  • 21. Data: 2015-03-18 12:07:54
    Temat: Re: Pasta lutownicza ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości

    >Liczyłem, że jak z takich spamów zaledwie 0.01% dojdzie do skutku, to
    >już i tak ostra kasiora leci.

    A to chyba zalezy za co.

    Jak mnie namawiaja na ubezpieczenie samochodu ... powiedzmy 500zl, z
    czego jakies 150 zysku/marzy, a dzwoniacy jednak te ~20-30zl/h
    kosztuje.

    Strasznie dzwonia z zaproszeniami na jakies pokazy kulinarne i
    medyczne.
    To jest ciekawostka, bo przeciez potem jeszcze ze 3 ludzi obrabia
    przez 2h tych emerytow, sale trzeba wynajac, transport zorganizowac
    ... ci staruszkowie naprawde tacy naiwni, ze daja sobie wcisnac garnki
    po 10 tys czy posciel po 2 tys ?

    No chyba sa, moja mama najlepszym przykladem.

    J.

  • 22. Data: 2015-03-18 13:04:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-18 12:07, J.F. wrote:
    [...]
> [...]
    > 2h tych emerytow, sale trzeba wynajac, transport zorganizowac ... ci
    > staruszkowie naprawde tacy naiwni, ze daja sobie wcisnac garnki po 10
    No sąsiadka moich starych, lat 82, kupiła sobie na takim pokazie
    bioharmonizer cośtamcośtam za ~4 kzł. :-D A po powrocie do domu, gdy już
    się ocknęła z szału zakupowego, to zadzwoniła do mnie aby to odkręcić.
    :-D A moja własna matka dała się naciągnąć na zmianę firmy
    telekomunikacyjnej z Orange na "Telekomunikację dla Domu" (umowa
    oczywiście tylko z pozoru bardziej atrakcyjna, tj. przez II pierwsze
    miesiące) - naciągacze dzwonią i tak gadają, że można odnieść wrażenie,
    że są przedstawicielami TP SA (która, notabene, już nie istnieje). No i
    oczywiście ja to odkręcałem. :-) Starsi ludzi są mało asertywni. Np.
    zamiast natychmiast odłożyć słuchawkę to wsłuchują się w to co
    telemarketer ma do powiedzenia i dopiero wtedy odmawiają. Albo i nie. :-D

  • 23. Data: 2015-03-18 13:45:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A to chyba zalezy za co.

    Nie, no jasne, że nie można wszystkiego pakować do jednego wora. Ale tak,
    jak oszacować, co i w jaki sposób jest reklamowane, to mam podstawy
    przypuszczać, że to jednak działa. Bo gdyby taka akcja miała by być
    kosztowna, a zysk nikły, to chyba by im się nie opylało?

    > Jak mnie namawiaja na ubezpieczenie samochodu ... powiedzmy 500zl, z czego
    > jakies 150 zysku/marzy, a dzwoniacy jednak te ~20-30zl/h kosztuje.

    Ano. Więc chyba przynajmniej muszą jakoś wstępnie szacować, czy w ogóle
    robić takie akcje, bo jakby mieli wydać 200, a zarobić tylko 100, a do tego
    jeszcze wypłacić odszkodowań za drugie 100, to nie warto włazić. Ale jeśli
    by koszt wyniósł 500, a najmniejszy choćby zysk już 1000, to ja bym już się
    chyba zakręcił.

    > Strasznie dzwonia z zaproszeniami na jakies pokazy kulinarne i medyczne.

    Jeszcze występ satyryczny, Kryszak (sam na jednym byłem), Grabowski, chyba
    Pazura jako magnes...

> [...]
    > czy posciel po 2 tys ?
    >
    > No chyba sa, moja mama najlepszym przykladem.

