  • 11. Data: 2012-06-16 01:54:31
    Temat: Re: Pecet składak dla laika?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat.

    Tez nie wiemy;-) Ale watpie, by wspolczesny komp tyle podzialal (RoHS).

    > Dużo RAMU (np. 16G, to dzisiaj dużo?
    > można więcej?

    Pewnie mozna, tylko po co? 16Gb to raczej duzo. No chyba, ze wirtualna
    maszyne odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

    > płyta główna jakaś
    > OK, żeby system się za długo nie podnosił,

    To juz raczej od "czystosci" systemu zalezy. Plyta - taka, ktore obsluzy
    wybrany procek i taka, o ktorej jest w miare cicho na grupie, czyli
    dziala i jest trwala.

    > spory twardziel (1 Tera to
    > teraz dużo, jakie są małe średnie i duże),

    Standard

    > procek raczej w kierunku i7
    > (przesadzam?).

    Wchodzi, czy juz wszedl i7 w wersji chyba 22nm, co osiagi poprawilo
    nieznacznie w stosunku do poprzedniej wersji, ale TDP znacznie.

    > Co tam jeszcze? SSD to dzisiaj norma?

    Jak Ci zalezy na bardzo malym czasie dostepu i bezglosnej pracy, to
    owszem, ale za te cene i oferowane pojemnosci, to trzeba miec bardzo
    silna motywacje do takiego wyboru.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2012-06-16 05:50:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 16:32:34 -0700 (PDT), Dyletant napisał(a):

    > Dziękuję. Nie chce się otworzyć.
    >
    > Tutaj składanie peceta to jest tajemnica handlowa. Złoże swojego i
    > zmykam, tak?
    >
    > Ojciec mówi, żebym poszedł do punktu to mi złożą. No jasne że tak. Ale
    > chciałbym sam spróbować. Ogólnie to jest możliwe? Części na giełdzie
    > na przykład? Z gwarancją? Bez? Zabuja razem czy nie?
    >
    > Nie znam się na tym.
    >
    > Planuję wydać maks. do 5 tysięcy. To dużo? Mało?

    Zadajesz pytanie na modłę ,,Chce kupić samochód. Taki na najbliższe 10 lat.
    Jeszcze nie wiem, co nim będę woził, ale żeby był w miarę uniwersalny.".
    Dziwisz się, że grupowicze niespecjalnie garną się do typowania
    konfiguracji?

    [ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? Usiądź i poczekaj, aż ]
    [ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]

  • 13. Data: 2012-06-16 08:16:42
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-16 01:32, Dyletant pisze:

    > Ojciec mówi, żebym poszedł do punktu to mi złożą.
    Nie wiem jak teraz ale kilka lat temu mi się nie opłacało składać samemu
    do kupy bo w tej cenie miałem poskręceny i odpalony komputer.
    Jak nigdy tego nie robiłeś to pobaw się najpierw jakimiś złomami z
    komisu a nie bierz na warsztat sprzętów za 5KPLN.

  • 14. Data: 2012-06-16 08:44:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

> [...]
    > Jeszcze nie wiem, co nim będę woził, ale żeby był w miarę uniwersalny.".
    > Dziwisz się, że grupowicze niespecjalnie garną się do typowania

    Wczesniej chcial kupil ultrabooka ;) Dostal kilka propozycji ale zadna
    mu sie nie podobala bo zupa byla slona czy cus ;P

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 15. Data: 2012-06-16 09:09:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    > Pewnie mozna, tylko po co? 16Gb to raczej duzo. No chyba, ze wirtualna maszyne
    > odpalasz, wtedy moze te 16 wykorzystasz.

    Zależy dla kogo. Jak dla mnie to teraz min 8 GiB ramu, a nie promonujesz 16 Gb
    (2 GiB).

  • 16. Data: 2012-06-16 11:04:24
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org>

    > Nie wiem co będę robił przez następne 10 lat.

