  • 61. Data: 2014-12-18 19:23:43
    Temat: Re: Pasy niewyzanaczone
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 08:57, J.F. wrote:

    > Osobowe. Bo dwie ciezarowki po 2.50 to raczej nie.
    > Co budzi watpliwosci ile tych pasow tam jest zodnie z ustawa.

    Nie budzi - jak się aktualnie dwa mieszczą to są dwa pasy niewyznaczone.

    > Ale nadal ma szerokosc dwoch pasow, wiec nie ma problemu.

    hm...

    https://www.google.pl/maps/@52.2774817,20.9231641,3a
    ,75y,9.04h,77.4t/data=!3m4!1e1!3m2!1shQjWSYuvjsVdOW7
    TlWJ3Vw!2e0

    Chyba ze złożonymi lusterkami;)

    > Myslalem raczej o sytuacji - srodkowa linia ciagle prosto, kraweznik
    > wyraznie zweza na pewnym odcinku. Albo kraweznik prosto, a srodkowa
    > linia zweza.

    Weź no - tu nic nie skręca - po prostu tam gdzie się mieścił samochód
    jest pas do parkowania.

    Shrek.

  • 62. Data: 2014-12-18 19:25:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 11:50, J.F. wrote:

    > Ale ustawa pisze "pas jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu
    > pojazdów wielośladowych"

    A nad czym tu myśleć - skoro się mieszczą, to znaczy, że jest wystarczający.

    Shrek.

  • 63. Data: 2014-12-18 19:33:50
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone ... pierwszeństwo ma ten z prawej.
    Od: <7...@1...193350.invalid> (Tom N)

    xyz w

    > Jeśli pas zwęża się naturalnie, to zasada ten po prawej ma
    > pierwszeństwo, bez względu czy to krawężnik z prawej się ugina czy linia
    > (linie) osi jezdni.

    Ma pierwszeństwo bo jest z prawej? A skorzystanie z tego pierwszeństwa
    oznacza wyprzedzanie z prawej na jezdni bez wyznaczonych pasów ruchu czyli
    wykroczenie, czyli w sumie jakby nie miał pierwszeństwa.

    Oczywiście mowa o pojazdach jadących obok siebie...

    --
    'Tom N'

  • 64. Data: 2014-12-18 19:34:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 10:40, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Cwaniaczkowaniem jest usiłowanie wymuszenia pierwszeństwa na
    > prawidłowo jadącym.

    LOL - ty z tych co, jak dziesieciu zjedzie w lewo żeby prawostrzałkowca
    przepuścić, to się wpierdolisz, staniesz na światłach jak krowa żeby
    niekt przypadkiem z ich uprzejmości nie skorzystap, potem wyprzedzisz
    prawą stroną (czego akurat w tym wypadku robić nie wolno) i jeszcze
    zwyzywasz resztę od cwaniaczków, twierdząc, że prawidłowo zrobiłeś. No,
    wot kultura!

    Pozdrawiam, i mniej stresów na drodze życzę, bo chyba ci żyłka pęka;)

    > Ale tobie nie w smak art. 16 ust.4 i dlatego wyciąłeś niewygodne.

    Wygodne czy nie - bez znaczenia - po prostu grzecznie zapytałem (głównie
    o to czy pasy niewyznaczone się zmienia), a ty piszesz, że pasy
    niewyznaczone nie istnieją (co jest bzdurą z założenia, bo istnieją na
    mocy ustawy) i wyskakujesz z cwaniaczkowaniem oraz osobistymi wycieczkami.

    Pozdr,
    Shrek.

  • 65. Data: 2014-12-18 19:38:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-17 22:52, (Tom N) wrote:

    > "4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    > zajmować więcej niż jednego pasa."
    >
    > Oj, jeżeli z prawej był pojazd, to Shrek równiez jechał zgodnie z 16.4,
    > zajmując lewy niewyznaczony pas ruchu. Więc YPB?

    Nie twórzmy bytów ponad miarę - nie było nikogo na prawym, a zjechałem w
    lewo, żeby przepuścić zielono-strzałkowców. Bez przesady - po coś ten
    asfalt wylewają w ilości większej niż absolutne miniumum jednego
    najwęższego pasa.

    Zresztą akurat w jaki sposób się tam znalazłem nie ma specjalnie
    znaczenia dla ustalenia winy ewentualnej kolizji.

    Shrek.

  • 66. Data: 2014-12-18 19:42:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 19:33, (Tom N) wrote:

    > Ma pierwszeństwo bo jest z prawej? A skorzystanie z tego pierwszeństwa
    > oznacza wyprzedzanie z prawej na jezdni bez wyznaczonych pasów ruchu czyli
    > wykroczenie, czyli w sumie jakby nie miał pierwszeństwa.

    Nie do końca - jeśli przyjąć, że pierwszeństwo ma ten z prawej, to
    wyprzedzający będzie winny wyprzedzania, a kolizji ten z lewej. No nic -
    chciałem się dowiedzieć czegoś konkretnego, a wyszło jak zwykle, plus
    zjebka od Romka;)

    Shrek.

  • 67. Data: 2014-12-18 19:45:06
    Temat: Re: Pasy niewyznaczone i wyznaczone.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sytuacja nie jest tak oczywista w przypadku pasów niewyznaczonych

    Jakby była, to bym nie pytał:)

    > i w sytuacji, gdy nie wiadomo który kończy się, bo jest zwężenie jezdni
    > i dalej tylko jeden pas ruchu.
    > Wg mnie należy wtedy stosować art. 25.3 pierwszeństwo z prawej.

    Wg mnie artykuł o zmianie pasa jest "wyższy". I chyba znam już
    rozwiązanie - Jak stwiedził Czesław "zawsze kończy się lewy" bo tak i
    już - bez sensu, ale prosto i elegancko;)

    Shrek.

  • 68. Data: 2014-12-18 19:46:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    [...]

> [...]
    TlWJ3Vw!2e0
    > Chyba ze złożonymi lusterkami;)
    > Weź no - tu nic nie skręca - po prostu tam gdzie się mieścił samochód

    Nie można parkować tuż przed skrzyżowaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2014-12-18 19:46:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-18 09:23, Czesław Wiśniak wrote:

    > Uwaga, koncze te dyskusje!
    > Rozmawialem z oficerem dyzurnym z wydzialu ruchu drogowego KSP na Walicow.
    > Przy niezwyznaczonych pasach i zwezaniu jezdni pierwszenstwo ma ten z
    > prawej strony.
    > Dziekuje za uwage :)

    No i sprawa jasne, dzięki. Czyli jednak w razie "W" pisać oświadczenie,
    albo sprawdzić się w sądzie.

    Shrek.

  • 70. Data: 2014-12-18 19:50:47
    Od: <5...@2...195047.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Nie do końca - jeśli przyjąć, że pierwszeństwo ma ten z prawej,

    Jeżeli ma mieć pierwszeństwo uzyskane poprzez naruszenie innego przepisu, to
    lepiej, żeby go nie miał. Nieprawdaż? :D

    Podobne (wreszcie) jest podejście do wyprzedzania na skrzyżowaniu pojazdu
    sygnalizującego zamiar skrętu w lewo, kiedyś winny (kolizji/wypadku) był
    skręcający, w okresie przejściowym oboje kierujących po połowie, a obecnie
    (coraz częściej) wyprzedzający.

    --
    'Tom N'