  • Data: 2010-06-06 18:37:33
    Temat: Re: Pasta zabezpieczajaca
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj.

    > Czym zabezpieczacie zlaczke "F" przed działaniem
    > niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych?

    Najlepiej dobra tasma monterska (adhesive tape).

    W zaleznosci od klimatu, rodzaju F-ki, kabla, sa rozne
    zagrozenia zwiazane, głownie z wilgocia.

    W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
    to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
    "hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

    Jak dawno trolowalem na alt.satellite.tv.europe, to
    ciagle zwracano mi uwage na brak "adhesive tape".

    Dawniej do LNB dolaczano specjalna mase hermetyzujaca,
    jak guma do zucia.

    Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
    tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

    Z wazelina, smarami to nie probuj, wyplynie ci to, zasyfi
    okolice i przyciagnie kurz i syf z calej okolicy.

    Pzdr.J.P.