    No, moja mama kiedyś dała się wrobić w odkurzacz Irobot Roomba, za który
    chcieli 4kPLN z haczykiem, oraz zestaw garnków, nie powiem, ładne i solidne
    były, za które chcieli chyba coś koło 5 tysiaków, a razem "za wyjątkowo
    korzystną cenę" hmm... ok. 7kPLN... Na szczęście pewne rzeczy już wiedziałem
    wówczas i w ciągu 10 dni odstąpione zostało od umowy, nie pamiętam, czy ktoś
    przyjechał po sprzęt, czy był odesłany. Odkurzacz jakiś czas potem znalazłem
    w normalnym sklepie w necie za ok. 950 PLN (poniżej tauzena w każdym razie),
    a podobne garnki widywałem w cenie poniżej 2kPLN...
    Podobno niektórzy z takich sprzedawców z pokazów byli na tyle bezczelni, że
    nawet metek z oryginalnych sklepow nie odczepiali, gdzie "cudowny" koc za
    kilkaset, a nawet powyżej tysiaca PLN, w sklepie kosztował ledwie
    dwucyfrowo...
    Jak w zeszłym roku chodziłem na rehabilitację, to się z rehabilitantem
    zgadało o sprzęcie właśnie typu Bioptron et consortes, że "tyle kosztuje, bo
    kosztowne są badania, czy nie szkodzi". Najlepsze, że rehabilitant nie
    kłamał, tylko mówił tak, jak jemu powiedziano.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 24. Data: 2015-03-18 14:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >podstawy przypuszczać, że to jednak działa. Bo gdyby taka akcja miała
    >by być kosztowna, a zysk nikły, to chyba by im się nie opylało?

    To niewatpliwie - skoro dziala, to znaczy ze na tym sie jednak
    zarabia.
    Ale niekoniecznie przy takich liczbach.

> [...]
    >warto włazić. Ale jeśli by koszt wyniósł 500, a najmniejszy choćby
    >zysk już 1000, to ja bym już się chyba zakręcił.

    Masz duza firme, to nawet niech koszt wyniesie 1000 a juz sie oplaca.
    Za rok nie musisz dzwonic, bo polisa sie przedluza.
    Ba, moze nawet oplaca sie doplacic 200zl w pierwszym roku.
    Reklamy w TV tez kosztuja.

    Tylko - taki czlowiek musi jednak chetnego na polise znalezc.
    A on moze dzwonic i dzwonic i dzwonic i g* z tego miec.

> [...]
    >który chcieli 4kPLN z haczykiem, oraz zestaw garnków, nie powiem,
    >ładne i solidne były, za które chcieli chyba coś koło 5 tysiaków, a

    Tylko ze takich staruszkow nie ma duzo na pokazie. A podejrzewam ze
    przynajmniej jeden jest z szajki :-)
    Oplaca sie jak sprzedadza jeden czy dwa komplety ?

    J.

  • 25. Data: 2015-03-18 14:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-03-18 12:07, J.F. wrote:
    [...]
> [...]
    >już
    >się ocknęła z szału zakupowego, to zadzwoniła do mnie aby to

    Moja mamuska tez, ale ja sposobem wzieli.
    "urzadzenie jest dofinansowane z Unii i kosztuje 160 zl. Tylko musimy
    papiery na dofinansowanie podpisac".
    A potem sie okazalo ze to 160 zl raty co miesiac.

    Zreszta cholera wie co tam mowili, bo mamuska jak wychodzila to juz
    wiedziala ze podpisala umowe kredytowa, zreszta duzymi literami
    napisane, ale moze sprytnie zaslonili.
    Taki gatunek czlowieka ci staruszkowie - "nie wiem co podpisalam, ja
    nie widzialam, a okularow nie mialam".
    Ciekawe czy tylko u nas po komunie, czy na calym swiecie ...

    Firma sie dobrze przygotowala - sprzedaz w lokalu przedsiebiorstwa,
    urzadzenie CE ma, certyfikat wydany na Wegrzech - nie ugryzlem.

    J.

  • 26. Data: 2015-03-18 14:36:57
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 14:13, J.F. pisze:

    > Taki gatunek czlowieka ci staruszkowie - "nie wiem co podpisalam, ja nie
    > widzialam, a okularow nie mialam".
    > Ciekawe czy tylko u nas po komunie, czy na calym swiecie ...

    Swoją drogą, kursy z asertywności dla III wieku by się przydały.

    --
    P.Jankisz

  • 27. Data: 2015-03-18 15:49:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A może by to w kontrolowany sposób "pociagnąć"? :) Znów - zużyć im
    > trochę zasobów, niech wiedzą, że ten klient bez krawata jest...
    > Ja czasem, jak mi przychodzi fałszywka chcąca zalogowania na konto w
    > banku przez kliknięcie w podesłany link, to wciskam im całkowicie
    > fałszywe dane, choć niektórzy są cwani i badają, czy są zgodne z
    > formatem, aby zatruć im bazę.

    Chyba następnym razem tak zrobię, normalnie to nie chce mi się z nimi
    gadać... ale... pomysł jest, muszę zrobić coby fon sam nagrywał rozmowy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 28. Data: 2015-03-18 18:57:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tylko ze takich staruszkow nie ma duzo na pokazie. A podejrzewam ze
    > przynajmniej jeden jest z szajki :-)

    A wcale się nie zdziwię.

    > Oplaca sie jak sprzedadza jeden czy dwa komplety ?

    Pff... parę razy byłem i idzie tego więcej, niż 1, czy 2... więc... :) :P
    Nie, nie poniosłem z tego tytułu żadnych kosztów, poza biletem na autobus...
    A raz miałem w klubie osiedlowym, tuż przy osiedlu.
    Schemat dymania podobny.

  • 29. Data: 2015-03-18 21:57:08
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 03/18/2015 02:06 PM, J.F. wrote:

    > Tylko ze takich staruszkow nie ma duzo na pokazie. A podejrzewam ze
    > przynajmniej jeden jest z szajki :-)
    > Oplaca sie jak sprzedadza jeden czy dwa komplety ?

    Opłaca się.
    Stosują wręcz chwyty, że sprzedają tylko max. 3 komplety na całym
    pokazie, więc te pierwsze 3 osoby są szczęśliwe, że im się udało, a
    reszta im zazdrości. Co gorsze, to te pierwsze 3 mają dodatkową
    motywację być w tej 'wyróżnionej' trójcie (i mieć mniej wątpliwości), bo
    na ich miejsce jest kilku kolejnych emerytów. Parcie musi byc silne,
    żeby wyłączyć całkiem myślenie.
    Całość polega na tym, żeby wytworzyć wrażenie, że ludzie kupują coś
    wyjątkowego (czyli normalnie droższego niż to co kupują) po okazyjnej
    cenie (czyli na początku cena całkiem z sufitu, ale dzisiaj jest
    wyjątkowa promocja i sprzedajemy pół darmo) oraz że kupujący są
    wyjątkowi (tylko kilka kompletów, sąsiad nie będzie miał) itd.
    Ograniczona ilość redukuje też ryzyko zwrotu, bo piętnastu emerytów się
    nie skrzyknie razem, że ich zrobiono w balona i nie oddadzą wszyscy na
    raz - masz 3 niezależne osoby z dużego osiedla, które pewnie się nie
    znają razem, więc każdy sam będzie po cichu udawał, że to była okazja
    nawet jak już emocje opadną.
    Sama psychologia. Dobrze, że im czegoś w stylu tabletek 'gwałtu' jeszcze
    nie podają na tych pokazach:-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 30. Data: 2015-03-19 00:42:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 18-03-2015 14:36, PeJot wrote:

    > Swoją drogą, kursy z asertywności dla III wieku by się przydały.

    Wy tu sobie gadugadu o staruszkach, co to nabierają się na cuda na kiju,
    a sami łyknęliście Zieloną Wyspę "z połykiem".
    K.