  • Data: 2013-09-15 00:20:21
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 14:50:51 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Ustawa ustawą ale sądy w Polsce na razie są niezależne i mogą ignorować ustawy.

    Móc niby może, ale wtedy w apelacji taki wyrok nie przejdzie apelacji.

    Bo generalnie, docelowy wyrok ma być jednak zgodny z prawem, tym się różni
    nasz system prawny od anglosaskiego gdzie prawo stanowią precedensy sądowe.

    > Na tym polega niezależność sądów w Polsce. Tak jest w tej sytuacji. Prawo mówi ze
    miał pierwszeństwo a sędzia stwierdził że nie miał.

    Z artykułu niewiele wynika co tak naprawdę powiedział sąd, poza tym że
    winny jest kierowca Mercedesa.

    Wątpię żeby sędzia stwierdził że kierowca Mercedesa pierwszeństwa nie miał,
    bo pierwszeństwo mimo wszystko miał.

    Po prostu mając różne opcje określenia przyczyny że trójka ludzi zginęła,
    sąd uznał że przyczyną była prędkość Mercedesa i myślę że jak najbardziej
    słusznie.