  • 131. Data: 2016-10-01 19:15:25
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 01 Oct 2016 18:45:51 +0200, slawek wrote:

    > Tajemniczy, niezbadany, niewyjaśniony. To chyba dobre określenie na
    > coś, co wymaga głębokiej wiary w twoje możliwości. Skoro pizza może
    > być mistyczny, to makaron jaki klepiesz chyba też...

    Widząc Twoje pojęcie o inżynierii oprogramowania jakie w tym wątku
    wykazałeś mam podejrzenie, że bliżej Tobie do makaronu niż do kodu jaki
    powstaje na mojej klawiaturze. I nie, przepisywanie formuł matematycznych w
    struktury języka programowania nie czyni Cię znawcą umiejętności tegoż
    programowania.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 132. Data: 2016-10-01 19:42:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-01 18:59, slawek wrote:
    > A czy każdy dwunastolatek jest taki jak twoje dzieciaczki, że nie
    > potrafi sam przeczytać książki, sam się czegoś nauczyć?

    Dwunastolatki mają małe parcie do szukania rozwiązań mających sens w
    przyszłości. Trzeba je puknąc we własciwą stronę. Nauczanie Pascala
    (czego w szkolach sie nie czyni z braku jakiegokolwiek nauczania
    przedmiotów ścisłych) jest puknieciem w stronę przeciwną niż rynek. Jaki
    mialo by mieć cel? Na uczelniach pascal jest nauczany zgodnie z
    aksometem że "najlepiej pokazuje się w nim programowanie" co jest
    oczywista nieprawdą bo nauczalnie funkcyjnego lispa mialo by o wiele
    większy sens niż najbardziej kiepskiego z dostepnych języków
    imperatywnych bez przyszłości jakim jest Pascal.

    > Czyli uczysz gimnazjalistów. I uznałeś Perl za wredny. Ok. A myślałeś
    > kiedyś o Tcl?

    Tcl jest jezykiem złym do wszystkiego. Znam tylko jedno powszechne
    użycie (EDA), poza tym nie pasuje sensownie nigdzie bo sa lepsze jezyki
    specjalizowane. Pewnie że da się w nim napisać wszystko ale to tak samo
    jak Pascal: rynek TCLa nie wybrał jakos powszechnie mimo że Turnig
    complete. Dziekować Bogu.

    > A z klasyki to Forth też przyjemny. I Cobol niczego sobie.

    Oba gówno warte na rynku (i ogólnie) chyba że ktoś chce pracować w
    legacy code i zarabiać kasę na byciu wyjatkowym.

    Perl jest wredny ponieważ jest mu bliżej do brainfucka składniowo niż do
    regularnego języka.

  • 133. Data: 2016-10-01 19:52:46
    Od: joahim <w...@g...com>

    W dniu sobota, 1 października 2016 18:59:43 UTC+2 użytkownik slawek napisał:

    > Czyli uczysz gimnazjalistów. I uznałeś Perl za wredny. Ok. A myślałeś
    > kiedyś o Tcl? A z klasyki to Forth też przyjemny. I Cobol niczego
    > sobie.

    Nie myślałem o Tcl, nie myślałem o Forth, nie brałem nigdy pod uwagi Cobola.
    Perl jako narzędzie, które ma uczyć nawyków programistycznych może przynieść zabawne
    efekty, nie sądzisz? (hint: TO BYŁ ŻART)

    Przeczytaj może coś o uczeniu języków, może najpierw dwie rzeczy:

    - Why Johny can't code?
    http://www.salon.com/2006/09/14/basic_2/
    - Niebezpieczne Java-Szkoły
    http://local.joelonsoftware.com/wiki/Niebezpieczne_J
    ava-Szko%C5%82y

    A potem znajdź mi w miarę nowoczesny język, który nie wyrobi u uczniów złych nawyków
    programistycznych, a jednocześnie uwzględni fakt, że:
    - większość uczniów to pokolenie urodzone w czasach XP, dla którego tryb tekstowy
    jest czymś obcym, bez możliwości tworzenia GUI po prostu się zanudzą.
    - dla większości z nich najczęściej używanym komputerem jest telefon z
    androidem/iOSem.

