    Date: Mon, 10 Feb 2014 14:54:50 +0100
    From: mwwilk <h...@1...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Patenty na foty slubne.

    W dniu 2014-02-10 14:07, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Dlaczego bez lampy? Nawet z wieloma! Możesz przecież postawić kilka lamp
    > z radiowymi wyzwalaczami. Lampa o energii 1kJ nie powala obecnie ceną,
    > można użyć do rozświetlenia przestrzeni, do tego parę małych lampek
    > dostępnych za niewielkie pieniądze oświetlających szczegóły (ewentualnie
    > kolorowe żele, zwłaszcza na weselu). I najważniejsze: kumaty asystent z
    > lampą z softboksem.
    > Ale Twojej generalnej idei nie da się zaprzeczyć. Niestety.
    > Niedawno zaliczyłem wesele córki, coś mogę powiedzieć (ale może według
    > M. Twaina "spuśćmy zasłonę miłosiernego milczenia").

> [...]

    Bez lampy to pewnie miał na myśli bardziej to, że ksiądz zabronił robić
    zdjęcia z lampą błyskową. Nie lubię fotografii ślubnej tzn. nie czuję
    się w tym i tyle. Zrobiłem jeden ślub po znajomości (bardzo niechętnie,
    bo nie ciągnie mnie do "reporterki" ślubnej) i nigdy w ten segment nie
    wejdę i nie wchodzę. Fotografia to moje hobby i tyle. Z resztą
    zawodowiec != profesjonalista. Zawodowcem może być wujek Janusz z
    aparatem, a do profesjonalisty hobbysty będzie mu daleko. Profesjonalizm
    to podejście i połączenie (jak to się mówi) duszy i ciała oraz ciężkiej
    pracy i pasji aniżeli zwykłe "strzelanie" zdjęć za kasę co czyni
    zawodowcem, ale nie profesjonalistą. Pewnie stąd błędne pojęcie, że
    zawodowy fotograf ślubny to profesjonalista (ale niestety to widać
    później na galeriach gdzie 90% zdjęć technicznie spoko, ale przelatujesz
    je jak wczorajszą gazetę, a tylko na te 10% zwrócisz uwagę).

    mwwilk