  • 11. Data: 2012-05-28 14:32:48
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Monday, May 28, 2012, 1:45:10 PM, you wrote:

    [...]

    > Uważasz za uczciwe, że płacąc średnio niższe od obecnych składki przez 30 lat,
    otrzymasz
    > znacznie wyższą emeryturę (% zastąpienia) od tych, którzy płacą je teraz?
    > Toż to sytuacja klasycznego wyzysku, tyle że nie klasowego, a pokoleniowego ;)

    Nie. To statystyka. Bo ja wcale nie płaciłem "średnio niższych" tylko
    całkiem wysokie składki. I chętnie płaciłbym jeszcze wyższe, byleby
    mieć tylko jakąkolwiek perspektywę.
    Moja matka zapieprzała jak dziki osioł przez prawie 60 lat i teraz nie stać
    ją na papierosy, bo nie może juz dorabiać - zaćma i dwa lata czekania
    na operację. Nie podoba mi się taka perspektywa.

    Niestety - nie ruszyły sensowne III filary, II filar nas okrada jeszcze
    bardziej niż ZUS, firmom ubezpieczeniowym nie ufam.
    Na dokładkę obiecywano mozliwość przekazywania do OFE dodatkowych 4%
    podstawy i jakoś to ucichło :(

    > W Grecji też nadal nikt się "nie zgadza" na żadne zmiany, obniżki,
    > wręcz przeciwnie...

    Sorry, ja nie strajkuję tylko ciężko zapierdalam na swoją emeryturę.

    > No widzisz, ty się nie zgadzasz na jedno, inni na drugie... a co
    > będzie, to pokaże rzeczywistość. Która ma w nosie, czy ktoś wyraża
    > na nią "zgodę". Ba: im dłużej wobec braku "zgody" potrwa narastanie
    > nierównowagi, tym bardziej odległe od jakiekolwiek "zgody" będzie
    > jej rozwiązanie.

    NIE MA innego rozwiązania niż zwiększenie obciążeń. Nie ma już czego
    prywatyzować a jakiekolwiek wydatki "z budżetu" sa wydatkami z naszych
    kieszeni.

    Znaczy - jest inne rozwiązanie - próba cichej eutanazji emerytów
    poprzez coraz bardziej głodowe emerytury. I Bacutil.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-05-28 17:29:26
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > NIE MA innego rozwiązania niż zwiększenie obciążeń.

    Alez drogi RoManie, z calym szacunkiem, ale to tak jakbys na pytanie:
    "skad sie biora pieniadze", odpowiadal: "z mennicy". Odpowiedz
    oczywiscie prawdziwa, tylko czy wlasciwa?
    Zwiekszenie obciazen dziala dokladnie tak, jak podwyzszanie cen - mniej
    ludzi stac na placenie. Pan Artur Laffer zauwazyl to juz kilkadziesiat
    lat temu, nasi politycy jeszcze tego nie doczytali. Poniewaz Twoje
    skladki, ktore placiles wiele lat ofiarnie, zostaly juz wyplacone innym,
    czyli krotko mowiac ich nie ma, to musisz sie liczyc z tym, ze na Twoja
    emeryture beda sie skladac ci, co teraz pracuja i beda wkrotce pracowac.
    Jesli podwyzszysz im skladki, to pracowac (legalnie) nie beda i w
    zwiazku z tym mozesz byc glodny na starosc. Poniewaz, jak wiem, nie
    jestes zasluzony dla budowy socjalizmu, to Twoja emerytura bedzie
    niziutka. O jej wysokosci zadecyduja politycy, a nie wysokosc kapitalu.
    Zwiekszenie skladek spowoduje obnizenie swiadczen. Dokladnie odwrotnie
    niz sie spodziewasz.
    CBDO.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2012-05-28 19:24:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-28 17:29, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Alez drogi RoManie, z calym szacunkiem, ale to tak jakbys na pytanie:
    > "skad sie biora pieniadze", odpowiadal: "z mennicy"

    Teraz dzieci mówią, że pieniądze się biorą z bankomatu. Niestety
    niektórzy dorośli pozostają na tym poziomie wiedzy.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-05-28 21:02:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 7:24:16 PM, you wrote:

    > Teraz dzieci mówią, że pieniądze się biorą z bankomatu. Niestety
    > niektórzy dorośli pozostają na tym poziomie wiedzy.

    Kto napisał te słowa "podatek celowy na wypłaty emerytur tym, którzy
    nabyli już do nich prawo"?

    Najpierw sam piszesz o zwiększeniu obciążeń a teraz bohatera
    liberalizmu udajesz?

    Po raz kolejny: wskaż realną metodę ratunku dla systemu emerytalnego.
    Przywatyzacja odpadła, przeróbka emerytów na bacutil również a teraz
    wycofałeś się ze zwiększenia obciążeń.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-05-28 22:02:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Po raz kolejny: wskaż realną metodę ratunku dla systemu emerytalnego.

    Nie ma takiej (bo trendu demograficznego nie odwrócisz w kilka lat), sam
    wskaż metodę ratunku, skoro chcesz ten system ciągnąć.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-05-28 22:30:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 10:02:04 PM, you wrote:

    > Nie ma takiej (bo trendu demograficznego nie odwrócisz w kilka lat), sam
    > wskaż metodę ratunku, skoro chcesz ten system ciągnąć.

    Ależ wskazuję - uruchomienie mechanizmów dobrowolnego obciążenia się
    dodatkową składką na system, który nie będzie przejadał moich
    pieniędzy jak ZUS, OFE i ubezpieczyciele. I jest problem, bo nie ma
    gdzie pieniędzy włożyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2012-05-28 22:33:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I jest problem, bo nie ma
    > gdzie pieniędzy włożyć.

    Jak mam to rozumieć?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-05-28 22:43:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Monday, May 28, 2012, 10:33:21 PM, you wrote:

    > Jak mam to rozumieć?

    Tak, jak napisałem - nie ma w Polsce systemu zapewniającego stałą,
    dodatnią stopę zwrotu. Nawet OFE, ustawowo zmuszone do inwestowania w
    obligacje, czyli bezpieczne inwestycje - jest w stanie zeżreć moje
    pieniądze i wypracować ujemną stopę zwrotu.

    Myslę tylko i wyłącznie o jakimś systemie składkowym, bo nie jestem w
    stanie wyłozyć jakies znaczącej kwoty i w coś zainwestować - za mały
    pionek na to jestem.

    Pisałem wczesniej - miał być III filar - zesrało się, miało byc
    dodatkowe 4% dla OFE - też nie ma. Ubezpieczycielom po prostu nie
    wierzę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2012-05-28 22:45:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > pionek na to jestem.
    >
    > Pisałem wczesniej - miał być III filar - zesrało się,

    Niby dlaczego?
    Nie pomyliło się coś komuś z IKE?

    III filar jest i działa, wystarczy wpłacać co miesiąc.

  • 20. Data: 2012-05-29 00:41:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I jest problem, bo nie ma