  • 51. Data: 2014-12-18 08:57:02
    Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2014 21:07:10 +0100, Shrek napisał(a):
> [...]
    ,75y,5.09h,60.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1sz6v54GQpINdYBX
    XEyp-LHw!2e0

    > IMHO ewidentnie - Pas jest wąski od początku, ale dwa samochody się
    > mieszczą przed przejściem, na przejściu (a zaraz potem nawet się

    Osobowe. Bo dwie ciezarowki po 2.50 to raczej nie.
    Co budzi watpliwosci ile tych pasow tam jest zodnie z ustawa.

    > rozszerza). Przestają się mieścić jak zaczyna się pas do parkowania.
    > Cieżko dyskutować z tym, ze skoro były dwa pasy niewyznaczone, a potem
    > na miejscu prawego jest pas do parkowania, to ten prawy się kończy.
    >
    > Z przesunięcia w lewo nic nie wynika - jak droga robi "sekę" to nie
    > pojawiają i nie kończą się z tego powodu pasy. Po prostu pasy też robią
    > "eskę".

    Ale nadal ma szerokosc dwoch pasow, wiec nie ma problemu.

    Myslalem raczej o sytuacji - srodkowa linia ciagle prosto, kraweznik
    wyraznie zweza na pewnym odcinku. Albo kraweznik prosto, a srodkowa
    linia zweza. Tez co prawda nie wiadomo kto zmienia pas, ale jakies
    podstawy sa do twierdzenia ze "moj nie zanika".

    A tu takie nie wiadomo co - moze "eska", i to ten z lewej za malo
    odbil w lewo :-)

    J.

  • 52. Data: 2014-12-18 09:08:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Dec 2014 21:20:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > IMHO ewidentnie ma - pord nie rozróżnia w kwestii piwrwszeństwa przy
    > zmianie pasa wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, więc wychodzi
    > na to, że wyznaczenie nie ma znaczenia. Chyba że źle szukałem. Skoro
    > były dwa a jest jeden, to ktoś musiał zmienić;)

    Ale kto, o to jest pytanie :-)

    A linie tu kreca i nic nie wiadomo.

    > I ja osobiście obstawiam, że jest tak, że policja zaproponuje mandat
    > temu na lewym pasie (zasada prawej ręki) bo kto kogo miał po prawej jest
    > bezsporne i jak to niebiescy pójdą po najmniejszej linii oporu. A jak
    > nie przyjmiesz, to w sądzie można dyskutować jak te pasy przebiegały.

    Policjanty raczej popatrza kto komu w drzwi wjechal ... a moze i nie,
    no bo jesli ten zmieniajacy pas droge mu zajechal ... :-)

    J.

  • 53. Data: 2014-12-18 09:23:32
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Policjanty raczej popatrza kto komu w drzwi wjechal ... a moze i nie,
    > no bo jesli ten zmieniajacy pas droge mu zajechal ... :-)

    Uwaga, koncze te dyskusje!
    Rozmawialem z oficerem dyzurnym z wydzialu ruchu drogowego KSP na Walicow.
    Przy niezwyznaczonych pasach i zwezaniu jezdni pierwszenstwo ma ten z prawej
    strony.
    Dziekuje za uwage :)

  • 54. Data: 2014-12-18 10:01:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Dec 2014 08:57:02 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Osobowe. Bo dwie ciezarowki po 2.50 to raczej nie.
    > Co budzi watpliwosci ile tych pasow tam jest zodnie z ustawa.

    Więc dla osobówek są dwa pasy, a dla ciężarówek tylko jeden, sytuacja
    taka jak kiedyś była na moście Syreny.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 55. Data: 2014-12-18 10:10:16
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone i wyznaczone.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    > Nie ma znaczenia wyznaczony czy nie - zmieniasz ustępujesz. Chyba, że
    > czegoś nie znalazłem.