    Planowanie zakupu komputera z myslą
    że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

    W marcu 2002 roku sam składałem PC-ta, całkiem dobrą maszyne jak na tamte
    czasy,
    procesor: Penyium III 1 GHz (pamieta ktoś jeszcze, były takie montowane w
    slotach
    podobnych do slotów używanych przez stare karty rozszerzeń typu ISA)
    pamień to było 256 megabajtów, ale już rok później musiałem dołozyć kolejne
    512,
    dysk 80GB z interfejsem PATA (ta stara szeroka taśma)
    oczywiście żadna płyta nie posiadała wówczas gniazd SATA,
    karta graficzna to był GeForce 2 MX400 z własną pamięcią chyba jakieś 16MB.
    O tym że klawiatura i myszka nie używały USB, ale specjalnych gniazg nie ma
    już co wspominać ;-)

    Zestaw nie był tani, ale konfiguracja jak na dzisiejsze standardy, to
    poprostu śmiech na sali.
    Pewnie gdybym poczyścił albo wymienił wentylatory to zadziałałbym i dziś,
    ale nie była by to wygodna praca.
    Za mało pamięci aby jednocześnie uruchomić jakiś komunikator
    (skype zżera mi ponad 140MB)
    oraz kilka zakładek w przeglądarce internetowej
    (400MB to standard przy moim sposobie używania FireFoxa),
    mocy obliczeniowej nie starczyło by też na pracujący w tle skaner
    antywirusowy,
    tysięce linii kodu w JavaScript uruchamianego w przeglądarce przy każdym
    przeładowaniu strony
    i dziesiatki tych wszystkich animacji Flashowych jakimi dziś zapchane są
    strony internetowe.

    Planując wieć zakup komputera myśl o 3, maksymalnie 4 latach do przodu,
    zakładając od razu że cześć elementów będziesz musiał w tym okresie
    wymienić.
    Wiedząc jak długo komputer będzie ci służył i co bedziesz w tym czasie
    robić,
    możesz właściwiej oszacować ile możesz na niego wydać.

    ___
    Robert

  • 17. Data: 2012-06-16 11:48:40
    Od: "s...@g...pl" <s...@g...pl>

    W dniu 16.06.2012 11:04, Robert Winkler pisze:
    /..../
> [...]
    > robić,
    > możesz właściwiej oszacować ile możesz na niego wydać.

    Powinien się zmieścić w 1500zł max, poza tym jak 10 lat temu kupował 1
    kompa a teraz mu ojciec daje to ile on ma lat?
    Ludzie...

  • 18. Data: 2012-06-16 12:13:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Winkler napisa?(a):

    > Planowanie zakupu komputera z myslą
    > że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

    Moze chodzi o to aby kwiatki doniczkowe na nim staly? ;)

    j.

  • 19. Data: 2012-06-16 13:33:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tylko pytam. Chcę złożyć peceta.
    >
    > Hej, a może pomyliłem grupy, co? ;D

    Czy tylko mi sie wydaje, ze do tej pory nie napisales
    po co wlasciwie Ci ten komputer potrzebny???

  • 20. Data: 2012-06-16 13:37:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-16 11:04, Użytkownik Robert Winkler napisał:

    > Planowanie zakupu komputera z myslą
    > że ma on służyć przez następne 10 lat nie ma najmniejszego sensu.

    Czy aby na pewno, rozwój procesorów jakby zwolnił ostatnio ?
    Ten tekst piszę z zabytkowego PentiumD z zegarem 3GHz, fakt
    że dziesięciu lat jeszcze niema ale szanse na osiągnięcie tego
    wieku ma jak najbardziej. Na pewno ma wymieniony dysk twardy
    na większy, ma dołożone 2GB RAMu bo miał tylko 1 GB, nowszą
    kartę graficzną (GF9500GT) i kontroler USB3.
    Da się na tym jeszcze nawet pograć chodź raczej nie w
    rozdzielczości 1280x1024, do poczty, stron www i ściągania
    torrentów wystarczy a mocy ma więcej niż kupowanie przez
    niektórych do podobnych celów nettopy.