  • 1. Data: 2010-06-04 20:40:31
    Temat: Pasta zabezpieczajaca
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam.
    Czym zabezpieczacie zlaczke "F" przed działaniem niesprzyjajacych warunkow
    atmosferycznych?
    Mozecie polecic cos sprawdzonego?
    Czy moge uzyc zwyklej wazeliny technicznej za 4zl?
    Niestety na jej opakowaniu nie ma zadnej informacji poza danymi producenta,
    kodem paskowym i okresem gwarancji wiec nie wiem czy moge ja zastosowac.

  • 2. Data: 2010-06-04 20:55:17
    Temat: Re: Pasta zabezpieczajaca
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 4 Jun 2010 22:40:31 +0200, roxy napisał(a):

> [...]
    > kodem paskowym i okresem gwarancji wiec nie wiem czy moge ja zastosowac.

    Nie, oczywiście trzeba uzyć pasty za conajmniej 5000 zł żeby prawidłowo
    zabezpieczyć złączkę za 20 groszy...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-06-04 23:31:35
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Nie, oczywiście trzeba uzyć pasty za conajmniej 5000 zł żeby prawidłowo
    > zabezpieczyć złączkę za 20 groszy...

    Warto też kupić złotą F'kę albo chociaż pozłacaną.
    Powoduje to znaczne poprawienie się kontrastu
    nawet do wyskości 1:100000000 albo i kilka zer
    więcej!

    Tomy M.

  • 4. Data: 2010-06-05 09:08:33
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Warto też kupić złotą F'kę albo chociaż pozłacaną.
    > Powoduje to znaczne poprawienie się kontrastu
    > nawet do wyskości 1:100000000 albo i kilka zer
    > więcej!

    A potem sie człowiek musi nawqrwiać jak trzeba antene poprawić bo usmarowany
    cały od jakiegoś gówna zanim jeszcze miernik podepnie.
    Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

  • 5. Data: 2010-06-05 10:46:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niestety na jej opakowaniu nie ma zadnej informacji poza danymi
    > producenta, kodem paskowym i okresem gwarancji wiec nie wiem czy moge ja

    Najlepsza jest taśma samowulkanizująca.
    http://www.dipol.com.pl/tasma_samowulkanizujaca_pib_
    scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm

    Lub jak BaX radzi - silikon.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2010-06-05 11:03:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 11:08:33 +0200, BaX napisał(a):

    > A potem sie człowiek musi nawqrwiać jak trzeba antene poprawić bo usmarowany
    > cały od jakiegoś gówna zanim jeszcze miernik podepnie.
    > Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

    Tylko po jaką cholerę? Normalna, niczym nie zabezpieczona efka wytrzymuje
    od kilku, do kilkunastu lat, nawet jak koroduje z zewnątrz.
    Korozja w środku występuje bardzo rzadko, chyba, że jakaś oferma montuje
    złącza tak, że kapie na to woda (wyjście z konwertera powinno być
    skierowane w dół i każde inne złącze też, żeby woda po kablu płynęła w
    kierunku OD złącza a nie DO).
    Jak już zgnije tak, że się nie będzie łączyć, to się utnie 3 cm kabla i
    założy nową na kolejne kilka (-naście) lat.
    W zasadzie NIGDY nie miałem potrzeby wymieniania efki z powodu korozji.
    Jeżeli coś robiłem, była to zmiana wywołana zmianą konfiguracji lub
    sprzętu. Przy czym zazwyczaj zakładałem spowrotem te same efki. Zdarzyło mi
    się wyrzucić z powodu korozji może 2 albo 3 w zyciu.
    Nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm.
    Jak ktoś odczuwa przemożną i nieodparta potrzebę zabezpieczania czegoś, to
    niech sobie folię na pilota założy. Też głupie, ale łatwiejsze do
    zrobienia. Choć pewnie zaraz zaczną się pytania jaka folia lepsza.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-06-05 11:05:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    > Silikonem zanitarnym obsmarkać, lepiej schodzi i nie brudzi. /montera/ :D

    no i zapomniałem - silikon ma kwaśny odczyn i prędzej przyśpieszy korozje
    niż zatrzyma.
    Po drugie w tym przypadku zapewnie częsciej wodoszczelność drugiego rodzaju
    - jak woda wpłynie, to już nie wypłynie

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-06-05 17:37:40
    Od: spammtrapp <g...@...necie>

    W dniu 2010-06-05 13:05, Waldek Godel pisze:
> [...]
    > niż zatrzyma.
    > Po drugie w tym przypadku zapewnie częsciej wodoszczelność drugiego rodzaju

    Sa silikony neutralne, nie na bazie octu. A ja albo oblewam calosc
    klejem z pistoletu klejowego albo obwijam tasma samowulkanizująca.

  • 9. Data: 2010-06-05 18:44:43
    Od: "dx" <d...@m...kom>

> [...]
    > atmosferycznych?
    > Mozecie polecic cos sprawdzonego?
    > Czy moge uzyc zwyklej wazeliny technicznej za 4zl?

    Wazelina w sloneczny dzien sie roztopi i wyplynie.
    Ja polecam olac sprawe i dac sobie z tym spokoj.
    Takie "zabezpieczenia" moga narobic wiecej szkod niz pozytku (zbieranie sie
    wilgoci, reagowanie z metalem/konwerterem w wysokich temperaturach).

    dx

  • 10. Data: 2010-06-06 18:37:33
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    > Czym zabezpieczacie zlaczke "F" przed działaniem
    > niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych?

    Najlepiej dobra tasma monterska (adhesive tape).

    W zaleznosci od klimatu, rodzaju F-ki, kabla, sa rozne
    zagrozenia zwiazane, głownie z wilgocia.

    W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
    to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
    "hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

    Jak dawno trolowalem na alt.satellite.tv.europe, to
    ciagle zwracano mi uwage na brak "adhesive tape".

    Dawniej do LNB dolaczano specjalna mase hermetyzujaca,
    jak guma do zucia.

    Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
    tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

    Z wazelina, smarami to nie probuj, wyplynie ci to, zasyfi
    okolice i przyciagnie kurz i syf z calej okolicy.

    Pzdr.J.P.