  • 1. Data: 2009-11-21 22:33:32
    Temat: Pecet - jaki?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Wreszcie nadejszła wymiana sprzętu.
    Co chce na nim robić? Kompletnie wszystko, ale tak naprawde to troche obrabiać
    zdjęcia (Lightroom - ten to lubi się rozsiąść nawet na paru rdzeniach), troche
    pograć (grafika będzie więc bardzo ważna) i to z wymagających zdań tyle. Reszta
    będzie albo pomijalna, albo tak zaawansowana, że nawet atom by sobie poradził
    ;-)

    Kwestia wyboru platformy: C2D/i5/i7?
    AMD sobie daruję - z różnych względów.
    Raczej i5/i7 - może i nawet i7 - pytanie który i jaka płyta? Konkrety i modele
    mile widziane.

    Obudowa albo CM Centurion RC-590, albo CM Storm Scout SGC-2000 - zasadniczo w
    nosie mam te wszystkie okna i podświetlenia, ale tam dyski są cudownie chłodzone
    i to mnie ujęło.
    Zasilacz... cichy i taki co sam potrafi oddać trochę mocy - jakieś 400-500W
    maks.

    Kwestia ile RAMu i jakiego? A więc i5 czy i7? Raczej i7 więc 3x2GB?

    No i grafika - oja nie wiem... Wolałbym GeForce'a, warunek, że musi być szybka,
    jeśli się da to niekoniecznie głośna, ale buda będzie miała dobry przewiew więc
    tragedii nie będzie. Wolałbym jakąś dobrą firmę, a nie eksperymentować z
    noname'ami. Aha, musi mieć 2 wyjścia DVI-D (praca dwumonitorowa). Udźwignie
    jakaś gry w 1920x1200?

    Dyski już wybrałem.

    Kasa: na całość mogę wydać ~4k. Może ciut więcej - dyski się do tego nie
    wliczają.
    Dyski wiem jakie, napęd BR mi na plaster, monitory mam.
    Tak więc konkludując: mobo, pro, ram, grafika, buda, psu za ~4+k?

    [Ma na tym stać albo XP 32-bit, albo Win7 64bit - albo i oba ;-)]

    Wszelkie sugestie mile widziane.

    Pozdrawiam i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2009-11-22 13:26:05
    Temat: Re: Pecet - jaki?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Powoli zaczyna mi się klarować wizja tej maszynki:

    Obudowa: Collermaster Storm Scout SGC-2000
    PSU: be quiet Straight Power E7-CM-480W - modularny
    mobo: ASUS p7p55d (nie wiem która wersja)
    procek: intel core i7 860
    RAM: OCZ 4GB (2x2GB) 1800MHz CL8 Reaper
    grafika: GeForce 275 - ale jeszcze nie znam konkretów

    Zdecydowałem się na podstawkę 1156 i do teog i7.
    Chętnie przeczytam która płyta mi się do tego nada, bo wymieniony Asus jest w
    paru wersjach.
    Grafika - nie wiem - Gainward? Wolałbym coś mocniejszego (fabrycznie ciut
    podkręcona - może Zotac?) i może w przyszłości dołożyć drugą taką samą? Tylko,
    że to ciągnie takie ilości prądu, że aż strach...

    Jakieś pomysły? :-)

    Pozdrawiam i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 3. Data: 2009-11-22 14:17:07
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hebe5b$83d$...@n...onet.pl...
    > Powoli zaczyna mi się klarować wizja tej maszynki:

    > RAM: OCZ 4GB (2x2GB) 1800MHz CL8 Reaper

    Zapomnij. Do P55 potrzebujesz pamięci low voltage - maksymalnie 1.65V (i nie
    szkodzi że są - jak zgaduję na QVL Asusa). Zarówno Intel jak goście z OCZ
    (mają doskonałe forum !) twierdzą że można uszkodzić obsługę pamięci na
    płycie. Poza tym P55 natywnie obsługuje maksymalnie 1333 MHz o ile się nie
    mylę.

