać jakieś namiary na tę z Lidla?

    https://www.lidl.pl/p/comfee-minilodowka-rcd76dk2-z-
    komora-na-lod/p100349738
    --
    pzdr, j.r.

  • 72. Data: 2024-06-13 20:39:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ja chłodziarkę do browarów na peltierach opędziłem jednym zasilaczem
    ATX. Taniej się nie da ;)

    L.

  • 73. Data: 2024-06-13 23:55:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 cze 2024 o 20:27, Rutkowski Jacek pisze:

    > https://www.lidl.pl/p/comfee-minilodowka-rcd76dk2-z-
    komora-na-lod/p100349738

    Dzięki.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 74. Data: 2024-06-13 23:57:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 13 cze 2024 o 20:39, Lisciasty pisze:

    > Ja chłodziarkę do browarów na peltierach opędziłem
    > jednym zasilaczem ATX. Taniej się nie da ;)

    Napiszesz coś więcej? -- o: gabarytach, różnicy temperatur,
    poborze energii...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 75. Data: 2024-06-14 01:02:41
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > minilodówka z lidla 80kWh/rok = 0,21kWh/dzień
    > zakładając pracę przez 50% czasu to pobiera 18W :)
    > Jak ustawisz ją na +15 czy +10 stopni zamiast

    Nie wiem ile mocy ma moja normalna lodówka, ale mam w pokoju cały czas
    odpaloną minilodówkę, która pobiera ok. 10 W. To jak nic mamy 88 kWh /
    rok. Do przeżycia.

    --
    Ulicami miasta uciecha w popłochu starsza kobieta, a za nią biegnie
    mężczyzna i bije ją

  • 76. Data: 2024-06-14 01:27:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.lucida.console> wrote:

    > Czyli jaki iloraz I/Imax?

    Mniej więcej 1/2, może trochę mniej (2/5).

    > Chyba trochę skomplikowane rozwiązanie...

    Tak, potrzebny jest specjalny wentylator. Ty możesz zastosować po prostu
    dwa zwykłe.

    > Rozumiem, że ~zerowa. :)

    Nie liczyłem.

    Pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy. Jak jest zimna powierzchnia (radiatora),
    to z powietrza skrapla się na niej woda. Moja lodówka turystyczna zawsze
    trochę sika sobie na dno, nawet jak trzymam w niej jedynie szczelnie
    zamknięte napoje. Musisz to uwzględnić. Co się stanie z wodą ze skroplin?
    Będziesz ją gdzieś zbierał, odprowadzisz ją?

    --
    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?

  • 77. Data: 2024-06-14 01:30:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Z wentylatorami coś wyjdzie?

    Jest taka szansa.

    > Różnica temperatur raczej nie przekroczy kilku °C.

    To nie ma aż takiego znaczenia. Peltiery nie są wydajne. Te lodówki
    działają tylko dlatego, że mają izolację termiczną. To nie klima o mocy
    kilowata albo dwóch, która sobie to wnikające ciepło odpompuje.

    Może kup po prostu pudełko ze styropianu, wytnij w nim otwór na peltiera z
    radiatorami, i z niego zrób komorę termiczną? To miałoby nawet szansę się
    udać, może nawet bez wentylatora po stronie zimnej (po ciepłej dobrze,
    żeby był).

    --
    Raport z rosyjskiej wyprawy kosmicznej: "Na statku kosmicznym Sojuz w
    celach badawczych umieszczono psa, kota i mysz. Po tygodniu kosmos wywarł

  • 78. Data: 2024-06-14 07:19:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 20:27:06 +0200, Rutkowski Jacek wrote:

    > https://www.lidl.pl/p/comfee-minilodowka-rcd76dk2-z-
    komora-na-lod/p100349738

    I ona jest na peltierach, sprezarkowa czy absorpcyjna ?

    Klasa energergetyczna E - nie wygląda to zbyt dobrze, ale ciekawe jak
    to liczą :-)

    J.

  • 79. Data: 2024-06-16 05:40:43
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 cze 2024 o 01:27, Arnold Ziffel pisze:

> [...]
    > zamknięte napoje. Musisz to uwzględnić. Co się stanie z wodą ze skroplin?
    > Będziesz ją gdzieś zbierał, odprowadzisz ją?

    Nie wiem... Pomyślę...
    Mój osuszacz potrafi dać niemal 10 litrów wody w parny dzień...

    Córeczka pyta mamę:
    - Co to jest impotencja?
    - Hmm... widzisz... to jest tak, jakbyś chciała grać ugotowanym makaronem
    w bierki.

    Znam lepszą wersję:
    https://dowcipy.jeja.pl/4142,w-szpitalu-pielegniarka
    -ma.html

    W szpitalu pielęgniarka ma ogolić 80-letniego pacjenta przed operacją.
    Konkretnie chodzi o pachwiny. Rozbiera pacjenta i widzi ogromny interes.
    Nie może powstrzymać się od uwagi:
    - Dziadku, ależ to prawdziwy młot!
    Dziadek dumnie:
    - Jeszcze 10 lat temu wieszałem na nim wiadro z wodą i przenosiłem 100
    metrów od studni do domu bez pomocy rąk!
    - A teraz się to już niestety nie udaje?
    - Ano nie, kolana po drodze wysiadają.

    -=-

    Ja mam normalne gabaryty -- i też bym nie uniósł z powodu kolan...
    Przed rokiem Arthryl w d4, niedawno kolejna porcja... Zamiast ściekać
    w dół do kolan -- Arthryl poszedł w zęby?... Przed paroma miesiącami
    byłem u dentystki 2 razy -- by znienacka zostać zaatakowanym właśnie
    tymi zębami, które wówczas były leczone...

    XXI wiek, komputerowa tomografia zębów, pantomografia od dekad, w wielu
    miejscach maleńkie prześwietlarki na ~trzy zęby -- tymczasem zostałem
    zaatakowany znienacka w tak głupi sposób...
    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s