  • 41. Data: 2014-12-17 21:35:04
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    > IMHO dlatego, że tam gdzie był prawy pas niewyznaczony, jest pas do
    > parkowania. Równie dobry wyznacznik końca pasa jak obszar wyłączony z
    > ruchu, barierka czy przepaść.

    Nie ma ,,prawy niewyznaczony". Żaden pas nie jest wyznaczony a ten z
    prawej jedzie zgodnie z art. 16 ust. 4 a to Ty cwaniakujesz, tworząc
    sobie dodatkowy pas i masz pretensje, że on Cię nie wpuszcza.
    A jeśli dwa pojazdy chcą zając jeden pas, to ten z prawej ma
    pierwszeństwo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2014-12-17 22:28:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-17 21:32, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale dlaczego ma być bum? Nagle zawiesiła Ci się szczególna ostrożność
    > i art. 3 PoRD?

    Nie zawiesiła mi się, nie było bum, hamowałem i go przepuściłem. Nawet
    się nie wkurzyłem - ot dzień jak co dzień. Ino ciekawy jestem co by było
    gdyby.

    Przestań mi wmawiać, rzeczy których nie zrobiłem, ani nie napisałem;)

    Shrek.

  • 43. Data: 2014-12-17 22:30:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-17 21:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie ma ,,prawy niewyznaczony". Żaden pas nie jest wyznaczony

    Jak nie ma, jak jest. Jak się mieszczą dwa somochody, to są dwa pasy
    niewyznaczone tak wynika z PoRD.

    Shrek.

  • 44. Data: 2014-12-17 22:35:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    > Jak nie ma, jak jest. Jak się mieszczą dwa somochody, to są dwa pasy
    > niewyznaczone

    Nie jest wyznaczony do skrętu w prawo czy jazdy na wprost.

    > tak wynika z PoRD.

    Dlaczego resztę wyciąłeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2014-12-17 22:52:48
    Od: <4...@1...225249.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Nie ma ,,prawy niewyznaczony". Żaden pas nie jest wyznaczony

    Owszem, były dwa niewyznaczone pasy

    > a ten z prawej jedzie zgodnie z art. 16 ust. 4

    "4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa."

    Oj, jeżeli z prawej był pojazd, to Shrek równiez jechał zgodnie z 16.4,
    zajmując lewy niewyznaczony pas ruchu. Więc YPB?

    >a to Ty cwaniakujesz, tworząc sobie dodatkowy pas

    Nie, ten pas wynika z ustawowego zapisu.

    > A jeśli dwa pojazdy chcą zając jeden pas, to ten z prawej ma
    > pierwszeństwo.

    Udowodnij proszę bez sztuczek erystycznych, że to jadący przy osi jezdni
    zmienia pas ruchu, uwzględniając, że to przy krawężniku pojawia się
    przeszkoda w postaci "parkingu", "przystanku"...

    A może chcesz to samo udowodnić dla jezdni dwukierunkowej bez wyznaczonych
    pasów ruchu, na której mieszczą się dwa pojazdy (po jednym dla kierunku
    ruchu) i jeden z nich napotyka "parking"...Też ma pierwszeństwo bo wjeżdża z
    prawej na pas ruchu?

    Aha, ten z naprzeciwka jedzie po swoim pasie i niczego nie zmienia, tak samo
    jak ten, który jedzie przy osi jezdni...

    --
    'Tom N'

  • 46. Data: 2014-12-18 00:24:26
    Temat: Re: Pasy niewyzanaczone ... zwężenie jezdni.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj akurat sprawa jest chyba prosta, za skrzyżowaniem jest znak
    > "zwężenie prawej strony jezdni" więc kończy się prawy pas:
    > https://www.google.pl/maps/@52.2763002,20.9536896,3a
    ,75y,150.03h,82.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sN-h9cVeLmlX7
    dvXQHDC8Bg!2e0

    znak "zwężenie jezdni" nie informuje, że kończy się pas; ostrzega tylko o możliwości
    utrudnienia w ruchu w związku z zwężeniem jezdni.

  • 47. Data: 2014-12-18 01:44:10
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone i wyznaczone.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    > IMHO ewidentnie ma - pord nie rozróżnia w kwestii piwrwszeństwa przy
    > zmianie pasa wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, więc wychodzi
    > na to, że wyznaczenie nie ma znaczenia.

    Wyznaczenie ma znaczenie. W sytuacji z wątku, przy wyznaczonych pasach,
    ustąpić musiałby jadący po pasie kończącym się, bo będzie zmieniał pas,
    a art. 25.3 tu nie działa, bo znosi go oznakowanie.
    Przy nieoznaczonych pasach ustąpić musi jadący po lewej, bo dochodzi
    do przecięcia toru jazdy nie z wyboru kierowcy, ale wynikającego z sytuacji drogowej.
    art. 25.3 PoRD (pierwszeństwo z prawej strony).

    > I ja osobiście obstawiam, że jest tak, że policja zaproponuje mandat
    > temu na lewym pasie (zasada prawej ręki) bo kto kogo miał po prawej jest
    > bezsporne i jak to niebiescy pójdą po najmniejszej linii oporu. A jak
    > nie przyjmiesz, to w sądzie można dyskutować jak te pasy przebiegały.
    > Shrek.

    Nie będzie żadnej dyskusji w sądzie, tylko przeczytają ci art. 25.3 PoRD
    i za dokształcanie zapłacisz.
    Art. 25.3 jest na takie sytuacje i nie będzie dyskusji o przebiegu pasów.
    Tak prywatnie, wg mnie to kończy się pas temu z lewej, bo prawo mówi,
    że należy jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

  • 48. Data: 2014-12-18 02:21:10
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > przed zwężeniem są dwa pasy ruchu, na zwężce IMO ewidentnie prawy się
    > kończy, a zmieniając pas należy ustąpić pierwszeństwa.
    > Łukasz

    IMO kończy się lewy pas, bo należy jechać możliwie blisko prawej
    strony jezdni.
    Tutaj zmiana pasa nie wynika z wyboru kierowcy, ale jest taka
    sytuacja drogowa i po to jest art. 25.3 (pierwszeństwo z prawej).

  • 49. Data: 2014-12-18 06:56:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-17 22:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie jest wyznaczony do skrętu w prawo czy jazdy na wprost.

    Ani ja nie pisałem, że jest, ani ty. Nie kręć.

    > Dlaczego resztę wyciąłeś?

    A co niby miałem zostawić. To że twoim zdaniem smutnego człowieczka
    przepuszczenie innego samochodu skręcającego w prawo jest cwaniaczkowaniewm?

    Shrek.

  • 50. Data: 2014-12-18 06:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 01:44, Jankol wrote:

> [...]
    drogowej.
    > art. 25.3 PoRD (pierwszeństwo z prawej strony).

    No właśnie nie zgodzę się:

    "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony."

    Nie ma znaczenia wyznaczony czy nie - zmieniasz ustępujesz. Chyba, że
    czegoś nie znalazłem.

    > Art. 25.3 jest na takie sytuacje i nie będzie dyskusji o przebiegu pasów.
    > Tak prywatnie, wg mnie to kończy się pas temu z lewej, bo prawo mówi,
    > że należy jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

    OK - czyli po prostu diabli wiedzą jak te pasy idą.

    Shrek.