    Sytuacja nie jest tak oczywista w przypadku pasów niewyznaczonych
    i w sytuacji, gdy nie wiadomo który kończy się, bo jest zwężenie jezdni
    i dalej tylko jeden pas ruchu.
    Wg mnie należy wtedy stosować art. 25.3 pierwszeństwo z prawej.

  • 56. Data: 2014-12-18 10:18:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    >i dalej tylko jeden pas ruchu.
    >Wg mnie należy wtedy stosować art. 25.3 pierwszeństwo z prawej.

    Zawsze konczy sie lewy. Tak powiedzial policyjny oficer z wrd ksp :)

  • 57. Data: 2014-12-18 10:40:48
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    Thursday, December 18, 2014, 6:56:13 AM, you wrote:

    > Ani ja nie pisałem, że jest, ani ty. Nie kręć.
    > A co niby miałem zostawić. To że twoim zdaniem smutnego człowieczka
    > przepuszczenie innego samochodu skręcającego w prawo jest cwaniaczkowaniewm?

    Cwaniaczkowaniem jest usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa na
    prawidłowo jadącym.

    Ale tobie nie w smak art. 16 ust.4 i dlatego wyciąłeś niewygodne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 58. Data: 2014-12-18 11:50:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Więc dla osobówek są dwa pasy, a dla ciężarówek tylko jeden, sytuacja
    >taka jak kiedyś była na moście Syreny.

    Ale ustawa pisze "pas jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu
    pojazdów wielośladowych"

    No i teraz zgaduj - jada dwa maluchy obok siebie, to najwyrazniej mamy
    dwa pasy, czy jak nie ma 5.20m, to jest niewystarczajaca szerokosc
    dla ruchu dwoch rzedow pojazdow ?

    A potem jeszcze mozemy sprawdzic czy na tej ulicy nie ma zakazu jazdy
    samochodow ciezarowych ... ale Hummer jest osobowy :-)

    J.

  • 59. Data: 2014-12-18 13:00:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.12.2014 09:23, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > Przy niezwyznaczonych pasach i zwezaniu jezdni pierwszenstwo ma ten z prawej

    Jak porozmawiasz z innym oficerem dyżurnym, mogłoby się okazać że ma
    inne zdanie na ten temat. A jeszcze liczy się zdanie Wysokiego Sądu.

    Myślę że jakby zrobić sondę wśród sędziów z pytaniem który pas się
    kończy, to by wygrał "kończy się pas z prawej, lewy jedzie prosto", ale
    przewagą 51%.

    p. m.

  • 60. Data: 2014-12-18 19:17:53
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2014-12-17 o 22:52, (Tom N) pisze:
    > Udowodnij proszę bez sztuczek erystycznych, że to jadący przy osi
    > jezdni zmienia pas ruchu, uwzględniając, że to przy krawężniku pojawia
    > się przeszkoda w postaci "parkingu", "przystanku"... A może chcesz to
    > samo udowodnić dla jezdni dwukierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu,
    > na której mieszczą się dwa pojazdy (po jednym dla kierunku ruchu) i
    > jeden z nich napotyka "parking"...Też ma pierwszeństwo bo wjeżdża z
    > prawej na pas ruchu? Aha, ten z naprzeciwka jedzie po swoim pasie i
    > niczego nie zmienia, tak samo jak ten, który jedzie przy osi jezdni...
    Jeśli w sytuacji ze zdania pierwszego mamy szerokość na dwa auta a przy
    krawężniku są miejsca parkingowe lub ich niema ale coś tam stoi (auto
    bądź barierka za którą jest wykop),
    to należy przyjąć że prawy pas jest zajęty i należy go zmienić na lewy
    (też nie wyznaczony) i pozostaje zasada zmiany pasa.
    Tak samo jakbyśmy wyprzedzali pojazd jadący powoli przy prawej krawędzi.
    Jeśli pas zwęża się naturalnie, to zasada ten po prawej ma
    pierwszeństwo, bez względu czy to krawężnik z prawej się ugina czy linia
    (linie) osi jezdni.

    --
    --- xyz