  • 11. Data: 2003-09-03 19:06:27
    Temat: Re: Patafianskie skanowanie portów przez KropkaRBL (was: Patafianskie skanery antywirusowe)
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Romuald Szcześniak <r...@o...pl> wrote:

    >no chyba ich lekko pogięło... skanowanie portów _jest_ przygotowaniem do
    >ataku, a co za tym idzie będzie zgłaszane jako *próba włamania* i KROPKA :)

    Podaj mi, proszę, adresy IP Twoich komputerów. Profilaktycznie przeroutuję je
    u siebie na Null0, na wypadek, jakby jakiś nasz student wpadł na pomysł ich
    przeskanowania. Oszczędzi mi to reagowania na Twoje zgłoszenia.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH-University of Science and Technology, Cracow, Poland. O

  • 12. Data: 2003-09-03 21:15:56
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <8cmxue5v452o$.dlg@news.sqadaq.net> Romuald Szcześniak napisał(a):

    > PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce, wg
    > niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko dam w
    > ryj i zadzwonię po gliny ;)

    jesli pokona "zabezpieczenie" to bedzie wlamanie (niezaleznie od
    atestow), jesli jednak furtka byla uchylona to pewnie bys byl bardzo
    rozzalony nierozumiejac dlaczego to Ty zostales uznany za przestepce:)
    pozdrawiam Andrzej

  • 13. Data: 2003-09-03 21:16:01
    Od: Marcin Kulas <0...@s...com>

    Romuald Szcześniak wrote:

    > PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce, wg
    > niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko dam w
    > ryj i zadzwonię po gliny ;)

    Zechciej podać IP należące do "Twojego terenu".

    --
    Marcin Kulas
    jid:h...@j...org

  • 14. Data: 2003-09-03 21:16:05
    Temat: Re: Patafianskie skanery antywirusowe
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> writes:

    > Wirusa napisał 18-latek, który został już zresztą aresztowany.

    Negative. 18-latek wzial wirusa z sieci, nieco przerobil i glupio
    wypuscil z powrotem. Przerobiony wirusa zostawial za soba slad
    prowadzacy do serwerow 18-latka, wiec go zaraz zlapali. Prawdziwego
    tworcy wirusa nikt nie zna.

    Poza tym wszystko powyzsze dotyczy wirusa blaster, a "patafianskie
    skanery antywirusowe" reaguja glupimi komunikatami na wirusa Sobig.

    MJ

  • 15. Data: 2003-09-03 21:16:15
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Romuald Szcześniak wrote:

    > no chyba ich lekko pogięło... skanowanie portów _jest_ przygotowaniem do
    > ataku

    Marsjan zapewne. Albo stada olbrzymich białych myszy.

    > a co za tym idzie będzie zgłaszane jako *próba włamania* i KROPKA :)

    Nie bądź świnia, podziel się swoim IP.

    > PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce, wg
    > niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko dam w
    > ryj i zadzwonię po gliny ;)

    Tak właśnie. Tylko daj znać kiedy, przyjdę popatrzeć.

    PS: a tak poważnie, czy jak wyślę SYN na kilka portów Twojego serwera to
    oznacza że się włamuję? Pomyśl, zanim coś napiszesz.
    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 16. Data: 2003-09-03 21:16:40
    Od: Piotr Roczniak <g...@r...net>

    Dnia Wed, 03 Sep 2003 19:37:39 +0000, Romuald Szcześniak napisał(a):

    [...]

    > no chyba ich lekko pogięło... skanowanie portów _jest_ przygotowaniem do
    > ataku, a co za tym idzie będzie zgłaszane jako *próba włamania* i KROPKA :)

    Skanowanie portów to nic innego niż skanowanie portów.
    To nie to samo co próbowanie na Twoim hoście wszystkich dostępnych
    sploitów.

    > PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce, wg
    > niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko dam w
    > ryj i zadzwonię po gliny ;)

    Czyli że jeśli ktoś Ci macnie 25, 53, 80, 139, itp to wg Ciebie próba
    włamu?
    Jeśli (Twoim porównaniem) nie potrafisz/nie chce Ci "się ogrodzić" to
    lepiej wyciągnij wtyczkę z prądu. Wtedy śmiało możesz walić w ryj po
    próbie macnięcia portu.

    --
    Piotrek R.
    g...@r...net (spamujta ile chceta)

  • 17. Data: 2003-09-04 08:29:16
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    > Negative. 18-latek wzial wirusa z sieci, nieco przerobil i glupio

    Wzial sploita, nie wirusa.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 18. Data: 2003-09-04 11:06:05
    Temat: Re: Patafianskie skanowanie portów przez KropkaRBL
    Od: Romuald Szcześniak <r...@o...pl>

    Wed, 3 Sep 2003 21:16:40 +0000 (UTC), Piotr Roczniak wrote:

    > Jeśli (Twoim porównaniem) nie potrafisz/nie chce Ci "się ogrodzić" to
    > lepiej wyciągnij wtyczkę z prądu. Wtedy śmiało możesz walić w ryj po
    > próbie macnięcia portu.

    jeśli nie nosisz kasku, to możesz mieć pretensje tylko do siebie, że Ci
    dresiarz 'macnął' czaszkę bejsbolem... ;]

    a tak serio, to uważam, że spamerzy będą to faktycznie zgłaszać jako próbę
    włamania i dlatego właśnie nie uważam skanowania za dobry pomysł.
    --
    RomekSz __________________ http://sqadaq.tk/ __________________ ICQ 38248653
    God invented Women because he wanted a good laugh.

  • 19. Data: 2003-09-04 20:18:01
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
    > Wzial sploita, nie wirusa.

    Piszecie o Sobigu, Blasterze, czy obu jednocześnie? ;>

  • 20. Data: 2003-09-04 20:18:26
    Od: Lukasz Kozicki <n...@n...net>

    Romuald Szcześniak wrote:
    > no chyba ich lekko pogięło... skanowanie portów _jest_ przygotowaniem do
    > ataku, a co za tym idzie będzie zgłaszane jako *próba włamania* i KROPKA :)

    Jasne, DSBL czy inne serwisy antyspamowe też pewnie chcą się do Ciebie
    włamywać :-/ Chyba mało jeszcze wiesz o RBLach. Poza tym przeczzytaj
    sobie to co zacytowałeś: nie chcesz być spanowany ? To nie wysyłaj
    poczty do właściciela tego IP i staraj się nie podpaść innym.

    > PS. jak mi ktoś wlezie na mój teren, tłumacząc się, że 'zamek w furtce,
    > wg niego, nie ma najnowszych atestów', to nie będę tego 'doceniał', tylko
    > dam w ryj i zadzwonię po gliny ;)

    ROTFL.
    --
    ŁK