  • 661. Data: 2012-05-22 23:11:04
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 16:25:27 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Dlaczego lobby rowerowe domaga się DDR, które są bardziej czy mniej podobne
    > do chodnika, zamiast lobbować za wydzieleniem pasa/pobocza na jezdni?

    A domaga się?
    Ja się domagam dobrej infrastruktury rowerowej i tyle. Najlepsza
    infrastruktura rowerowa to pas rowerowy wzdłuż jezdni, nieco gorsza -
    pobocze, jeszcze gorsza - szerokie pasy na jezdni, prawie najgorsza -
    wydzielona droga dla rowerów.
    Niestety władze tudzież projektanci nie umieją dróg dla rowerów robić, i
    tu jest największy problem. Mój pech że widziałem jak to może
    wyglądać...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 662. Data: 2012-05-22 23:30:37
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Nie wiem, ale z roku na rok jest gorzej.
    > Im więcej inteligentnych sygnalizacji, tym częściej i dłużej się stoi.

    Tego nie potwierdzam. Inteligentne sygnalizacje potrafia usprawnic ruch -
    mam takie kolo pracy i korki sa zdecydowanie mniejsze. Natomiast
    wprowadzanie swiatel wielofazowych, zwlaszcza z oddzielnymi swiatlami
    zatrzymujacymi ruch przy skrecie w lewo na skrzyzowaniach z wyspa
    centralna - zdecydowanie jest korkogenne.

    --
    Axel

  • 663. Data: 2012-05-23 00:59:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jest w stanie mnie zaskoczyć, ponieważ skupiam się na prowadzeniu".
    > Takie podejście jest zdecydowanie groźniejsze dla otoczenia niż
    > podejście człowieka świadomego, który wie, że sam popełnia błędy
    > i ma świadomość tego, że innym się to zdarza, a co za tym idzie
    > nie da się wszystkiego przewidzieć i nie da się nigdy nie być
    > zaskoczonym przez sytuację. Prowadzi to wprost do spokojnej jazdy
    > i dużej tolerancji dla innych, jednak zaskoczonym nadal być można :)
    > Byłbyś zaskoczony, gdyby rowerzysta poszedł na czołówkę ze stojącym

    jasne, absolutnie nie twierdze, ze na drodzen ie mozna byc zaskoczonym.
    Przyznaje, ze najczesciej zaskakuja mnie kierowcy, ktorzy zachowuja sie
    tak, jakby prawo jazdy było do kupienia w biedronce.
    Dlateog, aby tych zaskoczen było jak najmniej sam staram sie bardzo
    przestrzegac pewnych prostych zasad typu kierunkowskaz jest rzeczywiscie do
    sygnalizacji zamiaru skretu a nie do sygnalizacji samego skretu itp.
    I dlatego przykładowo tak dziwia mnie wypowiedzi niektorych tu osób, ktore
    piszą, że mozna byc zaskoczonym czyms co nagle ukaze sie zza ciezarówki.
    Wydaje mi sie to dlatego dziwne, ze zawsze patrze kilka samoxchodów do
    przodu i jak tylko pojawia sie jakis wiekszy, ktory zasłania widok, od razu
    wzmaga sie moja czujnosc. Ale wykluczyc z drogi "zaskoczen" na pewno sie
    nie da.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 664. Data: 2012-05-23 00:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Nie - kierowcy osobowych (no, ale to naturalne z racji ich udziału
    > w ruchu), później są razem kierowcy ciężarowych (solo + zestawów).
    > Jeżeli wziąć pod uwagę podział ciężarowych, to na 2 miejscu są
    > rowerzyści, 3 to solówki, 4 motocykle, 5 motorowery i 6 tiry.
    > Ciekawe, prawda?
    > Wiadomo, że rowerzysta zazwyczaj jest poszkodowany w zajściu,
    > niemniej ma znaczący udział w zakresie (nie)bezpieczeństwa w ruchu.
    > Powinieneś wiedzieć (jeżeli czytujesz grupę), że jestem przeciwny
    > wrogości i sztucznym podziałom, a patrzę na to wszystko z różnych

    czy to jest statystyka wypadków, czy wszelkich zdarzeń ze wszelkiej maści
    stłuczkami włącznie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 665. Data: 2012-05-23 01:59:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Dla lakieru?
    > Dla niewtajemniczonych: oczywiście że bardziej cenię mój lakier od
    > życia jakiegoś tam pedalarza, który koniecznie musi po jezdni.

    Wybacz Cavallino ale jesteż załosny.
    Dostajesz tygodniowego plonka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 666. Data: 2012-05-23 01:59:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A gdzie w tym przepisie widzisz obowiązek oddzielenia od chodnika?
    >
    > Oddzielenie ma być od jezdni, albo INNEJ drogi.
    > Jako że chodnik nie jest jezdnią, ani też inną drogą, to żadnego
    > oddzielenia od niego przepisy nie wymagają.
    > Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    aha, niestety szukałem i w PoRD nie ma okreslenia chodnik.
    Jest droga dla pieszych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 667. Data: 2012-05-23 01:59:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 'Tom N' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > To ja poproszę o przepis, że C-13 ma być po prawej stronie "drogi dla
    > rowerów", z uwzględnieniem zapisu z rozporządzenia:
    >
    > "Znak C-13 ,,droga dla rowerów" stosuje się w celu wyeliminowania z
    > drogi innych niż rowery pojazdów.
    > Znak ten umieszcza się bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla
    > rowerów."

    a nie wiem, zawsze uczono mnie, ze znaki maja byc po prawej.

    Znalazłem coś takiego:
    Znaki drogowe pionowe umieszczone po prawej stronie jezdni lub nad jezdnią
    dotyczą kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu; jeżeli
    jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami ruchu, to znaki
    dotyczą tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad którym są
    umieszczone. Znaki drogowe umieszczone po lewej stronie jezdni lub pasów
    ruchu stanowią powtórzenie znaków umieszczonych po prawej stronie, chyba że
    przepisy szczególne stanowią inaczej.

    Jezeli obowiazuje, to przepis ktory podałes nie stanowi inaczej, bo mowi ze
    ma byc przy wjezdzie ale nie mowi, ze moze byc po lewej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 668. Data: 2012-05-23 01:59:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ja określam rower na 8, samochód na 50.

    to poczytaj jednak dokładnie to co piszesz.
    Pytałem i widełki i zdaje się iz stwierdziles ze 15 jest jak najbardziej
    ok.

    > Przetłumacz to zdanie na polski.

    Pytam, czy zgadzasz się, iz to ze cos jest słuszne i to ze znajduje sie w
    prawodawstwie przynajmniej czesciowo jest ze soba zbiezne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 669. Data: 2012-05-23 09:39:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości grup

    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Tego nie potwierdzam. Inteligentne sygnalizacje potrafia usprawnic ruch -
    > mam takie kolo pracy i korki sa zdecydowanie mniejsze.

    Na jednym skrzyżowaniu czy na ich sumie na całej trasie?
    Bo jakby o tym drugim.

  • 670. Data: 2012-05-23 09:40:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Wybacz Cavallino ale jesteż załosny.

    Nie - to każdy pedalarz domagający się specjalnych praw dla takich jak on
    jest żałosny.

    > Dostajesz tygodniowego plonka.

    W dyskusjach o pedalarzach najlepiej żebyś mi w ogóle nie odpisywał, więc
    może być dożywotni.