  • 1. Data: 2011-10-03 16:06:53
    Temat: Pas bezpieczeństwa
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    Kupiłem samochód którego historia wygląda tak:
    1) Poprzedni właściciel zrobił z niego "ciężarowy", przez co wyrzucono
    środkowy pas bezpieczeństwa na tylnm siedzeniu i zrobiono go 4-
    miejscowym.
    2) Potem przerobił go na "osobowy", przez co w dowodzie jest wpisane
    "osobowy, 5- osobowy", ale pasa bezpeczeństwa na środkowym siedzeniu
    już nie przywrócono.

    Kodeks mówi, że należy mieć zapięte pasy bezpieczeństwa "o ile pojazd
    jest w nie wyposażony".

    1) Czy ktoś może mi powiedzieć jak przedstawia się jazda pasażera, gdy
    na tylnym siedzeniu nie ma pasa bezpieczeństwa?

    2) Czemu ma służyć to usuwanie pasa bezpieczeństwa, gdy się przerabia
    go na "ciężarowy"? Bo nie mogę wydedukować jaka osoba/instytucja/firma
    co konkretnie na tym zyskuje?

  • 2. Data: 2011-10-03 16:23:15
    Temat: Re: Pas bezpieczeństwa
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >1) Czy ktoś może mi powiedzieć jak przedstawia się jazda pasażera, gdy
    >na tylnym siedzeniu nie ma pasa bezpieczeństwa?

    Jeśli to nie jakaś wydumka tylko normalny samochód to dla świętego spokoju
    dokup ten pas i załóż. Otwory przecież zostały?

    >2) Czemu ma służyć to usuwanie pasa bezpieczeństwa, gdy się przerabia
    >go na "ciężarowy"? Bo nie mogę wydedukować jaka osoba/instytucja/firma
    >co konkretnie na tym zyskuje?

    Nic nie zyskuje. Przerabiający (nie kierowca tylko firma, która dokonywała
    przeróbki) pewnie chciała się jakoś dodatkowo zabezpieczyć przy okazji
    zmniejszania ilości osob z 5 na 4. Tak samo idiotyczne, jak wstawianie
    klocka na srodek kanapy z tylu zeby było 4 a nie 5 miejsc.

  • 3. Data: 2011-10-03 20:11:24
    Temat: Re: Pas bezpiecze?stwa
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-03 16:23, CeSaR pisze:

    > Je?li to nie jaka? wydumka tylko normalny samoch?d to dla ?wi?tego spokoju
    > dokup ten pas i za??. Otwory przecie? zosta?y?

    > Nic nie zyskuje. Przerabiaj?cy (nie kierowca tylko firma, kt?ra dokonywa?a
    > przer?bki) pewnie chcia?a si? jako? dodatkowo zabezpieczy? przy okazji
    > zmniejszania ilo?ci osob z 5 na 4. Tak samo idiotyczne, jak wstawianie
    > klocka na srodek kanapy z tylu zeby by?o 4 a nie 5 miejsc.

    1 osoba mniej - 70 kg do ładowności więcej

  • 4. Data: 2011-10-04 08:16:42
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-10-03 16:06, Lew2 pisze:
    > Kodeks mówi, że należy mieć zapięte pasy bezpieczeństwa "o ile pojazd
    > jest w nie wyposażony".

    No i tego wypadałoby się trzymać w przypadku kontroli. Bardziej bym
    się zastanawiał nad przejściem przeglądu technicznego. Konkretniej czy
    przez przypadek pasy nie są obowiązkowym wyposażeniem pojazdu, a chyba
    od 199x są.

    > 1) Czy ktoś może mi powiedzieć jak przedstawia się jazda pasażera, gdy
    > na tylnym siedzeniu nie ma pasa bezpieczeństwa?

    Generalnie to w przypadku poważnego wypadku, to lepiej by
    było dla wszystkich jakby jechał na dachu :)

    > 2) Czemu ma służyć to usuwanie pasa bezpieczeństwa, gdy się przerabia
    > go na "ciężarowy"? Bo nie mogę wydedukować jaka osoba/instytucja/firma
    > co konkretnie na tym zyskuje?

    Kiedyś były takie durne przepisy odnośnie VAT, a konkretniej to jego
    odliczania.

    "W myśl art. 86 ust. 3 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1
    maja 2004 r. do dnia 21 sierpnia 2005 r., w przypadku nabycia samochodów
    osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej ładowności
    mniejszej niż określona według wzoru: DŁ = 357 kg + n × 68 kg
    gdzie: DŁ - oznacza dopuszczalną ładowność,
    n - oznacza liczbę miejsc (siedzeń), łącznie z miejscem dla kierowcy"

    Wówczas okazywało się, że 5-osobowa Octavia jest samochodem osobowym,
    a 4-osobowa, to auto ciężarowe. Tak długo jak będą obowiązywały durne
    przepisy, które jednym będą na coś pozwalały, a innym tego samego
    zabraniały, tak długo będą ludzie kombinować.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)