    > Chętnie przeczytam która płyta mi się do tego nada, bo wymieniony Asus
    > jest w paru wersjach.

    Mam P7P55D bez żadnych dopisków i ma wszystko co trzeba jak dla mnie,
    aczkolwiek obsługuję chyba tylko Crossfire (wyższe modele mają też SLI -
    ewentualnie na odwrót, w każdym razie jedno z nich).

    KZ

  • 4. Data: 2009-11-22 17:44:05
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    W dniu 2009-11-22 15:17, KZ pisze:

> [...]
    >
    > Zapomnij. Do P55 potrzebujesz pamięci low voltage - maksymalnie 1.65V (i
    > nie szkodzi że są - jak zgaduję na QVL Asusa).

    dlaczego zapomnij? Jest wersja reaperow low voltage, 1.65V. Z pobieznych
    obserwacji wyniak, ze to te z wersji triple channel. Sam mam wersje
    OCZ3RPR1600LV2G i zamierzam przeniesc je z i7 1136 na i7 1156.

    musze poczytac, bo jestem u progu wymiany i7 920 na plycie asusa rampage
    II na i7 860 i Asus P7P55D PREMIUM. Pamieci chce przelozyc.

    grafi

  • 5. Data: 2009-11-22 18:37:41
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "grafi" <g...@p...one.pl> napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2009-11-22 15:17, KZ pisze:

    > dlaczego zapomnij? Jest wersja reaperow low voltage, 1.65V. Z pobieznych

    A to sorry, te co mi wyskoczyły w googlach były nie low-voltage.... A Asus w
    QVL wrzuca wszystko jak leci...

    KZ

  • 6. Data: 2009-11-22 19:12:05
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    W dniu 2009-11-22 19:37, KZ pisze:

    > Użytkownik "grafi" <g...@p...one.pl> napisał w wiadomości grup

    > A to sorry, te co mi wyskoczyły w googlach były nie low-voltage.... A
    > Asus w QVL wrzuca wszystko jak leci...

    mnie zaciekawilo cos innego, everest pokazuje mi nr seryjne
    OCZ3RPR1600LV2G, ktorych nigdzie w sieci nei uswiadczysz. Na obudowie sa
    poprawne OCZ3RPR1600LV6GK. Ska moze byc ta rozbieznosc?

    grafi

  • 7. Data: 2009-11-23 08:02:56
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 22 listopad (niedziela), gdy o godzinie 14:26 *Adam 'Adak' Kępiński*
    w pocie czoła naskrobał(a):

    .
    > Grafika - nie wiem - Gainward? Wolałbym coś mocniejszego (fabrycznie ciut
    > podkręcona - może Zotac?)
    rozważyłbym na Twym miejscu propozycję AMD-ATI, czyli w np. Radeon 5850
    HIS 1GB - wydajna w wysokich rozdzielczościach, nowoczesna konstrukcja.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-11-23 08:59:58

  • 8. Data: 2009-11-23 18:37:01
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > rozważyłbym na Twym miejscu propozycję AMD-ATI, czyli w np. Radeon
    > 5850 HIS 1GB - wydajna w wysokich rozdzielczościach, nowoczesna
    > konstrukcja.

    Wyglada przepieknie - szczegolnie ze szacunkowa wydajnosc to 2088 GFlopsów, a
    GTX275 to "raptem" 1011.
    Jak praktyka?
    Jak testy?

    Te wysokie rozdzielczosci to miod dla moich uszu :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 9. Data: 2009-11-23 20:12:57
    Od: grafi <g...@p...one.pl>

    W dniu 2009-11-23 19:37, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

> [...]
    > Jak praktyka?
    > Jak testy?
    >
    > Te wysokie rozdzielczosci to miod dla moich uszu :-)

    tylko czemu porownywac karty o dwoch tak roznych cenach?

    grafi

  • 10. Data: 2009-11-23 20:33:03
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > tylko czemu porownywac karty o dwoch tak roznych cenach?

    Az tak? GTX275 to 800-1000, HD5850 to 1200-1300.
    Porownac mozna.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327