-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx
02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Date: Thu, 12 May 2011 00:10:13 +0200
From: Mateusz <m...@g...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pekniecie przewodu hamulcowego
References: <iqden9$7rm$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <iqden9$7rm$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 110511-1, 2011-05-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 25
Message-ID: <4dcb0946$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.112.213
X-Trace: 1305151814 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2486 83.5.112.213:49812
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2367477
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-05-11 09:43, DJ pisze:
> Ogladalem ostatnio swoj samochod od spodu i przewody hamulcowe mam
> skorodowane do wymiany.
> Przy okazji wiec zastanawiam sie jak by sie zachowal uklad hamulcowy w
> przypadku pekniecia jednego z przewodow. Troche szukalem informacji w sieci
> na ten temat, ale sa bardzo niejednoznaczne.
> Moze wiec ktos z wlasnego doswiadczenia potrafi powiedziec co sie wtedy
> dzieje. Czy samochod wcale nie hamuje, czy tez pedal wchodzi glebiej, ale
> hamuje na pozostalych kolach, a moze trzeba "podpompowac" zeby pozostale
> kola hamowaly?
Miałem kiedyś o zgrozo taką sytuację i byłem bliski ssikania się. Warto
jest pomyśleć o kombinacji hamulca ręcznego i wykorzystać hamowanie
silnikiem. Ręczny ma o wiele mniejszą sprawność jeżeli chodzi o siłę
hamowania i dodatkowo jego użycie może spowodować szybkie zablokowanie
tylnych kół. Tak więc: zaciągasz ręczny (nie do granic możliwości, żeby
nie utracić przyczepności) redukujesz, dociągasz ręczny, znowu redukcja,
modlitwa - możesz oczywiście skrócić ten proces ;)
Nawrot też daje radę, ale w takiej sytuacji w mega stresie ciężko chyba
go wykonać. Raz mi się udało obkręcić autko, ale zrobiłem to tak, że
pociągnąłem na max dźwignię ręcznego (łatwiej obrócić autko jak masz
zblokowana tylną oś), sprzęgło, dwójka lub jedynka (zależy od
prędkości), puszczasz sprzęgło i gaz w momencie manewru.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.11 06:35 MarcinJM
- 12.05.11 09:32 Hants
- 12.05.11 09:42 Tomasz Pyra
- 12.05.11 12:42 yabba
- 12.05.11 12:54 Papkin
- 12.05.11 13:05 AZ
- 12.05.11 13:30 Maciek
- 12.05.11 19:05 Papkin
- 12.05.11 19:20 MarcinJM
- 12.05.11 20:02 Papkin
- 12.05.11 21:54 krz
- 13.05.11 11:56 Jakub Witkowski
- 13.05.11 11:59 Jakub Witkowski
- 13.05.11 16:47 Hinek
- 19.05.11 23:00 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=