  • Data: 2010-10-20 19:59:52
    Temat: Re: Pare pytan o CNG
    Od: bartekk <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > czy ktos z was sie orientuje z czego wynika fakt, ze na zachodzie Europy bez
    > problemu dostepne sa u dealerow samochody osobowe np. fiata, forda, opla z
    > cng a u nas w ofercie takich pojazdow prawie calkiem brak ?

    Nieprawda.
    W Polsce kupisz samochód z fabryczną instalacją CNG.
    Mercedes. Fiat. Opel. Iveco. VW, samochody CNG są w cenniku i można je
    bez problemu kupić u polskiego dielera.

    czy oprocz seata
    > altea jakiekolwiek inne auta osobowe sa dostepne bezposrednio od dealerow
    > ktorejkolwiek marki z instalacjami CNG ? czy ktorakolwiek marka pozwala na
    > montarz przez dealera instalacji CNG ?

    Akurat Seat nie ma instalacji fabrycznej i butle masz w bagażniku a
    sama instalacją jest dokładana, osobiście uważam że lepiej
    zainteresować się instalacją CNG z fabryki.

    > czy cng przestalo byc u nas oplacalne ? jak to sie przelicza obecnie w
    > stosunku do benzyny? przy lpg dodawalo sie do benzyny jakis 1-1.5 l i mniej
    > wiecej tyle litrow spalal (8l benzyny to jakies 9-9.5l gazu) - jak to sie
    > przelicza przy CNG ? ile mniej wiecej kosztuje cng w wa-wie lub krk ?

    Czy jest opłacalne? W ubiegłym tygodniu przejechałem 4000 km, średnia
    cena za 100km to około 17zł a nie stosowałem ekodrivingu.
    Swojego czasu nasza grupa cng.auto.pl wystawiła 7 pojazdów zasilanych
    cng do supertestu ekonomii 2010, zajęliśmy pierwsze 6 miejsc.
    Zafira która wygrała przejechała 100km za około 10zł
    Więcej możesz poczytać tutaj:
    http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/101-
    iii-2010/301-vii-supertest-ekonomii-2010-oficjalne-w
    yniki-zafira-cng-prius-fabia-caddy.html

    Przyjmuje się takie spalanie
    PB 100%
    LPG 100% + 10-20%
    CNG 100% - 10%
    Należy pamiętać o tym że w Polsce CNG rozliczne jest m3 i obecnie na
    wszystkich stacjach kosztuje 2.22.

    Czyli samochód który pali 10 l PB będzie palił około 11-12LPG i około
    9m3 CNG.

    > czy instalacje cng sa znacznie drozsze niz lpg i z czego wynika roznica w
    > cenie ?

    Koszt butli, do CNG musi być droższa bo stalowa lub bardzo droga ale
    kompozytowa

    > ktore firmy produkuja obecnie najlepsze i najbardziej niezawodne instalacje
    > CNG ? Bigas ? Landi ? inne jakie ? czy ktores z nich sa cenowo bardziej
    > atrakcyjne czy wszedzie jest tak samo ?

    Ja i tak polecam samochód z instalacją fabryczną CNG, masz wtedy
    pewność że to prawdziwy gazowiec, silnik masz przystosowany do
    spalania metanu, masz wyższy topień sprężenia w komorze silnika. No
    butle masz ukryte pod podłogą a nie w bagażniku.

    Obecnie w Polsce masz 33 dostępne stacje tankowania CNG
    http://mapa.cng.auto.pl

    Jeśli interesuje Cie trochę więcej temat CNG to zapraszam na naszą
    stronę: http://www.cng.auto.pl lub na forum http://www.cng.auto.pl/forum

    Pozdrawiam
    Bartek Kamiński