    Powodzenia,

    joahim

  • 134. Data: 2016-10-01 20:04:41
    Od: joahim <w...@g...com>

    W dniu sobota, 1 października 2016 19:42:46 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Dwunastolatki mają małe parcie do szukania rozwiązań mających sens w
    > przyszłości. Trzeba je puknąc we własciwą stronę.

    Jeżeli nic się nie zmieni, to obecne dwunastolatki będą pracować do 2069 roku. Czy
    już wiemy, jak ta właściwa strona będzie wtedy wyglądała?

    joahim

  • 135. Data: 2016-10-01 20:16:23
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Oct 2016 19:15:25 +0200, Roman Tyczka <n...@b...no>
    wrote:
    > powstaje na mojej klawiaturze.

    Tyle wie Google o twojej działalności:

    http://i1.memy.pl/obrazki/7808874546_twierdzi_ze_jeg
    o_dziewczyna_to_rom
    antyczka.jpg

  • 136. Data: 2016-10-01 20:21:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-01 20:04, joahim wrote:
    > Jeżeli nic się nie zmieni, to obecne dwunastolatki będą pracować do 2069 roku. Czy
    już wiemy, jak ta właściwa strona będzie wtedy wyglądała?

    Obecne dwunastolatki podejmą czesciowo pracę za 6 lat lub 12 lat. Taki,
    wiadomo jak będzie wtedy wyglądała ich praca, na takim odcinku wiekszośc
    języków przydatnych przemyslowo jest ciągle przydatnych przemysłowo.

  • 137. Data: 2016-10-01 20:25:36
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 01 Oct 2016 20:16:23 +0200, slawek wrote:

    > Tyle wie Google o twojej działalności:
    >
    > http://i1.memy.pl/obrazki/7808874546_twierdzi_ze_jeg
    o_dziewczyna_to_rom
    > antyczka.jpg

    Buuu, zmasakrowałeś mnie, idę popłakać do kącika...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 138. Data: 2016-10-01 20:46:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Oct 2016 19:42:33 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nauczanie Pascala
    > (czego w szkolach sie nie czyni z braku jakiegokolwiek nauczania
    > przedmiotów ścisłych) jest puknieciem w stronę przeciwną niż rynek.
    Jaki

    Tak.

> [...]
    wiele
    > większy sens niż najbardziej kiepskiego z dostepnych języków
    > imperatywnych bez przyszłości jakim jest Pascal.

    Tak. Tak. Tak.

    > Tcl jest jezykiem złym do wszystkiego.

    > rynek TCLa nie wybrał jakos powszechnie mimo że Turnig
    > complete. Dziekować Bogu.

    Być może to jest pośredni dowód istnienia Boga?

    > Oba gówno warte na rynku (i ogólnie) chyba że ktoś chce pracować w
    > legacy code i zarabiać kasę na byciu wyjatkowym.

    Niezupełnie. Forth jest okropny. Ale jest ciekawy bo RPN i stos. Mogę
    sobie wyobrazić siebie piszącego w Forth'cie np. program dla robota.
    W Cobolu nie ma nic ciekawego.

  • 139. Data: 2016-10-01 20:48:24
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Oct 2016 10:52:46 -0700 (PDT), joahim <w...@g...com>
    wrote:
    > - większość uczniów to pokolenie urodzone w czasach XP,=

    Extreme programing?

    Też żart.

  • 140. Data: 2016-10-01 21:03:48
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > A potem znajdź mi w miarę nowoczesny język, który nie w=
    > yrobi u uczniów złych nawyków programistycznych, a jednocze=

    Blisko ideału jest ECMA Script, czy jak kto woli Java Script. Da się
    OOP, da się funkcyjne, da się na komórce, tablecie, da się w OSX i
    Linuksie. Zero instalacji kompilatorów itp. Od razu da się robić
    całkiem użyteczne rzeczy, zwłaszcza że są fajne biblioteki.