    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pasta lutownicza ?
    Date: Wed, 18 Mar 2015 21:57:08 +0100
    <me5k8u$hj2$1@node1.news.atman.pl> <me6a8m$ph9$1@node2.news.atman.pl>
    <me6lt7$5h6$1@node2.news.atman.pl> <me8usk$v0v$1@node1.news.atman.pl>
    <mea546$ms5$1@node2.news.atman.pl>
    <5508b463$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mebf3h$jj1$1@node1.news.atman.pl>
    <55095f16$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <mebs0g$1lk$1@node1.news.atman.pl>
    <384326f3$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>

    On 03/18/2015 02:06 PM, J.F. wrote:

    > Tylko ze takich staruszkow nie ma duzo na pokazie. A podejrzewam ze
    > przynajmniej jeden jest z szajki :-)
    > Oplaca sie jak sprzedadza jeden czy dwa komplety ?

    Opłaca się.
    Stosują wręcz chwyty, że sprzedają tylko max. 3 komplety na całym
    pokazie, więc te pierwsze 3 osoby są szczęśliwe, że im się udało, a
    reszta im zazdrości. Co gorsze, to te pierwsze 3 mają dodatkową
    motywację być w tej 'wyróżnionej' trójcie (i mieć mniej wątpliwości), bo
    na ich miejsce jest kilku kolejnych emerytów. Parcie musi byc silne,
    żeby wyłączyć całkiem myślenie.
    Całość polega na tym, żeby wytworzyć wrażenie, że ludzie kupują coś
    wyjątkowego (czyli normalnie droższego niż to co kupują) po okazyjnej
    cenie (czyli na początku cena całkiem z sufitu, ale dzisiaj jest
    wyjątkowa promocja i sprzedajemy pół darmo) oraz że kupujący są
    wyjątkowi (tylko kilka kompletów, sąsiad nie będzie miał) itd.
    Ograniczona ilość redukuje też ryzyko zwrotu, bo piętnastu emerytów się
    nie skrzyknie razem, że ich zrobiono w balona i nie oddadzą wszyscy na
    raz - masz 3 niezależne osoby z dużego osiedla, które pewnie się nie
    znają razem, więc każdy sam będzie po cichu udawał, że to była okazja
    nawet jak już emocje opadną.
    Sama psychologia. Dobrze, że im czegoś w stylu tabletek 'gwałtu' jeszcze
    nie podają na tych pokazach:-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg