-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy
.onet.pl
From: "tornad" <t...@o...net>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Date: Thu, 08 Jan 2009 16:30:39 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 23
Sender: k...@n...onet.pl
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
References: <f...@e...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate1.onet.pl 1231428640 3718 213.180.130.17 (8 Jan 2009 15:30:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 15:30:40 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 69.124.195.236, 192.168.243.175
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; InfoPath.1)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22474
[ ukryj nagłówki ]
> PS. TeĹź bym taki przeĹom chciaĹ oglÄ dnÄ Ä. Wnioski mogÄ byÄ
> interesujÄ ce.
Fachowcem nie jestem, pisze od razu, aby mnie ktos nie zwyzywal gdy moje uwagi
oceni jako "idiotyczne"... Ale trochu i z kolejarzami stycznosc mialem i znam
troche fizyki.
Widzialem takie pekniecie; wyglada jak bys normalnie prostopadle do szyny,
zyletka ja przecial.
Na tej podstawie sadze, ze nastepuje ono wskutek skurczu termicznego w
warunkach, gdy podloze, podklady, podtorze, czy jak sie to nazywa, jest
ormalnie zamarzniete. To zamarzniecie czyni go sztywnym i nieodksztalcalnym na
tyle, ze sily skurczowe, ktore wystepuja w szynach nie moga go ruszyc ani na
ulamek milimetra co nastepuje w temperaturach wyzszych, gdy to wszystko jakos
tam psolpracuje.
Sadze, ze kontrola szyn jest prowadzona na biezaco, sluzba ma w tym
wieloletnie doswiadczenie a i elektronika ma tu zastosowanie. Dlatego na ogol
nie dochodzi do powaznych wypadkow. Naprawia sie to natychmiast przez normalne
zespawanie pekniecia, jego wygrzanie i odpowiednie wzmocnienie.
W sumie uwazam, ze nie jest to sprawa zaniedbania lecz "sil wyzszych" natury.
Pzdr.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 15:58 Krzysztof Tabaczynski
- 08.01.09 16:01 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
- 08.01.09 20:43 Mateusz Nowaczyk
- 08.01.09 21:06 J.F.
- 09.01.09 07:01 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=